Kalite puanlarını etkileyen 3 temel faktör

Beklenen Tıklama Oranı

Beklenen tıklama oranı, ilgili anahtar kelime için reklamlarınız gösterildiğinde, gösterilen reklamların tıklanma olasılığına göre hesaplanır. Bu değerlendirme reklamlarınızın konumu, uzantıları gibi görünürlüğü etkileyebilecek etkenlerden bağımsız olarak yapılır.

Beklenen tıklama oranı sadece bir tahmindir. Gerçek tıklama oranlarınızdan farklı değerler alır. Bunu yaparkende anahtar kelimelerinizin geçmişte nasıl performans gösterdiğini göz önünde bulundurur. Ayrıca bu tahmin anahtar kelimenizin eşleme türünden bağımsız, arama teriminin anahtar kelimeyle tam eşleşecek şekilde yapılır.

Reklam Alaka Düzeyi

Reklam alaka düzeyi, anahtar kelimenizin reklamlarınızla ne kadar uyumlu olduğunu ölçer. Temel mantık şudur. Google, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularıyla ilgili reklamlar göstermek ister.

Unutmayın yüksek alaka düzeyi puanına sahip olmanın şartı anahtar kelimenin reklamlarda geçmesi değil, reklamlarınızın arama sonuçlarıyla ilgili olması ve kullanıcıların dikkatini çekecek ifadelere yer vermeniz.

adwords kalite puanı hesaplama,kalite puanı nasıl yükseltilir,google ads kalite puanı,adwords kalite puanı nasıl arttırılır,adwords kalite puanı nasıl yükseltilir,adwords kalite puanı nasıl artırılır,google adwords
adwords kalite puanı hesaplama,kalite puanı nasıl yükseltilir,google ads kalite puanı,adwords kalite puanı nasıl arttırılır,adwords kalite puanı nasıl yükseltilir,adwords kalite puanı nasıl artırılır,google adwords

Açılış Sayfası Deneyimi

Yukarıda bahsettiğimiz iki faktör reklamlarla ilgiliydi. Reklamlarınızın tıklama oranları harika, anahtar kelimenizle uyumu mükemmel olabilir ancak kullanıcılara reklamlara tıkladıktan sonra yönlendirdiğimiz sayfanın da kalite puanlarına etkisi vardır.

Açılış sayfası alaka düzeyi, kısaca ziyaretçilerinizin yönlendirdiğiniz sayfanın oları ne kadar mutlu ettiği ile ilgilidir. Yüksek açılış sayfası alaka düzeyine sahip sayfalar genellikle kullanıcı deneyimine uygun tasarlanmıştır. Ayrıca kullanıcıların arama sorguları ile ile alakalı bilgiler de içermektedir.

Kalite Pularını Etkileyebilecek Diğer Faktörler

Aşağıda belirteceğimiz faktörler her ne kadar dolaylı olarak yukarıda saydığımız temel faktörlerle ilgili olsa da biraz detaya inmenin faydalı olacağını düşünüyorum.

Reklam Metinleri

Reklam metinlerinde kullandığınız başlık, açıklama, görünen URL doğrudan tıklama oranlarınıza etki edeceği için kalite puanlarını üzerinde doğrudan etkisi olacaktır.

Google’da “nike air max erkek” araması yapan kullanıcının yukarıdaki reklam metnini gördüğünü düşünelim.

Reklam başlığı: Oluşturulmuş olan reklam başlığının aradığımız şeyle birebir ilgili olduğunu görüyoruz. Bu reklam başlığının “nike air max” başlığına göre çok daha yüksek tıklama oranına sahip olacağına bahse girerim. Aynı zamanda reklam başlığında CTA’da mevcut. harika! Kullanıcılara aradığının burada olduğunu harekete geçirici bir mesajla sunmuş olduk. Reklam başlığında bu oldukça önemlidir!

Görünen URL: Görünen URL’iniz reklamlarda gösterilen URL’in sonundaki alt dizin bölümüdür. Burası kullanıcıları hangi sayfaya gideceği hakkında bilgiler sunabilen bir alan olabilir. Reklamların görünen URL’i kullanıcıların arama sorgularıyla uyumlu olması tıklama oranlarınızı artırabilecek başka bir faktör olabilir. Yukarıdaki örnekte kullanılan /nike-air-max/erkek benim reklama tıkladıktan sonra nasıl bir sayfaya gideceğim hakkında açıkça bilgi vermektedir. Tabi burada yanıltıcı ifadelere yer vermekte bir o kadar yaşayacağım deneyimi olumsuz etkileyecektir.

Reklam metni: Reklam metinleriniz, reklam başlığınız kadar dikkat çekici olmasa da kullanıcıların dikkatini çekmeyi başarabileceğiniz alanlardır. Reklam metinlerinizde rakiplerinizin sağlayamadığı özellikleriniz, kullanıcıların ürün veya hizmetinizde dikkat ettiği noktaları vurgulamak tıklama oranlarınızı artırabilir. Unutmayın birden fazla reklam metni ile Google reklamlarını aktif edebilirsiniz. Böylece reklamlarınızın performansını gerçek veriler ile değerlendirme şansınız olacaktır.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz