Her site sahibi sayfasını oluşturduktan, açtıktan sonra geri dönüşleri değerlendirebilmek adına Ziyaretçi İstatistikleri gibi araçlara ihtiyaç duyarlar. Verilen hizmet, satılan ürün ya da paylaşılan bilginin ne kadar ilgi çektiğini, ilgi çekmediğini görebilmek ve analiz edebilmek her zaman önemlidir. Site sahibi olarak içinde bulunduğu sektörde tüketicileri, internet kullanıcılarını çekmenin yollarını arayıp strateji oluşturmak ana hedeflerindendir. Dolayısıyla dijital ortamda internet kullanıcı alışkanlıkları olarak değiştirebileceğimiz tüketici alışkanlıkları kriter oluşturmaktadır. Öyle ki değişen toplum ve teknoloji normlarına göre beğenileri, talepleri değişen insanların hangi bakış açısıyla sitelere veya sayfalara yönlendiğini keşfetmek gerekir. Bunu çözerken de Ziyaretçi İstatistikleri ön plana çıkmaktadır. Bu araçla site sahibi sunmuş olduğu ürün ve hizmetlerin görülme, beğenilip beğenilmeme durumuna göre kampanyalarını ya da stratejilerini tekrar revize ederek daha çarpıcı ve hit çeken sayfalar haline getirebilir. Sitelerinin gelişimi ve SEO açısından da ipuçları yer alacaktır.
Ziyaretçi İstatistikleri ile bahsettiğimiz gibi ziyaretçilerinizin kullanım alışkanlıkları ya da tercihleri hakkında birçok farklı açıdan bilgi edinebilirsiniz. Ziyaretçi sayınızdan tutun, hangi sayfaları ziyaret ettiklerine kadar görebilirsiniz. Ziyaretçilerinizin hangi sayfada ne kadar süre geçirdiğini, sitenize hangi referans noktasından geldiğini dahi görmeniz mümkündür. Bununla yetinmeyip hangi anahtar kelimeler üzerinden sitenize ulaştıklarını görebilir ve yoğunluğu olan anahtar kelimeleriniz üzerinde daha fazla çalışabilirsiniz.
Ziyaretçi İstatistikleri Siteniz ile İlgili Gerçek Değerlendirme Yapmanızı Sağlayacaktır
Siteniz için Ziyaretçi İstatistikleri analizi yapabilmek adına ücretsiz hizmet siteleri bulunmaktadır. Özellikle Google Analytics istatistik aracı olarak sitenizin ziyaretçi sayısıyla ilgili isteyeceğiniz tüm bilgileri size verecektir. Verdiği hizmetler arasında; günlük – haftalık – aylık ziyaretçi istatistikleri, trafik kaynakları ( Arama motorları, yönlendirme siteleri, Direkt girişler ), dünya haritası üzerinde ülkelere göre ziyaretçi dağılımı, ziyaretçilerin sitenizde geçirdiği ortalama süre, ziyaretçilerin sitenizden hemen çıkma oranları, anahtar Kelimeler ve toplam ziyaretler ve ziyaretçi toplamına göre kelime yüzdesi, ziyaretçilerin tarayıcı istatistikleri, hitinizdeki yeni ziyaretçilerin yüzdelik oranları ve en çok ziyaret edilen içerik sayfaları gibi hizmetler bulunmaktadır. Sizlerin de görebileceğiniz gibi Google Analytics, Ziyaretçi İstatistikleri konusunda çok kapsamlı olarak verileri size sunmakta. Size düşen de bu veriler ışığında sitenizin gidişatını kontrol etmenizdir. Sizi yönlendiren bu verilerle SEO Optimizasyonu işlemlerini şekillendirebilirsiniz.
Siteniz için zaten Ziyaretçi İstatistikleri değerlendirmeleri yapmanız gerekir. Ziyaretçilerinizin ilgisi üzerine odaklanmanız ve daha sağlıklı hizmet sunmanız mümkün olacaktır. Ziyaretçilerinizin olumlu dönüşlerinin sitenize katkısı da fark yaratacaktır.
Yorumlarınız