Hazırlayacağınız site ve içeriklerinizde arama sonuçlarında ilk sıra ve sayfalarda yer alabilmeniz açısından seçeceğiniz ve belirleyeceğiniz hedef kelimeler önem teşkil etmektedir. Öyle ki, Hem internet kullanıcılarının sıklıkla kullanarak aradıkları siteyi bulmaları açısından hem de arama motoru algoritmalarında yer bulabilmek açısından gereken özenin gösterilmesi gerekmektedir. SEO çalışmaları yapılırken, söz konusu sitenin faaliyet alanı konusunu ortaya çıkaran hedef kelime ve eklenen içeriklerin odak noktalarını oluşturan hedef kelimelerinin doğru belirlenmesi gerekiyor. Bu detaylar, her vizyon sahibi, web sitesine sahip kişi ve kurumların geleceği öngörerek hareket etmelerini sağlayacaktır. SEO optimizasyonu açısından kapsamlı olarak değerlendirildiğinde, hedef kelime analizi, siteyi en üst sıralara çıkaracağı gibi daha alt sıralara da düşürebilir.
SEO Açısından Doğru Bir Çalışma Yapabilmek İçin Hedef Kelimeleriniz Önem Taşımaktadır
İçinde bulunduğunuz sektörün, hizmetini ve satışını yaptığınız ürünlerin tek ya da bir iki hedef kelimeleri olacaktır. Bunlar ortadayken, çok genel bir hedef kelime belirleme çalışmasına giderseniz başarılı olamayabilirsiniz. Ya da rekabet oranı çok yüksek olan hedef kelimeler seçerseniz de birçok SEO kriteri açsısından başarılı olan siteler ile mücadele etmek durumunda kalacaksınız ki bu da sitenizi daha alt sıralara düşürecektir. Bununla beraber yaptığınız analizlerde rekabeti oranla daha az ama zamanla önem kazanarak sizi üst sıralara çıkaracağı sonucuna vardığınız hedef kelimeleri belirlerseniz, daha üst sıralara yükselmeniz mümkün olacaktır.
Arama motorları, belirlediğiniz hedef kelimelerle sitenizin, içeriklerinizin optimizasyonuna bakarak, arama sonuçlarında yaptıkları değerlendirmelere göre internet kullanıcılarının karşısına çıkaracaktır. İnternet kullanıcıları da en sıklıkla arama yaptıkları anahtar kelimelerle birlikte söz konusu olan sizin sitenize yönlendirilmiş olacaktır. Böylece SEO Teknikleri adına konuşabileceğimiz bir unsur olarak ortaya çıkmaktadır. Konuşulan detayları değerlendirildiğinizde hedef kelimelerinizi belirlerken Adwords hizmetinin Keyword Planner aracından faydalanabilirsiniz. Böylece hedef olarak belirlenen ülke, kategori ve anahtar kelime gibi konularda ne kadar arama gerçekleştirildiği ve bu yönde çalışma yürüten, içerik barındıran ne kadar çok rakip olduğunu görebileceksiniz. Rakip analizi anahtar kelime belirleme çalışması kapsamında önemlidir çünkü rakibin tercih ettiği kısa yada font özelliği olmayan bir anahtar kelimeyi, sizler yine aynı kelimeyi içeren ancak uzun (iki kelimeden) ve farklı bir font ile yazarak bir adım öne geçebilirsiniz. Bu çalışma daha çok hedeflenen kelimeler için çok fazla rakibin bulunduğu durumlarda gerçekleştirilir.
Yorumlarınız