Google AMP’nin SEO’ya etkisi

Bir sıralama sinyali olmayan AMP, SERP (Arama Motoru Sonuç Sayfası) sıralamanıza direkt olarak sihirli bir dokunuş yapmıyor. Fakat, web sitenizin görünürlüğünü sonuç sayfalarının hangisinde olursanız olun web sitenizin görünürlüğünü fazlalaştırır ve daha çok kullanıcı çekmenizi sağlamaktadır. Google Webmaster Trends analiz uzmanı yaptığı açıklamaya göre AMP kullanan yayıncıların %80’i daha çok sayfa görüntülenmesi almaktadır.

google amp nedir, google amp test, google amp wordpress, google amp doc, google amp viewer, google amp bildirme, google amp generator, what is amp,amp'nin seoya etkisi,seo,seo ve amp
google amp nedir, google amp test, google amp wordpress, google amp doc, google amp viewer, google amp bildirme, google amp generator, what is amp,amp’nin seoya etkisi,seo,seo ve amp

Daha yüksek tıklama oranı (CTR)

Web sitesinin daha akıcı bir yapıda olması, gelişmiş tıklama oranlarını da birlikte getirmektedir . AMP, kullanıcıların kötü tasarımlı ve yavaş yüklenmesini önlemektedir. Bu sayede kullanıcılar, sıradan mobil dostu sayfalar ya da AMP ile hızlandırılmış sayfa seçenekleri arasında seçim sağlayabilmektedir. Örneğin, The Washington Post, AMP üzerinden günde ortalama 1.000 makale paylaşıyor. Bazı sayfalarının açılışı 400 milisaniye sürüyor ve içerikler okuyucunun karşısına tam zamanında çıkmış oluyor. AMP, tıklama oranını %50 arttırmış oluyor.

Daha iyi bir mobil kullanıcı deneyimi =  yüksek bellek

Dünya’da bir içerik akışı, kullanıcılara her bir linke tek tek tıklamadan gezinme imkanı tanımaktadır. AMP sayesinde, sitenizdeki belli bir ürüne ait olan içerik ya da yorum anında yüklenebilmektedir. Böylece  siteden çıkma oranı düşer ve kullanıcının cihaz belleği artmaktadır. Yine örnek vericek olursak. Geleneksel mobil aramayla gelen kullanıcıların %51’i 1 hafta içinde siteye dönmektedir. Ürün ve teknoloji baş yöneticisine  göre ise AMP sayesinde bu rakam %63’e ulaşmış durumda olmaktadır

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz