Rekabet Analizi

Sosyal Medya Analizi

Bu bölüme  geldiğiniz zaman  artık rakiplerin kim olduğunu ve onların backlink profilini tanımış olmalısınız. Yapmanız gereken artık onların içerik pazarlama ve sosyal medya stratejilerini çözmek olmaktır. Sosyal medyada güncellemeleri ne kadar sıklıkta gerçekleştiriyorlar –  Etkileşim oranları neler –  Aktif olarak ne kadar takipçi onları takip ediyor? Tüm bu sorulara cevap bulmalısınız.

Blog adreslerini – Facebook – Twitter –  LinkedIn – İnstagram -Pinterest hesaplarını gözlemleyin. Bu gözlemler sonucunda içerik oluşturma ve paylaşma hususunda ne kadar aktif olmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz. Bununla birlikte takipçi kazanmak ve etkileşim oranını yükseltmek için neler yapmanız gerektiğini belirleyebilirsiniz.

Strateji  Belirleyin

Rekabet Analizi,Rekabet Analizi nedir,Rekabet Analizi nasıl yapılır,seo Rekabet Analizi
Rekabet Analizi,Rekabet Analizi nedir,Rekabet Analizi nasıl yapılır,seo Rekabet Analizi

Rakiplerinizi anladıktan sonra elde etmiş olduğunuz verilere göre bir strateji oluşturabilirsiniz. İlk olarak yapmanız gereken ne kadar linke ihtiyaç duyduğunuzu belirlemektir. Linklerin kalitesini ise bu belirleme aşamasında açık bir şekilde tespit etmelisiniz. Tüm bunlar arama sonuçlarında gözükmeniz için size yardımcı olacaktır. Elbette bir çok şey seçmiş olduğunuz anahtar kelime için sitelerin ortalamasına göre değerlendirilmeye alınacaktır. Yüksek alan adı otoritesine sahip sitelerdeki anahtar kelimeleri hedeflemeden yola çıkmak önemlidir. Bu alan adları Google tarafından oldukça güvenilir olan ve Google tarafından ödüllendirilmiş yerlerdir.

Ardından konusal kategori açısından ne kadar linke sahip olmanız gerektiğini belirlemelisiniz. Örneğin arama sonuçlarında gözükmeye başlamak için 100 link elde etmeniz gerekiyorsa, bunların ne kadarının doğrudan sizin niş ile ilgili olması gerektiğini veya ne kadarının sizin niş ile alakalı diğer nişlerde olması gerektiğini belirlemeniz gerekmektedir. Belirlediğiniz linklerden kaç tanesi alan adı değeri 80 veya üzeri olan yerlerden olmalıdır bunları belirlemelisiniz.

Son çalışma kapsamında ise haftalık olarak ne sıklıkla yazı paylaşmanız gerektiğini belirlemekle birlikte, kaç tanesinin doğrudan anahtar kelimeyi hedef alması gerektiğine karar vermelisiniz. Sosyal medya üzerinde ne kadar sıklıkta paylaşım yapmanız gerektiğini ortaya çıkarmalısınız.

Bu araştırmadan elde edeceğiniz sonuçlar SEO stratejinizin temelini oluşturacaktır ve size yapısal bir kampanya oluşturmanız konusunda yardımcı olacaktır. Bu epey zor olan çalışma ortamında kendinizi verilerle desteklemeniz gerekmektedir. Aksi halde yaptığınız yatırımın getirisiyle karşılaşamazsınız.

Büyük markalar ile küçük markaları Tespit Etmek

Anahtar kelimenizi bulduktan sonra bu terimleri Google’a yazın ve ilk 10 içerisinde gözüken siteleri bir yere not edin. Genellikle sürekli aynı sitelerin karşınıza çıktığını göreceksiniz. Belirlediğiniz niş içerisinde karşınıza çıkan farklı anahtar kelimeler için sıralamaya giren siteleri de rakip listesine ekleyin.

Ardından SEMrush’ı kullanarak alan adını arama kutucuğuna yazmalı ve bunların organik trafiğini ve Google üzerindeki organik anahtar kelimelerini belirlemelisiniz.

Rakiplerin SEMrush üzerinde daha fazla anahtar kelimeye sahip olması ve bunların yüksek arama hacimlerine sahip olması alan adının yüksek otoriteye sahip olduğunu göstermektedir. Bu aracı aynı zamanda rakipleri tespit etmek için de kullanabilirsiniz ancak sunulan liste daima doğru olmayabilir.

Bu adımları gerçekleştirirken sizin için gerçek anlamda rekabetçi olabilecek siteleri bulmanız önemlidir. Büyük markalar ile küçük markaları kıyaslamak yanlıştır. Uzun kuyruklu terimleri belirlemek ve bunları hedef almak ile ilgili alakalı terimler için sıralama yapan siteleri bulmak önemlidir. Listenize büyük markaları dahil etmemelisiniz aksi taktirde bunlar değerlendirmelerinizi büyük ölçüde yanlış yönlendireceklerdir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz