Growth Hacking Nasıl Yapılır?

Sitelerin içinde bulundukları sektörde iyi bir imaj bırakmak ve ivme kazanmak için başvurdukları birçok yöntem bulunmaktadır.  Bunların başında tabi ki site içi SEO ve site dışı SEO çalışmaları gelmektedir. Sonuçta sitenizi arama motorlarının ortaya koyduğu SEO kriterleri ile optimize etmediğiniz sürece, yapacağınız her türlü tanıtım ve pazarlama stratejileri hep eksik olacaktır. Bu da gerçek anlamda elde edeceğiniz verimi azaltacaktır. Hatta verim denen kavramdan da bahsedemeyebiliriz. Dolayısıyla, sitenizin SEO optimizasyonu gerçekleştirilmiş olarak düşünerek bir sonraki adımda neler yapabilirsiniz, ona değinelim. Sıklıkla duyduğunuzu düşündüğümüz ama gerçek anlamda nasıl uygulandığı konusunda sıkıntı yaşadığınız Growth Hacking pazarlama tekniğini anlatalım.

Growth Hacking internet dünyasının, dijital pazarlama konusunda siteleri, şirketleri bir adım ileriye götürmede oldukça başarılı sonuçlar ortaya çıkarmaktadır. SEO uyumluluk ile tamamlanmış sitelerin büyüme hedeflerini gerçekleştirirken Growth Hacking stratejileri devreye girmektedir. Kapsamında, Google Analytics, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya ölçümlemeleri, viral pazarlama teknikleri ve içerik pazarlaması yer almaktadır. Günümüzde özellikle geleneksek reklamcılık anlayışının yön değiştirdiği ve hedef kitlenin daha farklı ölçümlere göre hareket ettiği bilinmektedir. Geleneksel pazarlama tekniklerinin belli başlı bölümlerinin önemi hala devam ederken yeni analiz ve tanıtım teknikleri de fazlasıyla kendini göstermektedir. Bunda en önemli etken sermaye ve bütçe konularının sınırlı olduğu sektörlerde yeni bir çözüm olarak sunulması gelmektedir. Daha az bir bütçeyle firmanızın büyüme planlarına katkıda bulunabilirsiniz. Küçük, orta ve büyük her ölçekteki firmaların, şirketlerin plan ve projelerine ekledikleri bir unsur olarak etkisini göstermektedir.

Growth Hacking  Kapsamında Neler Bulunuyor?

growth hacking, growth hacking inceleme, growth hacking nasıl yapılır, growth hacking nedir

Growth Hacking internet dünyasının, dijital pazarlama konusunda siteleri, şirketleri bir adım ileriye götürmede oldukça başarılı sonuçlar ortaya çıkarmaktadır.

 

Growth Hacking pazarlama stratejisi özellikle sosyal medya hesaplarında üye sayılarının fazla olmasına rağmen etkileşimin az olması sonucu ortaya çıkmıştır. Ve tekrar etkileşim arttırılarak başarıya ulaşılmıştır. Growth Hacking bir tanıtım ya da strateji oluşturulacağı zaman tamamen verilerle karar verilmektedir. Ortaya atılan fikir kampanyaları için bir bütçe ortaya konulmakta, her bir tanıtım için denemeler yapılır ve ortaya çıkan sonuçların analizi gerçekleştirilir.  Analizler sonucunda geri dönüşü en iyi olan kampanya tercih edilmekte ve seçilen kampanyayla tanıtım faaliyetlerine devam edilmektedir. Ürün ya da hizmetin rekabet ortamında kendine yer edinmesi, kullanıcı tarafından uzun vadede tercih edilmesi için gereken çalışmalar yapılmaktadır. Geleneksel pazarlama stratejilerindeyse bilindiği gibi tamamen satış odaklı çalışmalar yapılmaktadır.

Geleneksel pazarlama stratejilerinde büyüme verileri yüzeysel ve genel tutulurken, Growth Hacking stratejisinde büyüme planı oluşturulmakta, uygulamalı ve detaylı büyüme verileri ile analizler gerçekleştirilmektedir. Ve bu analizler, gerçekçi olmakta, firmaların büyüme stratejilerinin daha sağlıklı gerçekleşmesine neden olmaktadırlar. Başta SEO olmak üzere, tüm pazarlama ve network kanalları ciddi stratejik hamlelerle kullanılmaktadır. Bu hamleler belirli çerçevede hareket edilerek yoğunluğu arttırılmakta ve söz konusu siteye hızlı ve sağlam bir ivme kazandırılmaktadır.

Yorumlarınız

Arama