Site sahipleri, webmasterlar ve SEO ile ilgilenen kişi ve kurumlar, arama motorları gözünde sitelerin her anlamda varlığını gösterip kendilerini kanıtlamalarını sağlamak için birçok SEO Teknikleri kullanmaktadırlar. Bu teknikleri kullandıklarında birçok kişi nasıl ortaya çıktıklarını merak edip araştırmakta ancak özellikle site dışı SEO ile ilgili çok az bilgiye ulaşabilmektedirler. Ya da o elde ettikleri bilgiler çok da işe yaramamaktadır. Çoğu kişinin yaşadığı sorun olan ve belli bir düzen için ihtiyaç duydukları SEO Teknikleri konusunda yaklaşımı değiştirmek gerekiyor.
SEO Teknikleri ile Arama Motorları Arasındaki İlişki
Genel olarak baktığımızda, site içi düzenlemeleri ve SEO Optimizasyonu yapıldıktan sonraki aşamasında da site dışı SEO çalışmalarının önem kazandığını görmekteyiz. Ancak, bu genel inanışın yönünü tam olmasa da biraz değiştirmek de fayda görüyoruz. Konu şu ki, site içi SEO ve site dışı SEO birbirinin tamamlayıcısı olan unsurlar, kabul ediyoruz. Ancak site dışı SEO için yapılan SEO Teknikleri ciddi anlamda önem taşımaktadır. Öyle bir ciddiyet ki, arama motorları belli aralıklarla sistem ve algoritmalarını değiştirmekte ve buna bağlı olarak da SEO Teknikleri tahmin edebileceğiniz gibi değişim göstermektedir. Bu noktada sabit ve madde madde sıralanacak ve hiç değişmeyen tekniklerden bahsedemeyiz. Başta Google olmak üzere tüm arama motorlarının bakış açısını, yaklaşımlarını ve güncelledikleri algoritmaları takip edip tahmin ederek çalışmalarınızı yapmalısınız.
Tüm arama motorları, hem iyi niyetli ve başarılı site sahiplerini hem de kullanıcıları korumak, daha etkili sonuçlarla karşılarına çıkmak için kendi bünyelerindeki SEO Teknikleri ile ilgili hiçbir açıklamaya yer vermemektedirler. Bunu da aslında kötü amaçla kullanabilecek webmasterlar ve arama motorlarına karşı aldıkları önlemler olarak açıklayabiliriz. Bu anlamda SEO Teknikleri ile ilgili tablo oluşturmak derdindeyseniz, bir kenara bırakabilirsiniz. Tüm arama motorlarının genel ve detaylarda istediği kriterler artabiliyor ya da var olanlar da şekil değiştirebiliyor. Yapacağınız tüm deneme, yanılma yöntemleriyle zaten ortaya çıkacak bir görüntü olacaktır. O görüntüye sahip çıkmak iyidir ancak şunu da bilin ki bir süre sonra değişecek algoritmayla beraber ya tamamen değişecek ya da eklenenler, çıkarılanlar olacaktır. Ne zaman ki arama motorları gibi düşünmeye başladınız o zaman SEO Teknikleri konusunda SEO Uzmanı olmuşsunuzdur. Size son olarak şunu önerebiliriz: SEO çalışmaları devamlılık isteyen, sürekli gelişmeye ve değişime uğramaya mecbur olan bir sistemdir. Bunu kabullenin ve sürekli kendinize has oluşturduğunuz teknikleri uygulamaya ve arama motorlarının güncellemelerini takip etmeye devam edin.
Yorumlarınız