Canonical Url Etiketi Kullanımı

Site sahipleri ve webmasterlar arama motorlarının oluşturduğu SEO kriterleri kapsamına uygun bir site hazırlamaya çalışırken, içeriklerinin orijinalliği ve özgünlüğü her zaman önemini korumuştur ve korumaya da devam edecektir. Bununla beraber aynı içeriğe birden fazla url’den giriş yapılması ya da daha açık bir ifadeyle site içindeki birden fazla sayfada aynı ya da benzer içeriklerin olması durumunda, söz konusu sitenin spam olarak algılanması, arama motorları tarafından cezalandırılması gibi sonuçlar ortaya çıkabilmektedir. İşte bu noktada siteniz için size destek vererek, bu sorunu ortadan kaldıracak olan Canonical Url etiketini söylemezsek olmaz.

Duplicate content olarak da bilinen kopya içerik siteleri oldukça fazla sıkıntı yaratabilmektedir. Canonical Url etiketini, aynı içeriğin birden fazla url ile ulaşımında kullanarak sitenizi koruyabilirsiniz. Ve aynı zamanda SEO uyumlu etiket de oluşturmuş olursunuz. Söz konusu etiketin SEO ile uyumunun yanında meta tagler ile benzerlik gösteren Rel Canonical olarak da kullanılabileceğini hatırlatmak isteriz Böylece İçerik ve link odaklı çakışmaların önüne de geçmiş olursunuz.

 

Canonical Url ve Rel Canonical Etiketi Nasıl Kullanılır?

 

canonical url, canonical url kullanımı, canonical url nedir, canonical url tag, rel canonical

Canonical Url etiketini, aynı içeriğin birden fazla url ile ulaşımında kullanarak sitenizi koruyabilirsiniz.

 

Canonical Url, arama motorları tarafından aynı içeriğin iki farklı link yapısı ile ulaşılması sonucunda örümceklerin hangi linki kriter olarak alacağını Rel Canonical etiketi ile ayarlamanızı sağlayacaktır.  İyice şekillenmesi için örnek verelim.  Diyelim ki iki farklı linkimiz bir kategori sayfasına ulaşıyor: siteadi.com/sosyal-medya -haber ve siteadi.com/sosyal-medya-haberleri

Bu iki sayfanın içerik olarak aynı olmasından dolayı sadece 1. Linkte göstermek istediğimiz bir widgetten dolayı 2 linke çıkarmamız gerektiğini düşünerek hareket edelim. Yani, siteadi.com/sosyal-medya-haberleri linkini dikkate alıyorsak, ilk linkte bulunan meta taglerin arasına Rel Canonical etiketini eklemeniz gerekecektir.

<link rel=”canonical” href=”https://www. siteadi.com/sosyal-medya-haberleri” />

Yapmış olduğumuz bu eklemeyle birlikte arama motoru botları siteadi.com/sosyal-medya -haber linkine gelse dahi bu url’in bulunduğu linki değil, rel etiketi ile verilen www. siteadi.com/sosyal-medya-haberleri url’sini dikkate alacaktır. Buradan da anlayacağınız gibi Canonical Url tekrarlanan, benzer içeriklerin önüne geçerek engelleyen hızlı bir uygulamadır. Sitenizde bahsettiğimiz tüm detaylar mevcutsa, birkaç sayfanızda aynı içeriklere sahipseniz, Canonical Url etiketini kullanarak, arama motorları kriterlerini destekleyici bir hamlede bulunmuş olacaksınızdır. Ve bu da sitenizin SEO değerini olumlu yönde etkileyecektir.

Siteniz WordPress alt yapısına sahipse,  Yoast eklentisini kullanarak otomatik olarak ayarlanmasını sağlayabilirsiniz. Eklenti kurulduktan sonra düzenle bölümünden hangi sayfa ve yazı için Canonical Url oluşturmak istiyorsanız, dikkate alınacak linki iletip düzenleyebilirsiniz. Sitenizin içerisinde aynı içerikten farklı bir link yolu olduğundan şüpheleniyorsanız, “seo viewer tools” sitesinin “Canonical Url Location Checker” aracını ücretsiz kullanabilirsiniz. Bu araçla birlikte site içerisinde şüphelendiğiniz linki kopyalayarak  “Perform Check” butonunu kullanabilirsiniz. Birden fazla linki kontrol edebilirsiniz. Yapmış olduğunuz kontrollerden sonra ortaya çıkan sonuçta bazı sayfalarınızı Canonical Url etiketi ile tekrar düzenleyebilir ve SEO optimizasyonu çalışmalarınızı daha fazla optimize edebilirsiniz.

Yorumlarınız

WhatsApp chat
Telefon
konum