E-Ticaret Nasıl Yapılır?

E-Ticaret Nasıl Yapılır?

Elektronik ticaret, tüm çevrimiçi ticareti, yani doğrudan insan teması olmadan, bilgisayar, tablet ve akıllı telefon gibi dijital cihazlar ve platformlar aracılığıyla yapılan satışları ifade eder.

E-ticaret genellikle fiziksel ürünlerin çevrimiçi satışı ile ilişkilidir. Yani, satın alma çevrimiçi yapılır ve ürün postane, taşıyıcı, motoboy vb.Gibi çeşitli teslimat araçlarıyla fiziksel olarak alınır.

Çevrimiçi satın alma işlemleri genellikle kredi kartları, banka havaleleri, transferler, depozitolar vb. Bir ticaret biçiminin tanımına ek olarak, elektronik ticaret terimi sanal mağazanın kendisini de belirleyebilir. Bu şekilde, İnternet üzerinden satış yapabilen bir işiniz olsun istiyorsanız, bir e-ticaret kurmalısınız!

Market tarzı e-ticaret nedir?

B2B,B2C,e-ticaret,çevrimiçi satışı,elektronik ticaret,e-ticaret hacmi,niş pazarı,ödeme yöntemi,SEO,e-posta pazarlaması

Market tarzı e-ticaret nedir?

Marketplace’i hiç duydunuz mu? Eğer duymadıysanız, muhtemelen bir pazardan satın almış olabilirsiniz. Marketplace, konsolide bir markanın satıcı ile son tüketici arasındaki satışa aracılık ettiği bir elektronik ticaret modudur.

Pratikte, tüketici ürünü Amazon veya Americanas web sitesinden satın alır, ancak ürün aslında üçüncü bir taraf tarafından satılır. Satış üçüncü bir tarafça yapıldığında, genellikle şirket tarafından satılan ve teslim edilen” bildirimi vardır. Marketplace, trafik oluşturmadan (kâr ve nakit akışı) satış yapmanın harika bir yoludur. Ancak, satış kredisi sitenin sahibine gider.

B2B ve B2C Nedir?

B2B,B2C,e-ticaret,çevrimiçi satışı,elektronik ticaret,e-ticaret hacmi,niş pazarı,ödeme yöntemi,SEO,e-posta pazarlaması

B2C-B2B

Elektronik ticareti “yapmak” için B2B ve B2C yöntemleri öne çıkıyor. İlk ve en yaygın olanı, işletmeler tüketiciye satıldığında ortaya çıkan B2C ( İşletmeden Tüketiciye) e-ticarettir .

Şirketler tarafından diğer şirketlere online satış yapıldığında B2B (İşletmeler Arası) e-ticaret . Birçok çevrimiçi işletme hala melez olabilir, yani tüketicilere ve işletmelere satış yaparlar.

Türkiye’de e-ticaret ile kaç kişi satın alıyor? Ve kaç tane sanal mağaza var?

B2B,B2C,e-ticaret,çevrimiçi satışı,elektronik ticaret,e-ticaret hacmi,niş pazarı,ödeme yöntemi,SEO,e-posta pazarlaması

Türkiye’de yaklaşık 48 milyon internet kullanıcısı var ve bu kullanıcıların yüzde 87’sini oluşturan 41,5 milyonkiu interneti istisnasız her gün kullanıyor.

Kitlenin internet üzerinde e-posta okumak ve sosyal ağlara girmek haricinde en sık yaptığı eylemlerden bir tanesi de çevrimiçi ürün bilgisi aramak. Türkiye’nin yalnızca 1 aylık e-ticaret kullanıcı etkinliklerine baktığımızda, internet kullanıcılarının yüzde 52’sinin satın almak üzere online ürün veya hizmet aradığını, bir online perakende mağazasını ziyaret ettiğini, yüzde 43’ünün de bu satın almayı yaptığını görüyoruz.

Bu oranlar bize, 29,92 milyon kişinin e-ticaret sitelerinden online alışveriş yaptığını, 30,8 milyar TL’lik Türkiye e-ticaret hacmi içerisinde kişi başı yıllık 1.029 TL harcama yapıldığını gösteriyor.

Dünya geneline baktığımızda 1,61 milyar kişinin çevrimiçi kanallar üzerinden alışveriş yaptığını görüyoruz. Bu rakamı dünya nüfusuna orantıladığımızda, e-ticaretin dünya çapında penetrasyonunun yüzde 22 oranına yükseldiğini söyleyebiliriz. 2016 yılında bu yüzde 22’lik nüfus dilimi 1,915 trilyon dolarlık ciro yarattı. Kişi başına 1.189 dolar olarak sayım bilimine yansıyan bu ciro, 4.170 TL civarına denk gelmektedir.

Türkiye e-ticaretinde en çok satan ürünler

B2B,B2C,e-ticaret,çevrimiçi satışı,elektronik ticaret,e-ticaret hacmi,niş pazarı,ödeme yöntemi,SEO,e-posta pazarlaması

Moda ve Aksesuar kategorisinin en fazla sayıda siparişe sahip olduğunu gösteriyor (%14.8).

En çok satan ürün kategorileri listesine bakın:

  1. Moda ve aksesuarlar (% 14.8)
  2. Sağlık, Kozmetik ve Parfümeri (% 12.2);
  3. Ev ve dekorasyon (% 10.6);
  4. Ev aletleri (% 10.3);
  5. Telefonlar / Cep Telefonları, (% 9.5)

Başarılı bir E-Ticaret Nasıl Oluşturulur

B2B,B2C,e-ticaret,çevrimiçi satışı,elektronik ticaret,e-ticaret hacmi,niş pazarı,ödeme yöntemi,SEO,e-posta pazarlaması

Başarılı bir E-Ticaret Nasıl Oluşturulur

E-ticarette nasıl satacağınızı ve bu ticaret tarzının sunduğu tüm sonuçlardan nasıl faydalanabileceğinizi bilmek ister misiniz?

İşletmenizi başarılı bir çevrimiçi işletmeye dönüştürebilecek 10 adımı şimdi öğrenin!

E-ticarette Ne Satmalı ve Kimler Satmalı?

Bir e-ticaret kurmadan önce, bu muhtemelen tanımlanması gereken en önemli faktördür: ne satacağım?

Kendi niş pazarınızı bulmak, gelecekte nasıl işlem yapacağınızı etkileyecek kadar önemli bir karardır.

Bu nedenle, segment, kitle ve pazarlamak istediğiniz ürünler, satın alma oranınız, faturalandırmanız ve potansiyel tüketicilerin ilgi düzeyi hakkındaki maksimum bilgileri analiz edin, inceleyin ve araştırın.

Bizim ana tavsiyem niş pazar üzerinde hareket ve “az” ürünleri satan ve daha karlı bir uzman olmaktır. Tüketicinizin kim olduğunu, ne istediğinizi, iddialarınızın ne olduğunu, boş zamanlarınızda ne yapmaktan hoşlandığınızı, iletişim kurmak için daha iyi günleri ve pazarlamanızı artırabilecek daha alakalı verileri anlayın.

Tedarikçiler ve Tüketicilerle İlişkiler Kurun

En iyi ürün tedarikçileri, kişiselleştirilmiş ürün üreticileri ve sanal operasyonları kolaylaştıran sistemler ile e-ticareti “sağ ayak” üzerinde başlatmak için ilişkiler kurun. İyi ürünler tedarik edecek tedarikçilerdir.

Telefon, WhatsApp, sohbet ve e-posta gibi müşteri hizmetleri kanalları aracılığıyla potansiyel tüketici ile bir ilişki kurun, böylece müşteri satın alma döneminde şüphelerini gerçek zamanlı olarak sesli olarak söyleyebilir. Ürünleri satın alacak tüketicilerdir.

İdeal E-Ticaret Platformu Nasıl Seçilir?

B2B,B2C,e-ticaret,çevrimiçi satışı,elektronik ticaret,e-ticaret hacmi,niş pazarı,ödeme yöntemi,SEO,e-posta pazarlaması

İyi kurulmuş ve niş bir hedef kitleyle, çevrimiçi mağazayı kurmanın ve bu e-ticareti satmanın yollarını tanımlamanın zamanı geldi.

Platformu seçerken, arama motoru optimizasyonu için gerekli koşullara sahipse, bu sistemin faaliyet için gerekli tüm araçları ve kaynakları sağlayıp sağlamadığını, işletmenizin büyümesine izin verip vermediğini belirlemelisiniz. ve elbette, güvenilir bir platformsa. Piyasadaki seçenekler arasında şunları bildiğinizi belirtiyoruz:

  • Temel platform (küçük ve orta ölçekli işletmeler)
  • Oracle Ticaret platformu (büyük şirketler);
  • IBM WebSphere Commerce (büyük işletmeler);
  • Entegre mağaza (küçük işletmeler)
  • Xtech Ticaret (küçük işletmeler)
  • Cloud Shop (mikro işletmeler)
  • E-ticaret: ana ödeme şekli

E-ticarette çalışacağı ödeme yöntemini seçmek çok önemlidir, çünkü bu kararın sanal mağazadaki dönüşümler üzerinde doğrudan etkisi olacaktır.

Her şeyden önce, tüketici güvende hissetmezse, satın almayacağı belirtilmelidir. Bu yüzden tüketici güvenliğine öncelik verin ve bilgilendirin.

Ayrıca, tüketicileri ikna etmek için çeşitli ödeme yöntemleri sunmak özellikle önemlidir. Bu nedenle, e-ticarette kredi kartları, banka fişleri, banka kartları, faturalı faturalar ve diğer seçenekler kabul edilir.

Ayrıca, ödeme araçlarının birbirinden farklı olduğu ve analiz edilmeyi hak ettiği de not edilmelidir.

Pazarlama: E-Ticarette Nasıl Daha Fazla Satılır

Dijital pazarlama , e-ticaretin başarısı için önemli bir adımdır. E-ticaretiniz bilinmiyorsa satmak mümkün değildir!

Tüketicilerin pencereden / kapıdan geçtiği ve girmeye teşvik edildiği fiziksel mağazaların aksine, e-ticaretin tüketiciye sunulması ve sadece o zaman satışın kazanılması için ilgi yaratması gerekir.

SEO (Arama motoru optimizasyonu)

Arama Motoru Optimizasyonu  veya arama motoru optimizasyonu – şüphesiz potansiyel tüketiciye e-ticaret sunmak için ana yollarından biridir.

Sponsor bağlantılar

Google’da görünmesi için SEO‘ya ek olarak, sonuçlar sayfasının üst kısmında görünen ücretli reklamlara da bahis oynayabilirsiniz.

Bu reklamlar belirli koşullara, yani anahtar kelimeye göre ödenecek şekilde yapılandırılır. Bu terim arandığında, reklamınız potansiyel tüketiciye iade edilir.

Sponsorlu bağlantılar arasında, birçok sonuç üreten bir strateji, Google Alışveriş’te ürünlerin görüntülenmesinden sorumlu Ürün Listesi Reklamcılığı’dır (PLA).

Sosyal Medya

B2B,B2C,e-ticaret,çevrimiçi satışı,elektronik ticaret,e-ticaret hacmi,niş pazarı,ödeme yöntemi,SEO,e-posta pazarlaması

Bu nedenle, müşterileri sanal işletmeye çekmek için Facebook, Twitter ve Instagram için stratejiler geliştirmek çok önemlidir

Sosyal medya, ulusal elektronik ticaretin büyük müttefikleri haline geldi.

Kanıt, ağlardaki mağazaların ve markaların sayısız profilinden değil, aynı zamanda medyanın kendisinde sunulan reklamlardan çok daha fazlasıdır.

Ayrıca, mobil müzakereler için hazırlanmış bir sanal mağazaya sahip olmanın işleri daha kolay hale getirdiği de unutulmamalıdır! Sosyal medyadaki etkileşimlerden geri bildirim.

E-posta pazarlaması

E-posta pazarlaması şüphesiz iyi pazarlama yapmanın en etkili yollarından biridir. Gerçekten de, bu yöntem ürüne, hizmete veya şirketin kendisine olan ilgisini zaten ifade etmiş bir kişiyle çalışır, sonuçta onlara bir iletişim e-postası vermeyi kabul etmişlerdir.

Bu nedenle, özellikle hatıra tarihlerinde benzersiz reklamlarla ve hedeflenmiş tekliflerle çalışmak, e-ticaretinizde dönüşümler geliştirmek için harika bir araçtır.

Yeniden Hedefleme ve Yeniden Pazarlama

Yeniden hedefleme, elektronik ticarette bir ziyaretçinin navigasyon verilerini belirlemek için kullanılan bir pazarlama stratejisidir. Çerez bu bilgileri saklar ve mağazada yapılan bu müşterinin görüşlerinin, reklam alanını açan ortak sitenin sayfalarındaki kişiselleştirilmiş bir sayfada kendisine yeniden gönderilmesine izin verir.

Yeniden pazarlama, Google üzerinden gerçekleştirilen kampanyalar için hedefleme listeleri oluşturmanıza olanak tanıyan Google Adwords’e özgü bir yeniden hedefleme aracıdır. Açıkçası, tüketicilerinizin bu ortamlardan hangilerinin en çok etkilendiğini bilmeniz gerekir. Ayrıca, tüm bu pazarlama işlemlerini ölçmek ve hedefler belirlemek ve e-ticaretinizin büyümesini izlemek için geri bildiriminizi anlamak çok önemlidir.

Yorumlarınız

WhatsApp chat