SEO teriminden sonra adını sıklıkla duymaya başladığımız bir diğer dijital kavram, SEM’dir. SEM kelimesinin açılımı “Search Engine Marketing” olmakla beraber Türkçe karşılığı “Arama Motoru Pazarlaması” olarak dilimizde karşılığını bulur. SEO ve SEM ayrı teknikler olsa da aynı noktada birleşen kavramlardır, hatta pazarlama konusunda beraber kullanılan stratejilerdir. İnternet pazarlamacılığında başarılı olmak için bu iki yöntemi aynı anda kullanmanız gereklidir. Daha ayrıntılı anlatacak olursak arama motorlarında verilen reklamlar vasıtasıyla üst sıralarda görünmeyi hedefleyen bir dijital pazarlama yöntemidir. Arama motorları yönergeleri (Google adwords, yahoo, bing vb.) doğrultusunda hazırladığınız metin ya da görüntülü reklamlar sayesinde web sitelerinizin reklamlarını yapabilirsiniz. SEM internet ortamında görünür olmanın yollarından birisidir. Ücretli bir şekilde arama motorlarında en üst kısımda sponsorlu link ya da sağ taraftaki sponsorlu linktir, yalnızca ücretli arama reklamları olarak gruplandırılır. Verdiğiniz reklamlarınızı istediğiniz coğrafi konuma göre ayarlayabilirsiniz, sağladığı avantajların en büyüğü ise bütçenize göre reklam vermenizi size sunmaktadır. SEM aslında sokakta gördüğümüz billboard reklamlarının dijital dünya da yeni formudur, sadece burada hedef kitlenizi kendiniz seçebilir reklamlarınızı belirlediğiniz kriterler dahilinde görmesini istediğiniz kişiye gösterebilirsiniz.
Diyelim ki Google üzerinde yaptığınız bir SEM yani reklam çalışmasını yandex arama motorundan görmemiz mümkün mü diye soracak olursanız. Tabi ki cevap hayır olacaktır. Çünkü her arama motorunun reklam hizmeti farklıdır. Hangi arama motorlarında çıkılmak isteniyor ise o arama motoru üzerinde SEM çalışması yapılması gerekmektedir.
SEM yani Search Engine Marketing yöntemi ile ilan çıkılması e- ticaret sitelerinin ve ürünleri olan kişilerin web siteleri için kullandıkları bir reklam yöntemi olmaktadır. Çünkü ürün bazlı SEM çalışması odaklanılacak kelime, ürün satışı olması istenilen marka gibi arama kriterlerinin seçilmesi ile satış hedefini doğrudan etkilediği için seçilmektedir. Genelle bakıldığında SEM ve SEO birbirinden farklı dallar olsa da birlikte çalışıldığında etki görülmektedir.
SEO + SEM = Doğru Pazarlama Stratejisi
Bu, tıklama oranlarının iyileştirilmesine ve genellikle geri dönüşümleri ifade eder. SEO ve SEM çalışmalarını aynı anda devam ettirmek başarı için kanıtlanmış bir stratejidir. İnternet üzerinden para kazanmak istiyor ve pazarlama girişimlerinizi internet ortamında yürütmek istiyorsanız, web siteniz için SEO ve SEM çalışmalarını mutlaka yapmalısınız. İkisi birlikte yürütüldüğünde müşteri portföyünüzün ne kadar genişlediğini ve işinizi ne kadar büyüttüğünüzü görebilirsiniz.
SEM ücretlendirmelerinde genelde bir bütçe belirlenir ve o bütçe üzerinden gidilerek yapılır. Tıklama başına bir miktar belirlenerek bütçeden düşmesi sağlanır. Bütçe istenilen kelimelere göre değişiklik göstermektedir. SEO ve SEM’i karşılaştıracak olursak SEO biraz zaman gerektiren bir durum içermektedir. SEM ücretli reklam olması nedeniyle daha hızlı etkileşim gösterir ve kısa zaman içerisinde hedefe ulaşım sağlanır. SEM basit fakat maliyetli bir yöntemdir ve bütçe sağlandığı sürece hedefe ulaşım gerçekleşmektedir. SEO, herhangi bir makale yazısında ve web sitesi içerisinde kullanılır ve sıralamada yükselmeniz biraz zaman alır fakat SEM ile yapılan çalışmalarda parasını verdiğiniz an sıralamada daima ilk sıralarda yer alırsınız. Reklamı yayınlar ve sonuçlarını alırsınız. SEM yöntemini uygulamak için en doğru zaman sitenizi ilk açtığınız zamandır. Siteniz için SEM çalışması yapacaksanız gerçek bir plana sahip olmalı ve bütçenizin dışına çıkmamalısınız. Bu sistem çok iyi bir pazarlama yöntemi olmakla birlikte doğru kullanılmadığında tamamen zararınıza da olabilmektedir. Bu nedenle yaptığınız planın dışına asla çıkmayın, çıkmanız gerekli olsa bile planlı hareket ederek bunu yapın.
SEM (Arama Motoru Pazarlaması) Size Ne Gibi Katkılar Sağlar?
Search Engine Marketing (SEM), hedef kitlenizi belirleme yolunda size fazla sayıda alternatif sunmaktadır. Sitelerden çekilen cookies(çerezler) verileri ile sadece istediğiniz yaş grubuna, mesleki duruma ya da bölgeye(belli bir konuma) göre reklamları gösterme olanağı tanır. Reklamın, ulaşmasını istediğiniz kişilere ve web sitenizi de sizin istediğiniz kısıtlamalar ve filtreler tarafından ziyaret edilmesi sağlanır. Sadece yaşadığınız bölgeyle kısıtlı kalmak zorunda değilsiniz. E-ticaretin gelişiyle birlikte dünya çapında yayınlar gerçekleştirerek, müşteri portföyünüzü yurtdışına kaydırabilirsiniz.
Ayrıca SEM’in tek bir avantajı reklam potansiyeli değildir. Bu çalışmalar sürdürülürken potansiyel müşterilerinize en doğru ve güvenli hizmet sunulduğunda sektörünüzde market lideri olabilme fırsatınız yüksektir. SEO çalışmalarınızda başarıya ulaşma sürecinizi çok daha hızlı hale getirecektir. Daha sonrasında organik sonuçlar üzerine markanızı göz önünde bulundurarak tereddüt etmeden müşterileriniz geri dönüş sağlayabileceklerdir.
Bu gibi istatistikleri göz önünde bulundurarak web sitenizin kullanıcı deneyimini çok daha iyi konumlara getirebilirsiniz. Yanı sıra hangi kelimelerin dönüş oranını yüksek veya düşük gibi hesaplamalar yaparak web sitenizi çok daha iyi optimize etme fırsatı yakalayabilirsiniz.
Düşük bütçe ile kelimelerin kendisinden maksimum fayda sağlayabilecek profesyonel bir strateji oluşturulmalıdır. Bu yönteme ise Long Tail adı verilmektedir.” Long Tail Keywords” yani “uzun kuyruklu anahtar kelimeler”dir. Örnek verecek olursak bardak yazıldığında ilk sayfada çıkmak istiyorsunuz ama anahtar kelimenizi bardak olarak kullanırsanız arama hacminin fazlalığı sebebi ile bu pek mümkün olmayacaktır. Bu sebeple bardak kelimesinin türevlerine yani kuyruklu anahtar kelimelerine bakılması gerekmektedir.
Yani demek istediğim “beyaz kuplu bardak” gibi hedef odaklı yazıcağınız anahtar kelimede arama hacmi düşeceğinden dolayı ilk sayfada yer alma durumunuz söz konusu olacaktır.
SEM Neden Gereklidir?
Geleneksel pazarlama yöntemlerine eklenen yeni sistemle alışılmışın aksine Dijital Medyada SEM ile doğrudan hedef kitleye yönelik reklamlar oluşturulur. Hazırlayacağınız reklam kampanyalarınızı belirli filtreler ve kısıtlamalar ile doğrudan hedef kitleye ulaşabilirsiniz. Belli bir bölgede ikamet eden kişiler, belirli ya da belirli bir spor dalı ile uğraşan insanlar gibi örneklerimizi sınırsızca artırabiliriz. Az maliyet ile potansiyel müşteriye ulaşma konusunda en önemli reklam faaliyetlerinin başında “SEM” gelmektedir.
Nasıl Çalışır?
Size sunulan panelden reklamlarınızı oluşturabilir, firma ile alakalı anahtar kelimeler seçebilirsiniz.
Belirlenen reklamlarınız Arama Motorlarının sonuçlarında üst sıralarda yansıyacaktır. SEM (Arama Motoru Pazarlaması) Satın Alabileceğiniz Arama Motorları Kurumsal veya Bireysel olmak üzere web sitenizin otorite konumunu şahlandırmak adına elinizde bulunan tüm imkanlardan faydalanmasınız.
Yorumlarınız