RAKİPLERİNİZ HAKKINDA BİLGİ TOPLAYIN
En İyi Rakiplerinizi Belirleyin!
- Rakiplerim kim?
- Rakiplerim benden daha iyi ne yapıyor?
- Rakiplerimden farklı olarak ben ne yapacağım?
Gibi sorulara cevap bulmanız sizin için faydalı olacaktır.
Bu soruları cevapladıktan sonra sıra, şirketiniz için oluşturacağınız stratejileri etkileyecek rakipleriniz hakkında bilgileri toplamakta demektir. Bunu yapmak için rakiplerinizin web sayfalarını inceleyebilirsiniz veya onların yıllık raporlarını inceleyebilirsiniz
İçinde olduğunuz sektörde sizden daha iyi olan en iyi rakiplerinizi belirleyin. Fakat burada rakip sayısı önemlidir. Örnek verecek olursak büyük bir sektör içinde rakip firma sayısı da oldukça fazla olacaktır. Bu sebepten dolayı sizden daha iyi olan en iyi en fazla 15 rakip firma belirlemeniz sizin için faydalı olacaktır
İçeriklerinizi Karşılaştırın!
Rakiplerinizin içeriklerine ulaşıp detaylı bir inceleme yapmanız gerekmektedir.. Bu sayede rakiplerinizin içerikleri hakkında bir fikir sahibi olmuş olursunuz. Hatta en önemlisi kendi içerikleriniz ile karşılaştırmalar yapıp sizden farklı neler yaptıklarını hangi konulara ele aldıklarının ,paylaşım sıklıklarına ve güncelliğini belirleyebilirsiniz.
Rakiplerinizi Analiz Edin
- Backlink Profillerini İnceleyin : Ahrefs’i kullanın ve alan adı değerine göre sıralamasını yapabilirsiniz
- Konuları Analiz Etmelisiniz: Majestic’in backlink aracını kullanarak TrustFlow değerini analiz edebilir ve onların link profilinde inceleme sağlayabilirsiniz.
- Sektör Ortalamasında inceleme yapın: LinkSearchTools içerisinde yer alan Competitive Landscape Analyzer özelliğini kullanarak sektördeki ortalama durumu belirleyebilirsiniz.