E-Ticaret için Sosyal Medya Pazarlaması Nasıl Kullanılır

0
7

Bugün, çevrimiçi bir tüccarsanız, sosyal medyada pasif olmayı kesinlikle göze alamazsınız. İnsanların% 75’i sadece ve sadece sosyal medyada gördükleri için bir şey satın almayı kabul ediyor ve insanların% 90’ı bir satın alma kararında yardıma ihtiyaçları varsa sosyal medyaya döneceklerini söylüyor.

Elbette, sosyal medyanın yatırımını ve  getirisini ölçmenin biraz zor olduğunu kabul edebiliriz. Tweetleme aslında satışlarınıza yardımcı oluyor mu? Yoksa Facebook’ta yayınlamak en alt seviyeye yardım ediyor mu? Bu bağlıdır. Ancak bir şey biliyoruz ki ; bu da müşterilerinizin nerede olduklarına ulaşmak günümüzün rekabetçi çevrimiçi pazarında paha biçilemez.

Sosyal medyayı nasıl kullandığınız – hangi platformlar, hangi uygulamalar, gönderi çeşitliliği işinizin ayrıntılarına bağlı olacaktır. Neyse ki, sosyal medya kitlenize ulaşmak için size  özelleştirilmiş bir kampanya oluşturma olanağı sunar. Burada, e-ticaret tüccarlarının sosyal varlıkları söz konusu olduğunda dikkate alması gereken platformlara, hedeflere ve taktiklere gireceğiz.

Facebook

sosyal medya, facebook, takipçi, içerik paylaşma, linkedın, pinterest, e-ticaret, Google+, Google, snapchat, aktif kullanıcı, şirket bütçeleri, hedef belirleme, blog, ücretli reklam kullanımı,
Aslında, bu dünyada 7,5 milyara yakın insan var ve 2016’nın sonunda Facebook’un 1,8 milyar kullanıcısı vardı. Bugün, Facebook% 1,85 ile e-Ticaret için en yüksek dönüşüm oranına sahip.

Bir milyardan fazla kullanıcısı olan bu sosyal medya devinin bir zamanlar Zuckerberg’in yurt odasında başladığına inanmak gerçekten çok zor. Bugün herkesin ve büyüklerin hatta çocukların bile bir Facebook hesabı var. Aslında, bu dünyada 7,5 milyara yakın insan var ve 2016’nın sonunda Facebook’un 1,8 milyar kullanıcısı vardı. Bugün, Facebook% 1,85 ile e-Ticaret için en yüksek dönüşüm oranına sahip. Ayrıca Shopify mağazalarına giden trafiğin neredeyse  tamı tamına 2 / 3’ünü oluşturuyor.

LinkedIn

sosyal medya, facebook, takipçi, içerik paylaşma, linkedın, pinterest, e-ticaret, Google+, Google, snapchat, aktif kullanıcı, şirket bütçeleri, hedef belirleme, blog, ücretli reklam kullanımı,
LinkedIn 450 milyon kullanıcısına diğer profesyonellerle bağlantı kurma ve takipçileriyle içerik paylaşma olanağı sağlıyor.

LinkedIn‘i Facebook’un profesyonel versiyonu olarak düşünün. LinkedIn 450 milyon kullanıcısına diğer profesyonellerle bağlantı kurma ve takipçileriyle içerik paylaşma olanağı sağlıyor.

Pinterest

sosyal medya, facebook, takipçi, içerik paylaşma, linkedın, pinterest, e-ticaret, Google+, Google, snapchat, aktif kullanıcı, şirket bütçeleri, hedef belirleme, blog, ücretli reklam kullanımı,
e-ticaret satıcılarının doğrudan platformda satış yapmak için kullanabilecekleri entegre satın alınabilir pin düğmeleri de vardır.

Pinterest sizlere tamamıyla bir e-Ticaret tüccarının en iyi arkadaşı olabilir. Bu sosyal medya sitesi, kullanıcıların en sevdikleri fotoğrafları panolarına sabitlemelerini ya da paylaşmalarını sağlayan görsel bir platformdur. Genel olarak, Pinterest’in şu anda çoğu kadın sitesi olan kişilerin  aylık 100 milyondan fazla aktif kullanıcısı var. Ayrıca, e-ticaret satıcılarının doğrudan platformda satış yapmak için kullanabilecekleri entegre satın alınabilir pin düğmeleri de vardır.

Instagram

sosyal medya, facebook, takipçi, içerik paylaşma, linkedın, pinterest, e-ticaret, Google+, Google, snapchat, aktif kullanıcı, şirket bütçeleri, hedef belirleme, blog, ücretli reklam kullanımı,
Instagram, kullanıcıların sitenin çoklu filtreleriyle sitelerine fotoğraf göndermesine imkan tanır ve diğer sosyal medya ağlarında kolay bir şekilde paylaşılabilir.

Instagram günümüzde çok geniş kitlelere hitap etmeye başladı. Bugün gençlerin, büyüklerin ve hatta çocukların bile bir Instagram hesabı var.

Instagram, şu anda birçoğu Millennials olan 500 milyondan fazla üyeye sahip olan başka bir görsel sosyal medya sitesidir. Instagram, kullanıcıların sitenin çoklu filtreleriyle sitelerine fotoğraf göndermesine imkan tanır ve diğer sosyal medya ağlarında kolay bir şekilde paylaşılabilir. 2012 yılında, dev 1 milyar dolar karşılığında satın aldığında Facebook ailesinin bir parçası oldu. Bu entegrasyon nedeniyle Instagram, Facebook‘un bazı reklam seçeneklerini almaya başlıyor.

Google+

sosyal medya, facebook, takipçi, içerik paylaşma, linkedın, pinterest, e-ticaret, Google+, Google, snapchat, aktif kullanıcı, şirket bütçeleri, hedef belirleme, blog, ücretli reklam kullanımı,
Google+, Google’ın sosyal medya alanına girişidir.

Tahmin edemiyorsanız Google+, Google‘ın sosyal medya alanına girişidir. Şu anda 300 milyondan fazla üyeden oluşan bir topluluğu var. Google+ oyuna biraz gecikmiş olsa da, gerçekten önemli değil – dünyanın en büyük medya şirketi Google’dan. Bu yüzden tek başına kullanmaya değer. Ayrıca, platformu kullanmak size Google’ın diğer özellikleriyle sorunsuz entegrasyon sağlar ve popüler video konferans özelliği Hangouts’u sunar.

Snapchat

sosyal medya, facebook, takipçi, içerik paylaşma, linkedın, pinterest, e-ticaret, Google+, Google, snapchat, aktif kullanıcı, şirket bütçeleri, hedef belirleme, blog, ücretli reklam kullanımı,
Snapchat, sosyal medyanın iş dünyasına yeni giren biri.

Snapchat, sosyal medyanın iş dünyasına yeni giren biri. Uygulama gençler ve Millennials arasında popüler olsa bile, işletmeler şimdi platformun pazarlama yeteneklerine gerçekten dalmaya başlıyor. Snapchat’te günlük olarak 150 milyondan fazla aktif kullanıcı var. Platform, resimleri ve videoları doğrudan ya da özel olarak takipçilerinizle ya da “Hikaye” sinizdeki tüm takipçilerinizle paylaşmanıza olanak tanır.

Sosyal Medya Neden Bu Kadar Önemli?

sosyal medya, facebook, takipçi, içerik paylaşma, linkedın, pinterest, e-ticaret, Google+, Google, snapchat, aktif kullanıcı, şirket bütçeleri, hedef belirleme, blog, ücretli reklam kullanımı,
Bugün, sosyal medya şirket bütçelerinin yaklaşık% 9’unu oluşturuyor, ancak 2022’de bu sayının% 22’ye çıkması bekleniyor.

Bugünün pazarında, her şey müşteri için kolaylık ile ilgilidir. Bugün insanlar her zamankinden daha da sabırsız. Bir düşünün; son on yılın teknolojik gelişmeleriyle beraber dünya artık parmaklarımızın ucunda. İkinci bir haber olarak güncellemeleri alabilirsiniz, Amazon’un iki saatlik bir teslimatı vardır, yiyeceklerinizi kapınıza teslim edebilirsiniz – İnternet çok daha hızlı ve kolay bir şekildi yapabiliyorsa neden bir şeyler yapmak için yola çıkıyorsunuz?

Bu, bugün bir iş adamı olduğunuzda dikkate almanız gereken düşünce türüdür. Kendinizi müşteriye nasıl daha uygun hale getirebilirsiniz? İlk önce: Onlarla oldukları yerde buluşmak istersiniz. Güzel bir e-Ticaret sitesi kurmayı ve insanların hemen akın etmesini beklemeyin. Onları nerede olduklarını bulmalısın.

Peki, bugünlerde insanlar nerede ? Sosyal medya. Bize inanmıyor musunuz? Şu gerçekleri düşünün: Facebook dünya nüfusunun 1 / 7’sine bağlı, Snapchatters hesaplarını günde ortalama 14 kez kontrol ediyor ve Instagram yayınları günde yaklaşık 95 milyon resim ve video yayınlıyor. İnsanlar burada – özellikle yıl sonuna kadar herhangi bir kuşağın en fazla harcama gücüne sahip olmaları beklenen Millennials.

Bugün, sosyal medya şirket bütçelerinin yaklaşık% 9’unu oluşturuyor, ancak 2022’de bu sayının% 22’ye çıkması bekleniyor. Neden? Şirketler, sosyal medyanın müşteri tabanlarını oluşturma ve önceki müşterileri elinde tutma potansiyelini gerçekten görmeye ve anlamaya başlıyor. İlk kez gelen müşterileri, başka herhangi bir müşteri edinme kanalında yapamayacağınız şekilde bulabilirsiniz.

Sosyal medyayı müşterilerinize en çok ihtiyaç duydukları anda gerçek zamanlı olarak ulaşmak için de kullanabilirsiniz.

E-Ticaret için Taktikler Sosyal Medya

  1. Hedef Belirleme

sosyal medya, facebook, takipçi, içerik paylaşma, linkedın, pinterest, e-ticaret, Google+, Google, snapchat, aktif kullanıcı, şirket bütçeleri, hedef belirleme, blog, ücretli reklam kullanımı,
Şirketinizin sosyal medya varlığını düşünmeye başladığınızda yapmak istediğiniz ilk şey, tanımlanmış hedefler belirlemektir.

Şirketinizin sosyal medya varlığını düşünmeye başladığınızda yapmak istediğiniz ilk şey, tanımlanmış hedefler belirlemektir. İçeriği izlemeyecekseniz, sosyal medya ağlarında içerik yayınlamanın bir anlamı yoktur. Başarılı olup olmadığını nasıl anlayacaksınız? Gerçekten zaman ve çabaya değip değmeyeceğini nasıl anlayacaksınız?

Karşılaştırma ölçütlerini aşağıdakilere göre ayarlamayı

  1. Platforma getirmek istediğiniz trafik miktarı.
  2. Sahip olmak istediğiniz hayranların ve takipçilerin sayısı.
  3. Almak istediğiniz katılım miktarı
  4. . Görevlerin katılım miktarına oranı.
  5. Ziyaretçilerin dönüşümlere oranı.
  6. Kitle artışının katılımınıza oranı.

Bilginiz ve karşılaştırmanız için Hubspot’un 2015 Sosyal Medya Kıyaslama Raporu, e-Ticaret alanındaki perakendecilerin ortalama 370.000 takipçisi, haftada 6 yayını ve posta başına 11.4 etkileşimi olduğunu buldu.

2. Değer Sağlayın

Sosyal medya söz konusu olduğunda bir numaralı şey, müşterilerinize oldukları yere ulaşmaktır. İkincisi daha sonra onlara değer veriyor. İnsanlar sizi Facebook’ta beğenmeyecek veya Instagram’da sizi hiçbir şey için takip etmeyecek. Bundan değer istiyorlar. Satış sahalarınız için orada değiller. Bir şekilde onlara fayda sağlayacak içeriği istiyorlar.

Bu, tanıtım yapamayacağınız anlamına gelmez. Tabii ki markanızı tanıtmak istiyorsunuz, ancak onu diğer çeşitli yayınlarla (hikayeler, haberler, ipuçları, bulduğunuz yararlı makaleler) dengelemek, müşteri tabanınızı eğitecek, eğlendirecek veya bilgilendirecek bilgilerle dengelemek istiyorsunuz. Markanızı tanıtırken, şirketinizin en iyi, en ilginç ve benzersiz parçalarını vurguladığınızdan emin olun. Müşterilerinize sizin hakkınızda bilmedikleri bir şey söyleyin – başka bir şekilde bulamayacakları bir şey.

3. Gönderilerinizi Optimize Edin

Sosyal medyada daha iyi performans göstermenize yardımcı olacak bir ipucu da yayınlarınızı optimize etmektir. Tıpkı SEO‘da olduğu gibi, görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olacak anahtar kelimeler kullanmak istiyorsunuz. Anahtar kelime araştırması yapın veya SEO çabalarınızdan bir sayfa alın ve dönüşümlerinizi artırmak için yayınlarınızdakileri kullanın. Bu, mevcut takipçilerinizden daha da geniş bir kitleye ulaşmanıza olanak tanır.

Unutmayın, her platformun optimize etmeniz gereken farklı işlevleri ve farklı yolları vardır, ancak genel olarak istediğiniz anahtar kelimeleri ekleyin ve iyi olmalısınız. Mümkünse, görüntüleyenlerin dikkatini çekmeye yardımcı olacak görsel bir öğe ekleyin.

4.Yorumları Paylaş

Bu bir hiledir – müşterilerinizin pazarlamayı sizin için yapmasına izin verin! Hiçbir şey bir ürünü, hizmeti veya şirketi mutlu bir müşteriden daha iyi satamaz. İnsanların, ürünlerinizin bomba olduğunu söyleyen nesnel bir üçüncü tarafa, onlara söylediğinizden daha fazla güvenme olasılığı daha yüksektir. Aslında, tüketicilerin% 88’i çevrimiçi incelemelere kişisel öneriler kadar güvendiklerini söylüyor.

5.Görüntüleri Paylaşma

Sosyal medya söz konusu olduğunda çoğumuz daha görsel olarak yönlendirileceğiz. Resimler ve videoların bir grup metinden çok dikkatimizi çekmesi daha olasıdır. Bir insanın akvaryum balıklarından daha kısa bir dikkat süresi vardır ; bu nedenle, dikkat çekmek için ne yaparsanız yapın, YAPIN.

6. Takipçilerinizle Etkileşim

Sosyal medya, müşterileriniz ve potansiyel müşterilerinizle doğrudan etkileşime girebileceğiniz yerdir. Bu sadece şirketinize insan yüzü kazandırmakla kalmaz, aynı zamanda takipçilerinize onları önemsediğinizi göstermeye de yardımcı olur. Hiç kimse dolar işareti olarak görülmek istemez; bunun yerine, söylemek zorunda oldukları şeyin sizin için alakalı ve anlamlı olduğunu bilmek isterler. Kullanıcıların şirketiniz hakkında yaptıkları yayınları izlediğinizden ve bunlarla günlük olarak etkileşim kurduğunuzdan emin olun.

7. Influencers ile etkileşime gir

Sosyal medyayı kullanmanın diğer bir taktiği, platformları nişinizdeki liderler ve etkileyicilerle ilişkiler kurmanın bir yolu olarak kullanmaktır. Hangi iş alanında olursanız olun, çok fazla ilgi ve öneme sahip bazı insanlar olacak. Amacınız o kişi olmalıdır – ama bu arada, zaten olanlarla ilişki kurmak için çalışın. Bu ilişkilerin gelişmesi sizi asla incitmez. Köşede insanlara sahip olmak güzel.

8. Özlü Olun

Yine, takipçilerinizin bir akvaryum balığı dikkat süresine sahip olduğunu unutmayın. Uzun biçimli içerik alamazlar. Çalışmalar, daha kısa mesajların daha fazla katılım kazandığını göstermiştir. Bu mantıklıdır; takipçileriniz uzun paragrafları değil kısa, görsel mesajları kolayca sindirebilir ve paylaşabilir.

Tutarlı Olun

Akılda tutulması gereken bir şey, ayda bir kez yayınlayamayacağınız ve sosyal medya ağlarınızdan herhangi bir şey almayı bekleyemeyeceğinizdir. Tutarlı olmanız gerekir; katılımınızı ve erişiminizi geliştirmek istiyorsanız düzenli olarak yayın göndermek gerekir. Ayrıca, kitlenizle bilgi paylaşmaya kararlı olduğunuzu da gösterir.

Bloglamaya Başlayın

sosyal medya, facebook, takipçi, içerik paylaşma, linkedın, pinterest, e-ticaret, Google+, Google, snapchat, aktif kullanıcı, şirket bütçeleri, hedef belirleme, blog, ücretli reklam kullanımı,
Blog, bilgilerinizi kitlenize aktarabileceğiniz harika bir yeni içerik akışı olabilir.

Sosyal medyanızda sürekli paylaşacak içeriğiniz yoksa ne yaparsınız? Oluştur. Blog, bilgilerinizi kitlenize aktarabileceğiniz harika bir yeni içerik akışı olabilir. Bu yalnızca şirketinizin benzersiz içeriğini sergilemeniz için bir çıkış sağlamakla kalmaz, aynı zamanda sizi bir düşünce lideri olarak kurmanıza yardımcı olabilir.

9. Hashtag Kullanın

Gözlerinizi devirmeyin; hashtag’ler sosyal medya kullanan pazarlamacılar için çok yararlı bir araç olabilir. Bu etiketler, içeriğinizin daha fazla kişi tarafından daha sık keşfedilmesine yardımcı olur. Ayrıca içeriğinizi düzenlemenize yardımcı olurlar.

Ücretli Reklam Kullanımı

sosyal medya, facebook, takipçi, içerik paylaşma, linkedın, pinterest, e-ticaret, Google+, Google, snapchat, aktif kullanıcı, şirket bütçeleri, hedef belirleme, blog, ücretli reklam kullanımı,
Şirketler platformlarında reklam vermek için ücret alabileceklerini fark ettiler. Bir şey gönderebilir ve kitlenizin bir kısmına ulaşmasını sağlayabilirsiniz, ancak daha fazlasına ulaşmak için ödeme yapmanız gerekecektir.

Ücretli reklam , sosyal medyanın en büyük avantajlarından biridir. Sosyal medyanızı yepyeni bir seviyeye taşıyabilir. Platformların çoğunun kendi reklam bileşenleri vardır (yani Facebook Reklamları, Tanıtılan Tweetler, LinkedIn reklamları), ancak Facebook (ve bu nedenle Instagram), sosyal medya platformlarından herhangi birinin en sofistike ve gelişmiş reklamlarına sahiptir.

“Sosyal medyayı kullanmak için neden ödeme yapmam gerekiyor? Bunun ücretsiz olduğunu düşündüm. ”Teknik olarak, sosyal medya platformları ücretsiz, ancak bu, bütçenizin bir kısmını onlara yatırmamanız gerektiği anlamına gelmiyor.

Organik ve ücretsiz sosyal medya pazarlama günleri son derece sınırlıdır. Yakında, içeriğinizi sosyal medyada yayınlamak için ödeme yapmanız gerekecek. Bu neden? Bir düşünün; Facebook, herkese ücretsiz hesaplar sundukları için dev değil. Çok büyük hale geldiler çünkü para kazanmayı biliyorlar. Şirketler platformlarında reklam vermek için ücret alabileceklerini fark ettiler. Bir şey gönderebilir ve kitlenizin bir kısmına ulaşmasını sağlayabilirsiniz, ancak daha fazlasına ulaşmak için ödeme yapmanız gerekecektir.

SONUÇ

Tüketicilerin büyük bir çoğunluğunun sosyal medyada aktif olması ve tüketicilerin% 93’ünün satın alma kararları vermelerine yardımcı olmak için sosyal medyaya başvurduklarını söylemesi ile e-ticaret endüstrisindeki kişilerin bu platformlarda aktif olmaları çok önemlidir. Bugün, sosyal medya hesaplarınız 50’li yıllarda mağaza önlerine benziyor. Bunlar, iletişim kurma, bilgi paylaşma ve şirketinizi kitlelere gösterme şeklinizdir.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz