Amazon SEO & Ürün İçeriği Optimizasyonu

Amazon SEO & Ürün İçeriği Optimizasyonu

Çoğu Amazon satıcısının bildiği gibi, ürün içeriğini optimize etmek, ürünlerin organik arama sıralaması üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olabilen kasıtlı bir stratejidir. Ne yazık ki, ürün içeriği düzenleme stratejinizi tanımlamak, Amazon satışının daha şaşırtıcı yönlerinden biridir. Bu da ortaya Amazon SEO kavramını ortaya çıkarmaktadır. Amazon SERP hakkında da nasıl bir sistemi olduğuna dair birçok yanlış anlama söz konusu. Amazon arama sonuçları algoritması hala bir kara kutudan ibarettir. Pek çok satıcı hala, Amazon SERP’ü hangi faktörlerin yönlendirdiğini ve her birinin bunu nasıl etkileyebileceğini öğrenmeye devam ediyor.

Yapmayı amaçladığımız şey,  Amazon SEO konusunda yapmış olduğumuz denemeleri ve Amazon ürünlerinin nasıl sıralandığından emin olduğumuz uygulamalardan edindiğimiz verileri sizinle paylaşmaktır. Başarılı bir ürün içerik düzenleme stratejisinin her bileşenini inceleyeceğiz. Başlıklardan görsellere ve açıklamalara kadar, en iyi Amazon SEO uygulamalarını ve kaynaklarını sergileyeceğiz.

Amazon SEO ve Ürünün Keşfedilebilirliği

Ürünleriniz arama sonuçlarında bulunmazsa, yapmış olduğunuz kampanyanın ya da ürün teklifinizin ne kadar etkileyici olduğu önemli değildir. Görsellerinizin ne kadar iyi olduğu da önemli değildir. Hatta FBA kullanıyorsanız da hiçbir şey fark etmez. Bilmeyenler için açıklama yapalım. FBA (Fulfilled By Amazon), ürünlerinizin müşteriye ulaşma süreçlerini (kargolama), geri iade durumlarını ve ürünlerin depolama hizmetlerinin Amazon tarafından sağlandığı bir sistemdir. Bu sistemde size kalan şey günlük satışlarınızı ve güncel stok durumunuzu kontrol etmektir. Ayrıca, müşterilerin öncelikle Amazon SERP’ü kullanarak ürün aradığını da biliyoruz. Bir satıcı olarak, ürünleriniz arama sonuçlarında bulunmadıkça iyi bir performans sergilemiş olmazsınız. Alıcıların Amazon satıcıları ile SERP aracılığıyla nasıl etkileşimde bulunduğu ve SERP’ün nasıl çalıştığını anlamak da oldukça önemlidir. Sonuçta Amazon üzerinden satış yapıp başarılı bir grafik çizen satıcıların da böyle devam edebileceği meçhuldür. Çünkü Amazon algoritması sürekli değişiklik göstermektedir. Bu, Amazon’daki satıcılar için de bir takım zorluklar sunmaktadır.

 

Amazon Seo için ürün optimizasyonundan müşterilere ulaşmasına kadar olan sürecin yakından takip edilerek hiçbir aşamanın atlanmaması gerekir.

Ancak, ürün içeriğinizin nasıl optimize edileceğine ilişkin spesifik ayrıntılara girmeden önce, bir adım geri gidelim ve hangi bileşenlerin Amazon’un ürün arama algoritmasını etkilediğini ve ürünün keşfedilebilirliğinin piyasadaki başarısını nasıl tanımladığımıza bakalım. Ürünün keşfedilebilirliği, ürün listelemesinin Amazon’da bulunabilmesi anlamına gelmektedir. Tüketicinin bakış açısına göre, gerçek satıcılar, Amazon esasına dayalı olanlar değil, bu ürünlerin satıcıları olarak kendilerine odaklanıp ürün eklemeleri yerine Amazon SERP konusuna odaklanarak satış yapan satıcılardır.  Geleneksel ürün reklam kanallarıyla daha fazla bağlantı kurabilmek için etkileşim trafiğini düşünerek hareket etmek gerekir.

Amazon SEO konusunda ürün Keşfedilebilirliğini etkileyen birkaç farklı etken vardır. Bunlardan ilki tabii ki ürün içeriğidir. Ürünün performans geçmişi, ürün incelemeleri, sponsorlu ürünler, indirilen fiyatlar ve envanter miktarı gibi bir ürünün keşfedilebilirliğine katkıda bulunan diğer faktörler arasında yer almaktadır. Bir satıcı olarak, önemli olan konu, kataloğunuzu, ürün içeriğinizi mümkün olduğunca sağlam hale getirecek şekilde yatırım yapabilmeniz için gereken alanları çok iyi tanımlamak olacaktır. İpucu vermek gerekirse, Amazon içerik üreticisinin ve bilgilerinin Amazon’un detay sayfasında yer alacağı konusunda hiçbir garanti verilmediğine dikkat edilmelidir. Amazon, bu ürünün satması için en uygun içerik olarak gördüğü içerik ve ürünü algoritmik olarak çekmektedir. Bunun bir istisnası, Amazon Marka Tescilinin bir parçası olan markalar içindir. Bu program, kendi markalı ürünlerini üreten veya satan satıcıların ürünlerinizin listeleme içeriği üzerinde daha yüksek yetki sahibi olmasını sağlamaktadır.

Amazon Marka Tescili olarak, markalara sağladığı avantajlar şu şekildedir:

1)  Amazon Markalı ürünler için ürün detay bilgilerini ön plana çıkararak tüketicileri etkileme avantajı sağlamaktadır. Tescilli marka sahibi olduğunuzda, tescilli markalı ürünler hakkındaki tüm bilgiler, ürün detay sayfalarında otomatik olarak görüntülenir, bu da markaların ürünlerine ilişkin doğru başlıkları, ayrıntıları, görüntüleri ve diğer özellikleri belirtmesine yardımcı olur.

2) UPC veya EAN olmadan ürünleri listelemek avantaj yaratmaktadır. Ki EAN ( European Article Number ) Avrupa Madde Numarası standartı ve bunun Amerika’daki karşılığı ise UPC ( Universal Product Code ) Uluslararası Ürün kodudur.  Bir markanın Amazon Marka tescili ile kaydedilmesi, üreticilerin standart ürün kodu yerine markalı ürünleri listelemek için kullanabilecekleri alternatif bir anahtar özelliği belirtmelerini sağlamakta ve bu da Amazon SEO açısından güzel bir hamle olarak karşınıza çıkmaktadır. Bu bakış açısıyla devam ettiğimizde ürünün satın alınabilirliği konusunu da etkilediğini görebilirsiniz.

Ürün Satın Alınabilirliği Nedir?

Amazon SEO ile ürünlerinizin daha keşfedilebilir hale getirmenin yanı sıra, genel olarak ürün detay sayfasının dönüşüm oranını optimize etmenin de nihai hedefini de desteklemektedir. Satın Alınabilirlik, birbiriyle çakışan iki kavramla ilgi olmaktadır.

  • Bir aracının satın alma kutusu sahiplik oranını etkileme yeteneği
  • Bir ürün sayfasının toplam dönüşüm oranını etkileyen faktörler.

Örneğin, bir hamak sattığınızı ve ürün detay sayfanızın geçen ay toplam 50 sipariş aldığını varsayalım. Amacınız mümkün olan en yüksek sayıda 50 siparişinizin paylaşımına sahip olmak ve yüksek bir pay elde edildikten sonra da, toplam sipariş sayısını artırmak için stratejiyi değiştirmeniz olacaktır. Genel sipariş sayısının artırılması da çoğunlukla şunlardan oluşmaktadır:

  • Optimize edilmiş ürün içeriği ile ürün detay sayfasının genel dönüşümünü iyileştirme
  • Söz konusu detay sayfasına yapılan oturum sayısını arttırmak

Alışveriş yapanları ürün sayfalarına yönlendirerek (Keşfedilebilirlik) ve alışveriş yapanları ürün detay sayfalarına ulaştıklarında satın alınabilirliğe dönüştürerek Amazon platformunda başarıyı etkileyen bu iki ayağı çok iyi yerine getirmiş olacak ve Amazon SEO için faydalı bir çalışma yapmış olacaksınız. Böylece satıcılar genel düzeyde Amazon stratejilerini şekillendirmeye, hangi ürün içeriğinin ne zaman ve nerede daha mantıklı, keşfedilebilir, anlamlı olduğuna inandıkları kaynaklarına odaklanılmasına karar verebilirler.

Amazon Seo konusunda konumunuzu sağlamlaştırmak ve satışlarınızı arttırmak için Amazon üzerinden yapılan alışverişlerin karnesine ve müşterilerin alışkanlıklarını iyi analiz edebilmelisiniz.

Amazon Ürün Başlıkları Nasıl Optimize Edilir?

Google’ın arama algoritmasına benzer şekilde, Amazon’un da ürününüzün nerede sıralanacağını belirleyen kendi altyapısı vardır. Amazon’un arama sıralaması mantığını düşünmenin en iyi yolu, alışveriş yapan kişi olarak kendinizi hayal etmek olacaktır. Amazon SEO için en iyi bakış açısıdır. Alışveriş yapanlar bir çift “kırmızı güneş gözlüğü” araması yaparken, büyük olasılıkla kategoriler bölümünde filtrelemek yerine Amazon arama çubuğunda sorgulamalarını yazacaklardır. Yazılan anahtar kelimeler daha sonra, satıcı ve pazarlamacıların ürünlerine girdiği arama terimleriyle eşleştirilir. “Arama”, alışveriş yapan kullanıcıların ürünler için en çok tercih ettikleri yol olduğundan, rakiplere karşı çalışma yaparak, öne çıkan ve sıralanan tüm ürün alanları optimizasyonları ile ürün başlıkları ve açıklamalarının geliştirilmesi oldukça önemlidir. Amazon’a göre, “Bir ürün detay sayfasının görüntülenme sayısı, yalnızca bir ek arama terimi, anahtar kelime eklenerek önemli ölçüde artırabilir.”

Fiyat, stok durumu, seçim ve satış geçmişi gibi diğer faktörler de, bir ürünün arama sonuçlarında nerede görüneceğini belirlemeye yardımcı olur. Tipik olarak, daha yüksek satışa sahip ürünler Amazon sıralamasında arama listesinin yukarısına yerleştirilecektir. Daha fazla satış,  tabii ki sıralamada daha yüksek yerlerde yer almak için bir şans olacaktır.

Detay Sayfası Oluşturmak Önemlidir

Aşağıda görüldüğü gibi büyük bir detay sayfası, bir müşterinin satın alma kararı vermek için ihtiyaç duyduğu ve duyacağı tüm ürün bilgilerini doğru bir şekilde sunmaktadır. Bu detay sayfası öğelerini oluştururken, ürün bilgilerinin olabildiğince doğru olması önemlidir. Müşteriler tam olarak ne satın aldıklarını bilmek isterler. Amazon SEO için önemli adımlardan birisi olan detay sayfasının önemli bileşenleri şu şekilde sıralayabiliriz:

  • com başlık stilinde özlü ve benzersiz bir başlık
  • Ürünle ilgili en önemli bilgileri taşıyan 5 madde
  • Ürünün tüm önemli özelliklerini ayrıntılı bir şekilde ele alan doğru bir açıklama
  • Müşterinin tam olarak ne satın aldığını net bir şekilde gösteren ürün görseli / görselleri

Ürün Başlıkları Nasıl Olmalıdır?

Amazon tüm kategoriler için maksimum 200 karakterlik bir başlık uygulamaktadır. Yapılan açıklama ile 200 karakterden daha uzun bir başlık içeren ürünler, arama sonuçlarından kaldırılacaktır. Yeni girişler oluştururken, her ürün için, ürün adı olan başlığı 200 karakterden daha az oluşturduğunuzdan emin olmalısınız. Doğal olarak alışveriş yapmak isteyenler de oluşturduğunuz ürünlerinizi başlıklarını 200’den az karaktere düşürünceye kadar bulamayacaklardır. Amazon SEO konusunda olumsuz etkilenmemeniz için dikkat etmekte fayda olacaktır. Satıcıların ürün başlıklarını 200 karakter sınırlaması ile yapabilmeleri adına şunları öneriyoruz:

  • Her kelimenin ilk harfini büyük harfle yazmalısınız.
  • Ons, İnç ve Pound gibi ölçü ve para birimlerini en anlaşılır bir şekilde ayrıntılı olarak açıklamalısınız.
  • Tüm sayılar rakam olarak yer almalıdır.
  • Bir marka isminin parçası olmadıkça & (ve işareti) başlıklarda kullanılmamalıdır. Ve kelimesi de küçük harflerle yazılmalıdır.
  • Ürünün bedeni ya da boyutu ilgili bir detay değilse başlıkta yer vermeyin.
  • Ürünün birden fazla rengi söz konusu değilse, başlıkta renk belirtilmemelidir.

 

Ürün Başlıklarında Olmaması Gereken Detaylar

Amazon SEO açısından satıcıların, ürün başlıklarını 200 karakter sınırlaması ile oluştururken kaçınmaları gereken detayları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Fiyat ve miktar
  • Tüm Karakterlerde büyük harf kullanmayın.
  • Satıcı bilgilerini eklemeyin.
  • “İndirim” gibi promosyon mesajlarını içeren kelimeler kullanmayın.
  • “En Çok Satılanlar” gibi fikir veren, teşvik edici yorumlar eklemeyin
  • ($,!,?) gibi simgeleri kullanmayın.

 

Anahtar Kelimelerle Başlıkları Optimize Edin

Anahtar kelimeler, her ürünün hayati bir bileşenidir, ancak satıcılar anahtar kelime bölümünü ekleme ve düzenleme konusunda sıkılmaktadırlar.  – Bunu es geçmeniz, sıralamanız için zararlı olabilecek bir uygulamadır. Açık ve ayrıntılı bilgileri olan ürünlerin daha yüksek bir tıklanma oranı elde etme ve dönüştürme olasılığı vardır.  Satışlardaki artış da arama sonuçlarında daha iyi bir sıralamaya yol açacaktır. Aşağıda, optimize edilmiş bir ipad kılıf örneği gösterilmektedir. Gördüğünüz gibi, bir müşteri bir kılıf kapağı ararken, ürünün önemli ayrıntı bilgisini bilir çünkü marka, renk ve uyumlu olduğu cihazların türünü içeren başlığında listelenir. Amazon SEO konusuna en güzel örneklerden birisidir.

 

Amazon SEO çalışmalarının bahsettiğimiz işaretli bölümlerin etkili bir şekilde doldurulması Amazon’daki satışları artırdığı bilinmektedir. Ürün sayfalarınız için işaretli bölümler ne kadar açıklayıcı olursa, Amazon’da daha fazla satış yapabilirsiniz.

 

 

Kategoriler için Başlık Formülleri

Kategoriye bağlı olarak, her bir öğe için ek formüller olabilir. Her ürün kategorisinde belirli bir ürün başlığı formülü vardır. Tüm kategoriler markayla başlar ve ürün adı listelenir, ancak başlık diğer özellikleri de içerebilir:

  • Desen
  • model numarası
  • güç çıkışı
  • boyut, renk, miktar (birden fazla varsa)

Başlık, bir arama sırasında müşterilerin ilk bilgi kaynağı olduğundan, tüm başlıkların Amazon’un stil yönergelerini takip etmesi ve doğru büyük harf kullanımı ve yazım denetimi olması gerekir. Aşağıda, Amazon’un başlık formülleri ve büyük ürün kategorileri için örnekler yer almaktadır. Amazon SEO için size fikir verebilir. (Bu örnekler,  tüm kategorileri içermemektedir, bununla beraber satıcıların ürünleri için Amazon SEO kriterlerine sahip olarak neler yapabilecekleri konusunda bir fikir verdiğimizi unutmayın):

  • Tencere Seti, Çatal Bıçak Takımı

Stil: Marka + Çizgi + Beden + Ürün Tipi

Örnek: Kapaklı Karaca Profesyonel Sert Anotlu 8-1 / 2-kuart çay tabağı

Örnek: Altınyıldız 14 Parça Paslanmaz Çelik Bıçak Blok Seti

 

  • Küçük Ev Aletleri, Ev Ortamı

Stili: Marka + Model Numarası + Model Adı + Ürün Türü, Renk

Örnek: Arçelik KSM150PSER Artisan 5- Mikser, Koyu Kırmızı

 

  • Yemek Takımları

Stili: Marka + Desen + Ürün Tipi, Miktar

Örnek: Pfaltzgraff Charlotte 16 Parça Yemek Takımı, 4 Kişilik

 

  • Banyo Havlusu

Stili: Marka + Çizgi / Desen + Malzeme + Ürün Tipi + Miktar, Renk

Örnek: Royal Kadife Klasik El Havlusu, Açık Mavi

 

  • DVD Oynatıcılar

Stili: Marka + Model Numarası + Boyut + Ürün Türü + Ekran Tarzı (gerekirse) + (Renk / Paket Boyutu)

Örnek: Panasonic PV-D4743S Progressive Scan DVD / VCR Combo (Gümüş)

 

Amazon Ürün Açıklamalarını Optimize Etme

Amazon ürün detay sayfası, işaretli bölümlerden  “Anahtar Ürün Özellikleri ( Key Product Features)” bölümü “Açıklamalar” sekmesi altında yer almaktadır (aşağıda görüldüğü gibi). Amazon SEO çalışmalarının bahsettiğimiz işaretli bölümlerin etkili bir şekilde doldurulması Amazon’daki satışları artırdığı bilinmektedir. Ürün sayfalarınız için işaretli bölümler ne kadar açıklayıcı olursa, Amazon’da daha fazla satış yapabilirsiniz. Amazon müşterileri ürün bilgilerini toplamak için işaretli olan ürün açıklamaları bölümüne oldukça fazla güveniyor.

İpucu: Unutmayın, Amazon, toplu satıcı verilerine dayanarak, etkili ürün açıklama bilgilerini seçmektedir.

 

Amazon SEO kriterleri için her bir içerik detayı nasıl optimize edip geliştirilecek bu noktalara odaklanılmalıdırlar.

Anahtar Ürün Özellikleri için Öneriler:

  • Müşterilerinizin boyut, garanti bilgisi veya yaş aralığı gibi göz önünde bulundurmasını istediğiniz en iyi beş özelliği vurgulayın.
  • Her ürün açıklaması bölümünü büyük harfle başlatın.
  • Parçalara ayırarak yazın ve noktalama işareti kullanmayın.
  • Tüm sayıları rakam olarak yazın.
  • Mil, inç gibi ölçümleri heceleyin.
  • Belirsiz ifadeler yazmayın; Ürün özellikleri açısından mümkün olduğunca spesifik olun
  • Şirkete özgü bilgileri girmeyin; bu bölüm sadece ürün özellikleri içindir.
  • Tanıtım ve fiyatlandırma bilgilerini dahil etmeyin.
  • Nakliye veya şirket bilgilerini dahil etmeyin. Amazon politikası satıcı, şirket veya gönderim bilgilerini de yasaklamaktadır.

Ürün Açıklamaları

Her ürün detay sayfası, boyut, stil ve ürünün kullanım alanları gibi ana ürün özelliklerini de açıklamalıdır. Amazon, satıcıları ürünlerinin doğru boyutları, bakım talimatları ve garanti bilgilerini içerecek ve doğru dilbilgisi, noktalama işaretleri ve tam düzgün cümleler kullanılarak Amazon SEO çalışmaları gerçekleştirilmelidir.

Aşağıdaki bilgiler ürün açıklamalarında yer almamalıdır:

  • Satıcı Adı
  • E-mail adresi
  • Web Sitesi URL’si
  • Şirkete özel bilgiler
  • Sattığınız başka bir ürünle ilgili ayrıntılar
  • “İndirim” veya “Ücretsiz Kargo” gibi promosyon dilleri

Amazon SEO Uyumlu İçeriğinizi Nasıl Optimize Edeceğinize İlişkin İpuçları:

1) İki kere Kullanılan Anahtar Kelimelerden kaçının: Birçok satıcıdan gelen soru, içeriklerinde ve içerik sonlarında anahtar kelimeleri iki katına çıkarıp çıkarmamaları olmaktadır. Her zaman söylediğimiz şeyleri de sizlerle paylaşalım. Başlıkta, ürün açıklamasında ve alt etiketlerde bir anahtar kelimeniz varsa, zaten teknik olarak iki katına çıkarmak zorunda değilsiniz. Bundan dahi iyi bir şekilde yükselemezsiniz. İçeriğin müşteriye dönük olması durumunda, yani anahtar kelimelerin çok kullanılması durumunda, spam riski taşıyor olursunuz.

2) Satıcı Olarak Size Gelen Soruları Cevaplayın: Bir satıcıya, potansiyel müşterileri tarafından ürünler hakkında sorular geliyorsa (özellikle de tekrar tekrar tekrar aynı sorularsa), muhtemelen ürün içeriğindeki eksik olan detaylara bir cevap eklemenin bir göstergesidir. Örneğin: Cep telefonu kılıflarının reklamını yapıyorsanız ve alışveriş yapan kişiler yeni iPhone6’ya uyup uymayacağını soruyorsa, muhtemelen bu bilgileri içerik bölümünüze eklemelisiniz.

3) 4 İçerik Bileşenine odaklanın: Ürünlerin Amazon üzerinden satılması söz konusu olduğunda, satıcıların odaklanması gereken 4 ana içerik bileşeni vardır: başlıklar, işaretli ürün açıklama bölümleri, ürün açıklaması ve alt etiket terimleri. Bulunabilirlilik sırasına göre sıralama yaparsak da: 1. yorumlar, 2. Ürün girişlerinin yerine getirilmesi, 3. fiyat ve son olarak da – 4.içerik yer almaktadır.  Satıcılar, bu hususlara bakarak Amazon SEO kriterleri için her bir içerik detayını nasıl optimize edip geliştireceklerine odaklanmalıdırlar.

4) İddia ve Tekliflerden Kaçının: Satıcılar içeriklerini oluşturduklarında (işaretli alanlar veya açıklamalar), herhangi bir “teklif” içeriğine yer vermemeleri gerekir. Satıcılar, kesinlikle “1 alana 1 bedava ya da sağlık açısından kesin çözüm gibi” detaylara ürün açıklamalarında yer veremezler. Açıklamanızla ilgili hak talepleri oluşturacak veya özel kampanya olabilecek bilgiler eklerseniz,  teknik olarak Amazon politika ihlali olarak kabul edilir ve sizi askıya alabilirler.

5) Unutmayın İçerik Bir Bütündür: Amazon içeriği her zaman sadece bir satıcının içeriğini giriş yapmasına bağlı değildir. Amazon, kendi bünyesinde aynı ürünü satan tüm satıcılardan ilgili tüm ürün bilgilerini toplar. Amazon tüm giriş ve gönderimleri dikkate alarak derler ve en iyi başlığı veya açıklamaları yaratır – ama arka planda bakarsak, yazdığınız başlık diğer satıcılarla beraber olduğu gibi tam olarak aynı hedef kitle ile karşı karşıya gelecek diye bir garantisi yoktur.

6) Karakter Sayınızı En Üst Düzeye Çıkarın: Reklam verenler Amazon SEO kavramını yerine getirmek istiyorsa, ürün adları, doldurulması gerekli alanları,, ürün açıklamaları, alt etiketleri için karakter sayısını en üst düzeye çıkarmalıdır. Ürün açıklamasını ve gerekli alanları tamamen doldurarak ürün sıralamasını yükseltmiş olurlar. Ayrıca, müşterileriniz ürününüzün ne olduğunu daha iyi anlayacağı için geri dönüşümlere de yardımcı olur.

 

Amazon Ürün Görsellerini Optimize Etme

Amazon’daki her ürünün bir veya birden fazla ürün resmine ihtiyacı vardır. Öğenizin birincil görüntüsüne “MAIN (Ana Görsel)” denir. Ana görsel, arama sonuçlarında bir öğeyi temsil eder. Bu, müşterilerin bir öğenin ayrıntı sayfasında gördüğü ilk resimdir.

 

Amazon Seo konusuna gereken önem verilirken, görsellerin de düzenlenmesini gözden kaçırmamalısınız.

Amazon’a göre, reklam verenler net, anlaşılması kolay, bilgi açısından zengin ve çekici bir şekilde sunulan görselleri seçmelidir. Amazon, görüntü standartlarını karşılamayan resimleri kaldırma hakkına sahiptir. Sunulan görüntüler için gerekli tüm haklara sahip olduklarından emin olmak, satıcının sorumluluğundadır.

Amazon Ürün Görüntü Standartları

Ürünü Doğru Bir Şekilde Sunduğunuzdan Emin Olun: Görüntüler ürünü doğru bir şekilde temsil etmeli ve yalnızca satışa sunulan ürünü göstermelidir.

Beyaz Arka Plan: Ana görüntüler saf beyaz bir arka plana sahip olmalıdır (Amazon arama ve ürün detay sayfaları da saf beyaz bir arka plana sahiptir.) Ek resimler için beyaz arka plan önerilir ancak gerekli değildir. Amazon SEO açısından sizler yine de bu küçük detaylara önem verin.

  • Ana görüntüler gerçek ürünü göstermelidir (grafik veya çizim esaslı görseller olmamalıdır).
  • Görüntüler, müşterinin kafasını karıştırabilecek aksesuarlar ile özellikle hariç tutulan aksesuarlar ile gösterilmemelidir.
  • Ürünün bir parçası olmayan, bunlarla sınırlı olmamakla birlikte logolar / baskılı resimler dahil, izin verilmeyen metinler görsellerinizde yer almamalıdır. Bu tarz görseller koyduğunuz zaman zaten izin verilmeyecektir.
  • Ürün görüntüsünün % 85’i veya daha fazlası yükseklik veya genişlikte 1000 piksel olarak doldurulmalıdır ve Bu minimum boyut gereksinimi, web sitesinde yakınlaştırma işlevini etkinleştirir. Zoom modülünün satışları artırdığı kanıtlanmıştır.
  • Amazon JPEG (.jpg), TIFF (.tif) veya GIF (.gif) dosya formatlarını kabul eder (JPEG tercih edilir).
  • Ürün mankende veya ambalajda olarak resimde yer almamalıdır.
  • Ürün, resmin tamamen odaklandığı yer olmalı ve iyi bir alan derinliğine sahip olmalıdır.
  • Ürün, resimde açıkça görülebilir olmalıdır.
  • Görüntü çıplaklık içermemelidir.

 

Yorumlarınız

Arama