Geçmişten günümüze arama motorlarının önem verdiği kriterler gelişmekte ve ayrıca da değişmektedir. Algoritmaların yeni gündeme geldiği dönemlerde belli başlı kaynaklar dikkate alınmaktaydı. Ve ona göre firmalar arama sonuçlarında sıralanmaktaydı. Ancak, teknolojinin, ihtiyaçların ve kullanım alışkanlıklarının değişmesi ve gelişmesiyle arama motoru optimizasyonu başka deyişle SEO kriterleri de değişime uğramıştır. Bu değişime katkısı olan, özellikle bazı sektörler için önem arz eden Google Harita Sıralaması gündemde yer almaktadır. Google da algoritmaların değişen mantığını dikkate alarak, tüm değerlendirmelerini gelişmiş hesaplarla yaparak daha güvenli bir sistem yaratmaya çalışmaktadır.
Belli aralıklarla site sahiplerini hazırlıksız yakalayan algoritma değişiklikleri, getirilen güncellemeler ile site hızı, mobil uyumluluk ve kullanıcı deneyimi gibi unsurlar fazlasıyla önemli hale gelmiştir. Bu unsurlarla bağlantılı olan Google Harita Sıralaması ile de firma kaydı yaptıran işletmeler için avantaj elde edilecek bir durumdur. Özellikle yerinde hizmet veren firmalar veya mağazalar için etkisi tartışılmazdır. Örnek vermemiz gerekirse, İzmir’deki araç kiralama firmalarını arattırdığınızda, Google yapılan bu firma kaydını da dikkate alarak üst sıralarda söz konusu firmalara yer verecektir. Google Harita Sıralaması uygulama mantığı bu şekilde işlemektedir. Başka şehirde yaşayan kişilerin araç kiralama ile ilgili aramalarında da kendi şehrindeki firmalar haritalı olarak arama sonuçlarında yer alacaktır. Sonuç olarak harita sonuçları öncelik olarak bulunduğunuz lokasyonu baz almaktadır.
Bununla beraber sitenizin marka bilinirliği ve satış performansınız söz konusu olduğunda arama sonuçlarında üst sıralarda yer almıyorsanız ve SEO yapınız yetersiz ise Google Harita Sıralaması size bu konuda destek verecektir. Siteniz ile ilgili yapılacaklar listenizin üst sıralarında yer alması gereken bir konu olduğunu da belirtelim. İnternet kullanıcıları merak ettikleri ürün ya da hizmeti arattıklarında karşılarına üç adet haritalı olarak firma bilgileri çıkmaktadır. Firmalar açısından bakıldığında da bahsedilen ilk üç haritanın arasında yer almak önemli olmaktadır. Bunun gerçekleşmesi için de SEO optimizasyonu çalışmalarıyla beraber harita sıralaması için gerekli işlemlerin de yapılması gerekmektedir.
Google Harita Sıralaması ile Marka İmajınızı Pekiştirin
Google Harita Sıralaması için ilk önce firmanızın resmi ve fiziksel kaydı gerekmektedir. Bundan sonra yapılacak işlemler bu kaydınızı destekleyecek nitelikte olmuş ve SEO çalışmalarınıza etki etmiş olacaktır. Gereken işlemler arasında da sırasıyla; foursquare kaydı ve check-in sayısı, firma rehberlerine kayıt, Google yerel işletme kaydı, Google Plus kaydı ve doğrulaması, facebook yerel işletme kaydı ve sarı sayfalar gibi sitelere kayıtlar yer almaktadır. Bu işlemler söz konusu işletmenin doğruluğunu ve öncelik sırasını arttıran, yükselten unsurlar olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bahsetmiş olduğumuz Google Harita Sıralaması için yapılacak işlemlerin SEO konusuna etkisi vardır elbet ama büyük ölçüdeki bir etkiden bahsedemeyiz. Fiziksel varlığınızı doğrulamak ya da pekiştirmek adına yaptığınız her işlem, girişim, SEO yapınız da güçlüyse, haritalarda görünmenizi arttıracaktır. Dolayısıyla yapılan işlemler, oluşturulan kayıtlar, Google Harita Sıralaması içinde yer alan haritalarda yer almanızı sağlarken, aslında en büyük rolünü marka imajınızı, prestijinizi göstermede oynamaktadır. Ki bu da hizmet verilen alandaki satış oranlarını olumlu yönde etkileyecektir.
Yorumlarınız