Sorunuz mu var?

Herhangi bir sorunuz varsa aşağıya sorabilir veya aradığınızı kategoriye tıklayabilirsiniz!

Kalite Puanı Nedir?

adwords kalite puanı hesaplama,kalite puanı nasıl yükseltilir,google ads kalite puanı,adwords kalite puanı nasıl arttırılır,adwords kalite puanı nasıl yükseltilir,adwords kalite puanı nasıl artırılır,google adwords

Google Adwords Kalite Puanı Nedir?

Google Adwords kalite puanı; reklam kampanyanız, seçtiğiniz anahtar kelimeleriniz ve açılış sayfanızın kalitesine göre hesaplanan bir tahmindir. Kalite puanları 1-10 arası bir ölçek kullanılarak belirlenmeketedir. Reklam sıralamasına doğrudan etki sağlayan iki parametre vardır. Bunlar tıklama başına maliyet ve kalite puanı olarak bilinmektedir. Google tarafından bunun formülleştirilmiş hali ise; ‘Reklam sıralaması = Maksimum TBM x Kalite puanı’ şeklinde olmaktadır. Reklamınızın kalite puanı ne kadar yüksekse, tıklama başına ödenecek tutar o kadar düşük olacaktır. Bunu açıklayacak olursak, Google için kaliteli reklam, sizin için ucuz maaliyetli reklamdır. Kalitesi yüksek reklamlar, reklam maliyetlerinin düşmesini ve daha iyi reklam konumları elde edilmesine olanak vermektedir.

Google’daki arama sonuç sayfalarının üst sıralarında yer almak istiyorsanız, ya SEO çalışması yaparak organik sonuçları hedeflemeniz ya da Google Adwords’ü tercih edip ücretli konumlarda yer almanız gerekmektedir. Fakat Google Adwords reklamları kullanmanız ve reklam bütçenizin yüksek olması, sonuç sayfalarında ilk sırada olmanız için yeterlilik  sağlamamaktadır.

adwords kalite puanı hesaplama,kalite puanı nasıl yükseltilir,google ads kalite puanı,adwords kalite puanı nasıl arttırılır,adwords kalite puanı nasıl yükseltilir,adwords kalite puanı nasıl artırılır,google adwords

adwords kalite puanı hesaplama,kalite puanı nasıl yükseltilir,google ads kalite puanı,adwords kalite puanı nasıl arttırılır,adwords kalite puanı nasıl yükseltilir,adwords kalite puanı nasıl artırılır,google adwords

Google’ın en önemli misyonu, internet kullanıcılarına aradıkları konu ile ilgili en doğru ve kaliteli içeriği sağlamaktır.  Böylece, aynı anahtar kelimedeki reklamları sadece bütçelerine göre değil bazı kalite kriterlerine  göre de sıralama yapar.

Reklam sıralamasına doğrudan etki eden bu iki yöntem arasında ters orantı bulunmaktadır. Reklamlarınızın kalite puanı ne kadar yüksek olursa tık başına ödediğiniz tutar da o kadar düşer. Yani Google için kaliteli reklam, sizler için ucuz reklam olmaktadır

Yüksek kalite puanına sahip olmanın avantajları nelerdir

  1. Yüksek kalite puanına sahip anahtar kelimeler, düşük puanlı anahtar kelimelere göre daha düşük tıklama başına maliyetlerle ödüllendirilir.
  2. Kalite puanızın çok düşük olması reklam gösterimlerinizi azaltabilir.  Böylece her arama sorgusunda reklam gösteremeyebilirsiniz.
  3. Yüksek kalite puanı üst sıraları hedefleyen reklamverenler için önemli faktördür. Daha düşük maliyetlerle daha yüksek reklam konumu elde edebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir