SEM esaslarını gösteren bu yeni bölüme  hoş geldiniz . Gelecek yıl boyunca PPC , SEO , analitik , sosyal medya ve diğer ilgili konular hakkında temel bilgileri vereceğiz

Anahtar kelime keşfine bakarak bu diziyi başlatalım. Anahtar kelimelerinizi belirleme ve hassaslaştırma yeterliliğini geliştirmek, birçok disiplinden geçer. Anahtar kelime keşfi, basın bültenleri yazmak , ürün ve hizmet tanımları veya hatta konumlandırma beyannameniz gibi genel pazarlama ile ilgili olsa bile , PPC ve SEO kampanyaları, bağlantı kurma için önemlidir .

Bir anahtar kelime bulma projesine yaklaşmak için genel adımlar şunlardır:

  1. Anahtar kelime stratejinizi, iş hedeflerinizi ve hedeflerinizi tanımlayın.
  2. İlk anahtar kelime kümenizi tanımlayın ve oluşturun.
  3. Bu anahtar kelimeleri hassaslaştırın ve anlamlı gruplara veya temalara ayırın.
  4. En iyi performans gösteren anahtar kelimelerinizi belirleyin, onları test edin ve eyleme geçirin.

Strateji

Kampanyanız için bir strateji ve başlamadan önce hangi hedeflere ulaşmak istediğinizi düşünmeniz önemlidir. Arama sonuçlarında görünmekle daha fazla ilgilendiğiniz veya sitenize trafik çekmeyi ve nihayetinde bir kullanıcı dönüştürmesini daha çok ilgilendiğiniz bir marka kampanyası için mi eğiliyorsunuz? Bu, eninde sonunda kullandığınız anahtar kelimelerin türünü etkileyecektir.

anahtar kelime bulma türkçe,youtube anahtar kelime planlayıcı,anahtar kelime planlayıcı kullanma,en çok tıklanan anahtar kelimeler,anahtar kelime belirleme,anahtar kelime araştırma,google anahtar kelime ekleme,keyword planner kullanımı
anahtar kelime bulma türkçe,youtube anahtar kelime planlayıcı,anahtar kelime planlayıcı kullanma,en çok tıklanan anahtar kelimeler,anahtar kelime belirleme,anahtar kelime araştırma,google anahtar kelime ekleme,keyword planner kullanımı

Örneğin, satın alma döngüsünün başında olan bir kişi “dijital kamera” gibi genel terimlerle aramaya başlayabilir. Buna karşılık, “Canon EOS 1000D Dijital Rebel XS” kullanan bir kullanıcı muhtemelen satın alma döngüsünün sonuna doğru geliyor. Hangi dijital kamera modelini istediklerini bilmek için yeterince araştırma yaptılar ve muhtemelen şimdi iyi bir anlaşma arıyorlar.

Dijital kameralar satıyorsanız ve alakalı içeriğe (ve iyi bir fiyata) sahipseniz, PPC veya SEO aracılığıyla SERP’lerde yeterince yüksek olduğunu netleştirmiş olursunuz . Bu ilke, bazen şu şekilde adlandırılır “ uzun kuyruk”. Uzun kuyruk  fazla müşteri edinimi ve dönüşüm, ancak az gösterime yol açar.

İlk Anahtar Kelime Kümenizi Tanımlayın ve Oluşturun

E-tablolar, ilerledikçe belirlediğiniz anahtar kelimeleri yakalamak için harika bir araçtır. Buradaki anahtar tüm olasılıklara bakmaktır hiçbir şeyi göz ardı etmeyin. Bunu arıtma aşamasında yapacağız.

En popüler anahtar kelime araçlarından ikisi Anahtar Kelime Keşfi ve Wordtracker’dır . Bunları Bölüm 2’de daha detaylı olarak tartışacağız, ancak ilk anahtar kelime kümenizi geliştirmeye çalışırken bunları kontrol etmek isteyebilirsiniz.

Şirket içinde

Ürün ve hizmetlerinizde derlenmiş bilgileri bulun. Şirketinizin Web sitesi, basın bültenleri, pazarlama materyalleri vb. Hepsi iyi kaynaklardır.

Şirketinizin Web sitesi, ” günlük dosyalarında ” tüm ziyaretçi etkinliklerinin bir kaydını tutar veya sitenizi bir analitik aracıyla çalışmak üzere etiketlemiş olabilirsiniz. Değilse, günlük dosyalarınızı bulmak veya sitenizi etiketlemek için bilgisayar mühendisinin (veya çocuklarınız, evden çalışıyorsanız) yardımına ihtiyacınız olabilir.

Google Analytics , AWStats veya StatCounter gibi ücretsiz analiz programları başlamak için harika bir yerdir. Omniture , ClickTracks ve WebTrends gibi daha fazla özellik sunan, ancak bir ücret karşılığında ticari uygulamalar da var . Bu araçlar, kullanıcı davranışını incelemek için mükemmeldir. Ziyaretçilerin Web sitenizi bulmak için bir arama motoruna yazdığı anahtar kelimelere bile göz atabilirsiniz .

Şirketinizin Web sitesinin bir başka alanı da arama motorudur. Web sitenizde bir arama işlevi varsa, ziyaretçilerin kullandığı anahtar kelimelere bakmak isteyebilirsiniz.

Bu, sitenizde en çok neye ilgi duyduklarının iyi bir göstergesidir. Veya sitenizde bulamadıklarını gösterebilir. Yine, bu bilgiyi almak için profesyonel yardıma ihtiyacınız olabilir.

Şirket Dışında

Rekabetinize iyi bakın. Muhtemelen, anahtar kelime bulma işleminden çoktan geçmiş olabilirler. Web sitelerini ziyaret et. Hangi terimleri optimize ettiklerini görün.

Bunu yapmanın iyi bir yolu: kaynak kodlarını görüntülemek. Tüm tarayıcılar, bunu yapmanıza izin veren bir özelliğe sahiptir. Kaynak kod, size H1 etiketleri, meta açıklamaları ve meta anahtar sözcükleri hakkında bir fikir verecektir. Unutmayın: Sitelerinin her sayfasında farklı bilgiler olabilir.

Ayrıca, endüstri yayınlarına, bloglara, forumlara ve diğer çevrimiçi topluluklara bakmayı düşünün. İnsanların neden bahsettiği hakkında bir fikir edinin. Sunduğunuz ürün ve hizmetleri tanımlamak için hangi kelimeleri kullanıyorlar?

2. Bölümde , bu listeyi genişletmek için diğer güzel araçları kullanarak yöntemleri tartışacağım. Daha sonra listenizi daraltmanın ve sizin için en muhtemel anahtar kelimeleri belirlemenin yollarını araştıracağım.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz