Aşırı SEO Nedir?

Sitelerin internet kullanıcılarına ürün ve hizmetlerini ulaştırmak adına arama motoru kriterlerine uygun bir çalışma gerçekleştirmeleri, sitelerini optimize etmeleri normaldir. SEO konusunda başarıyı yakalamak istiyorsanız bu kriterleri yerine getirmeniz gerekiyor. Ama SEO kriterleri diyerek, sırf arama sonuçlarında daha üst seviyeye çıkmak adına arama motorlarının site içi ve site dışı istediği SEO çalışmalarını abartarak aşırıya kaçabilmektedirler. Bu noktada Aşırı SEO kavramı ortaya çıkmaktadır. Amacımız her zaman ziyaretçi bazlı kullanımı rahat ve anlaşılır olan, arama motorlarının istediği niteliklerde yapılan çalışmalarla bir web sitesi oluşturmaktır. Söz konusu web sitesinin faaliyet alanı ve rekabet durumuna göre kullanıcı ihtiyaçları da göz önüne alınarak gerekli işlemler, doğallaştırarak yapılmalıdır. Siteye tüm işlemlerini, sırf SEO optimizasyonu sağlanacak diyerek yoğun bir şekilde yapmak da çok olumlu sonuçlar doğurmayabilir.

Dolayısıyla bu mantıkla birçok site arama motorlarının istediği kriterlerini bilerek yanlış yönlendirerek, kullanarak Aşırı SEO çalışmaları yapmaktadırlar. Sonuçta arama motorlarının sitelerin daha kaliteli bir siteye sahip olmaları için ortaya koyduğu kurallar bütününü kullanarak doğallık kavramını daha çok etkili olması düşüncesiyle aşırıya kaçarak zorla yapıldığı belli olan içerikler hazırlanmaktadır. Ki kullanılan anahtar kelimelerin kullanım oranı için oluşturulan, ziyaretçiye hiç yararı olmayan makaleler gibi birçok içerik hazırlanmaktadır. Burada Aşırı SEO yapılarak, aslında siteler, “arama motorlarının istediği tüm kriterleri yerine getirelim, hatta fazla fazla yapalım, internet kullanıcıları her halükarda beğenir zaten!” demiş olmaktalar ve büyük bir yanılgıya düşmüş olmaktalar. Evet, arama motorlarının istediği kriterler önemli ancak, sitelerin sektöre ve kullanıcı alışkanlıklarına bağlı olarak düzenlenmesi de oldukça önem taşımaktadır. Bir kenara atamaz ya da daha az önem verilemez. Bunun için bir site oluştururken, ziyaretçiler için web sitesi  yaptığınızı ve arama motorlarına faydalı bir site olduğunuzu göstermeyi unutmamalı ve değişen algoritmalarla sizler de sürekli olarak kendi sitenizi güncellemelisiniz.

Aşırı SEO Kapsamına Hangi İşlemler Giriyor?

 

arama motoru optimizasyonları, black hat seo, aşırı seo, seo, seo optimizasyonu

Aşırı SEO kavramı,sitelerin SEO kriterleri diyerek, sırf arama sonuçlarında daha üst seviyeye çıkmak adına arama motorlarının site içi ve site dışı istediği SEO çalışmalarını abartarak aşırıya kaçmaları şeklinde belirtilebilir.

 

Aşırı SEO çalışmaları denildiğinde ilk aklımıza gelen, internetten alınan toplama, kopya yazılardır. Daha sonra, anahtar kelimelerden oluşan birebir başlıkları, site içi bağlantılarda anahtar kelime üzerine oluşturulan kelimeleri, kod ve içerik oranını azaltma amaçlı kullanılabilen gizli yazıları, makale ve içeriklerde sadece anahtar kelimelere verilen kalın, italik, altı çizgili gibi özellikleri sayabiliriz. Okuyunca ne kadar da bariz yanlışlar olduğunu görebilirsiniz. Aşırı SEO için ek olarak arama motorlarına başka, ziyaretçilere başka içerik gösterilmesi, link verilmesini, sıfırlanmaya çalışılan W3 hatalarından doğan görsel ve içerik içindeki hataları, footer, sidebar gibi bölümlerde site içi ya da site dışı düzenli bağlantıların olmayışını, sayfa içinde olan gizli bağlantıları da söyleyebiliriz.

Bir de SEO uzmanları tarafından yapılan Aşırı SEO çalışmalarından bahsetmekte de fayda görüyoruz. Ki arama motorlarını yönlendirme konusunda çoğu zaman başarılı olmaktadırlar. Tabii arama motorlarının her geçen gün değişen, gelişen birçok farklı filtresi bulunmaktadır. Onlara takılmamak da uzun vadede mümkün olmamaktadır.  SEO uzmanları tarafından Aşırı SEO adına yapılan çalışmalar arasında; sektör analizi yapılmadan oluşturulan çalışmalar, site içinde anahtar kelime oranları ile hiyerarşiyi bozarak gerçekleştirilen çalışmalar, cezaya girmiş siteyi backlink alarak üst sıralara çıkartacağı inanılarak yapılan çalışma, aşırı backlink alımları, sitenin genel olarak analizi yapılmadan, neye ihtiyacı olduğu tespit edilmeden yapılan çalışma ve sayfa yükselmediğinde footer, sidebar, banner  gibi alanlardan reklam alımlarına girişilmesi yer almaktadır.

Yorumlarınız

Arama