Sorunuz mu var?

Herhangi bir sorunuz varsa aşağıya sorabilir veya aradığınızı kategoriye tıklayabilirsiniz!

Sitenizin mimarisi ve arama stratejisi uyumlu olmalı mı?

Bu dijital dünya ve web siteniz için de geçerli mi? 

Çoğu kuruluşta, organik arama optimizasyonu, gerçeklerden sonra uygulanan bir katman haline gelir. Marka ekiplerinden sonra, ürün sahipleri ve teknoloji ekipleri bir web sitesinin mimarisinin ne olması gerektiğine karar vermişlerdir.

organik arama nedir,site mimarisi,kullanıcı deneyimi,UX,UX mimaride nasıl bir rol oynar?

Bununla birlikte, eğer arama sitenizin mimarisinde birincil bir sürücü olsaydı organik kanalınızdan (ve organik sayfalara ödeme yaparsanız ödenen kalite puanlarını)% 200’lük bir performans artışı görebileceğinizi söyleseydim marka kurallarına ve teknik gereksinimlere uygun mu?

Organik arama ile yönlendirilen mimarinin ilk 5 faydası

  1. Google alaka düzeyi sinyallerini kitlesi ve kullanıcı talebi ile eşleşme sağlayın
  2. Topikal ve tematik içerik silolarının sınıflandırılması
  3. Hedefli URL adlandırma şemaları
  4. Dönüşüm hızı yükseldikçe içeriği ölçeklendirme yeteneği
  5. Hem kitlenizin hem de Google’ın anlayabileceği mantıklı bir kullanıcı deneyimi

Arama stratejisi mimarinizle aynı hizada olduğunda , Google’ın web sitenizi anlamak için ihtiyaç duyduğu önemli alaka düzeyi sinyallerini alırsınız.

Aksi takdirde kaybedeceğiniz hacim ve pazar payını elde etmek için kendinizi konumlandırırsınız. Ek olarak, Google’daki organik site bağlantıları, cevap sonuçları ve yerel harita paketi edinimi için hazır bulunacaksınız .

Google’ın web sitenizin neyle ilgili olduğunu ve nasıl bir araya getirildiğini anlamasını istiyorsanız, sitenin düzgün bir şekilde tasarlandığından emin olun ve doğru şekilde iletişim kurun – bu da uygun site mimarisi için ilk adımdır.

Kullanıcı deneyimi (UX) mimaride nasıl bir rol oynar?

Karşılaştığımız ortak bir kavram , arama, içerik pazarlaması ve mimari ile ilgili UX’dir. UX tipik olarak minimum içerik, sınırlı gezinme seçenekleri ve kontrollü bir kullanıcı izlenimi ister.

Bununla birlikte, bir UX yolculuğunun bir giriş noktasından (genellikle ana sayfa) kabul edildiğini ve uygun şekilde arama yapılırken, her sayfanın bir giriş noktası haline geldiğini unutmayın. Bu yüzden her ikisi için de çözmemiz gerekiyor.

İyi haber şu ki, saf mimari yapı ve URL adlandırma şemaları UX’ten tamamen farklı olabilir ve olabilir. Mimariyi uygun şekilde oluşturun ve yine de herhangi bir UX’i bir kaplama olarak uygulayabilirsiniz.

Birincil farklılıkların ortaya çıktığı yer UX ve navigasyon arasındadır. Burada yine, UX tipik olarak seçenekleri sınırlamak ve yolculuğu kontrol etmek istemektedir; bu, gezinmenin azaldığı ve tüm mimari seviyelerin bulunmadığı ve görünür olmadığı anlamına gelir.

Buradaki zorluk, Google’ın tüm bu sayfalar için sizi dünyada bir numaraya çekmesini istemektir; ancak, Google’a navigasyonunuz için bile sizin için yeterince önemli olmadığını söylenmiş oluyor.

Neredeyse 20 yıl önce öğrendiğim bir kural, her sayfanın kendi başına durmasını sağlamaktır. Bir kullanıcının ileri gitmek için asla “geri” gitmesi gerekmemelidir. Bu nedenle, navigasyonunuzun ve kategorik sayfalarınızın her sayfadan erişilebilir olduğundan emin olun, özellikle organik arama için bir kullanıcı, sitenize ve yolculuğa her seviyede girecektir.

Şimdi bu UX’ten vazgeçmek anlamına mı geliyor? Hayır. Navigasyon veya mimariden ödün vermeden, birincil CTA’larınız ve görüntüleriniz üzerinden yolculuğu kontrol edebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir