Sorunuz mu var?

Herhangi bir sorunuz varsa aşağıya sorabilir veya aradığınızı kategoriye tıklayabilirsiniz!

Yerel Seo Nedir? Nasıl Yapılır

Yerel Seo,Yerel Seo nedir,Yerel Seo nasıl yapılır,Yerel Seo için neler yapmalıyız

Yerel Seo Nedir? Nasıl Yapılır

Google’da arama esnasında, arama kriterlerinin belirtilmesi ve aramanın ne doğrutuda yapılacağı seçim olarak ayarlanabilmektedir. Google’da detaylı arama’da bir çok kriter belirlenerek arama yapılabilmektedir.

Bizim ise bu yazımızda işleyeceğimiz konu “yerel arama” kısmıdır. Yerel arama’da aranacak olan kelimenin hangi ilde, ilçede aranacağını belirleyebiliyoruz. Böylelikle aramada, il seçimi yoluyla daha rahat, sonuca odaklı bir arama ortamı oluşturulmuş oluyor.

Yerel bir işletme sahibiyseniz veya online pazarlama yapıyorsanız, belli bir coğrafi bölgeye özgü olan arama sonuçlarında rank etmenin ne kadar önemli olduğunu fark etmişsinizdir. Local SEO, ortalama bir SEO stratejisinden çok farklıdır ve yerel arama sonuçları diğerlerinden daha hızlı değişir.

Yerel Seo Neden Önemli?

Local SEO ezberleri bozacak bir nitelik taşımaktadır. Zira ziyaretçi ve müşteri çekmek için birinci sırada olmanız elzem değildir. Çünkü örnek olarak herhangi bir hizmet sektörünü aradığımızı düşünelim. Bu durumda karşımıza sıralı olarak pek çok seçenek çıkacaktır. Yalnız bu seçenekler arasında ilk sırayı alan sizin dikkatinizi çekecek diye bir unsur yoktur. Zira burada farklı faktörlerde işin içine girmektedir.

Yerel SEO için Neler Yapmalıyız?

Yerel Profil Oluşturmak

Google ve diğer arama motorları için ilk ve belki de en önemlisi yerel bir profil oluşturmaktır. Yerel profil oluşturmak için en yaygın kullanılan arama motoru Google da www.google.com.tr/business/ adresini ziyaret etmeniz ve burada karşınıza çıkan işlemleri sırasıyla ve doğru bir şekilde yapmanız gerekir. Yandex arama motoru için de yapmanız gereken www.yandex.com.tr/sprav/main sitesini ziyaret edip bilgilerinizi girmenizdir.

Yerel Anahtar Kelimeler

Web sitenizi optimize ederken ziyaretçi sayısını artırmak için hedeflediğiniz anahtar kelimelere bulunduğunuz şehrin ismini de eklemeniz yani yerel anahtar kelimelerinizi oluşturmanız gerekir. Örneğin İzmirde bir çiçekçi iseniz, İzmir çiçekçisi, İzmir’de çiçekçi dükkânı, İzmir çiçekçi, Çiçek teslimatı İzmir, En iyi çiçekçi İzmir, İzmir çiçek siparişi vb. kelimeleri anahtar kelimeler olarak belirlemeniz gerekir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir