Yapılan SEO çalışmaları ile sitenizin hak ettiği sıralamada yerini alması sağlanmaya çalışılıyor. Bu çalışma ve düzenlemeler yapılırken, sadece sizlerin yaptığı çalışmalar, sitenizi etkilemekte, kontrolünüz ve kontrolünüz dışında da oluşan durumlar ile şekillenmektedir. Başarılı bir SEO çalışmasıyla, ilmik ilmik oluşturduğunuz tüm SEO kriterlerinin bir anda işe yaramadığını görseniz ne yapardınız? Tabi ki bulunduğunuz faaliyet alanınız ve rekabetin etkisi de bulunmaktadır. Ama diyelim ki gerçek ve sağlıklı bir SEO Analizi yaptınız. Değerlendirme sonuçlarına göre istenen ve beklenen tüm aşamaları gerçekleştirdiniz. Ama bir baktınız, siteniz sıralamada sürekli düşüş göstermekte. Bunun nedenlerinden birisi de Negatif SEO olabilir. Bugüne kadar ortaya çıkan bu tarz durumlarda farklı çözüm yolları bulmuş olabilirsiniz. Ama bu konuyu da es geçmezseniz sizin için iyi olabilir.
Negatif SEO için bir tanımlama yapacak olursak, her kişi ve kurumun uğraştığı SEO optimizasyonu konusu neyse Negatif SEO da bu çalışmaların tam karşısında yer alan atak çalışmaların tamamıdır. Burada üzerinde durulması, anlaşılması gereken konu, bir sitenin arama sonuçlarındaki konumunu olumsuz yönde etkileyebilecek, sıralamada alt sıralara düşmesini sağlayacak birçok etkeni, çalışmayı oluşturmasıdır. Son yıllarda BlackHat SEO, Penguen güncellemeleriyle aslında Negatif SEO kavramını tüm hızıyla karşımıza getirdiklerini söyleyebiliriz. Ki mantığını da size anlattığımız gibi gördüğünüzde, bunun zor olmadığına, ne kadar da rahatça yapılabildiğine şahit olacaksınız.
Negatif SEO Nasıl Uygulanır?
Negatif SEO özellikle rakip firmaların arama motoru sıralamalarını olumsuz etkilemek amacıyla yapılmaktadır ki kendi sitelerinin sıralamaları yükselsin. Bunun yanında, kendi şirketiniz, siteniz hakkında yapılan kötü bir haberi, bilgiyi alt sayfalara gömmek amacı ile ya da kişisel, siyasi ya da ekonomik nedenlere bağlı olarak bir sitenin, bir arama sonucunun hedeflenmesi de söz konusu olabilmektedir. Negatif SEO yapılırken hangi kanallar seçiliyor, inceleyelim. Bu kanallardan ilk olarak sahte görüş yorumlarını gösterebiliriz. Bu amacı edinen kişi ya da kişiler, arama listeleri hakkında olumsuz geri bildirimler yapabilir. Bunları da Negatif SEO yapmak istedikleri kişiler yapıyormuş gibi gösterebilirler. Kendi hakkınızda yapılan bu tür yaklaşımları, Google “Bize görüşlerinizi bildirin” bölümünden kontrol edebilirsiniz. Bu bağlantıyı kullanarak da herhangi bir sorun olduğu takdirde, Google’a iletebilirsiniz. Kötü listeleme, site girişinizi güncelleme, önerileriniz ve arama sonuç problemlerini iletebilirsiniz. Kopya içerik olarak da bahsedebileceğimiz konu ise içeriklerinizin indexlenmeden çalınmasıdır. Sitenin içeriğinin tamamıyla çalınması veya benzerinin oluşturulması ile yapılmaktadır. Sitenizde içeriği yazdıktan sonra copyscape araması yaparak ya da Google üzerinde birkaç cümleyi direkt “ “ işaretleri arasında aratarak, bakabilirsiniz.
Bir diğer Negatif SEO tekniklerinden ücretli linklerde, hedef alınmış siteye gönderilen binlerce spam backlink, özel oluşturulmuş link şemaları, Google’ın gözünden kaçmayacak ve olumsuz bir değerlendirilmeye neden olacaktır. Bunu mümkün olduğunca ortadan kaldırmak için elden geldiğince hacklinkleri, spam linklerini kaldırabilir ve iyi niyetinizi gösteren raporlar ile birlikte Google yeniden indexlenme bildirisinde bulunabilirsiniz. Bir sunucuya yapılan bot saldırıları da Negatif SEO açısından oldukça etkilidir. DDoS saldırıları söz konusu sunucuda bulunan sitelerin hızını doğrudan etkilemektedir. Bu yüzden bir sunucu, site yavaşlatabilmekte ya da servis dışı bırakabilmektedir. Bu nedenle IP bloklama gibi yöntemleri kullanarak, siteyi kötü amaçlı saldırılardan, botlardan korumaya çalışmalısınız. Gerekirse, ek güvenlik önlemleri alabilirsiniz. Site hızının, algoritma sıralamasında kullanılan önemli kriterlerden bir tanesi olduğu unutulmamalıdır. Bunun için de Webmaster araçlarında tarama hatalarını inceleyebilir, PageSpeed kullanarak sitenizin hızını etkileyen diğer faktörleri bulabilirsiniz. Ve fazlasıyla dikkat etmeniz gereken nokta, sitenin ele geçirilmesidir. Kötü amaçlı rakip bir kişi ya da kurum siteni ele geçirebilmekte ve zararlı linkler yerleştirebilmektedir. Etik anlayıştan tamamen uzak olan hacklinkler sayesinde sıralamalar kesinlikle olumsuz etkilenecektir. Bahsettiğimiz tüm detayları kontrol etmenizi ve Negatif SEO ile ilgili her zaman gözünüzün açık olmasını öneririz.
Yorumlarınız