60 Dakikada SEO

 

Sitenizin sahip olduğu tema, menü, kategori ve içerik düzenlemelerini SEO Uyumlu hale getirmek ciddi bir iştir ve zaman ister. Ki web sitenizin her detayı gözden geçirilmelidir. Bununla beraber en azından sitenizin teknik analizini yaparak bir nevi SEO analizi ile eksik ya da düzeltilmesi gereken unsurları kısa sürede görmüş olursunuz. Ve ona göre hareket edebilirsiniz. Biz de sizlerin sitenizi 60 dakika gibi bir sürede daha iyi bir değerlendirmeyle daha etkin bir hale getirmeniz için önerilerde bulunmak istiyoruz. SEO teknik analizi ile ilgilenirken aslında üzerinde düşünmeniz gereken ve karşınıza çıkacak birtakım konuları belirtmekte fayda var. Öncelik olarak, oluşabilecek SEO engelleri, sitenizin botlar tarafından ziyaret edilmesi ve indexleme gibi konular önem taşımaktadır. Bunu da şu şekilde açarak size anlatabiliriz. Sitenizin sayfaları içinde nofollow gibi gereksiz yönlendirmeler gibi genel yapı itibariyle dikkat edilmesi gereken noktalar bulunuyor. İnternette daha önce yayınlanmış bir içeriği farklı bir kullanıcı alıp kendi web sitesinde yayınladığında oluşan kopya içerik durumu olan Duplicate içerik ve Site içi SEO çalışmaları yapıldığında ortaya çıkan tekrarlanmış içerik, eksik yanlış h1 – h2 başlıklar, sitenizi oldukça kötü etkileyecektir. Bunlara ek olarak da Indexleme ve sitede gezinme anlamında robots.txt, noindex, canonical, nofollow, follow, yönlendirmeler, sunucu hatalarını sayabiliriz. Bunların değerlendirilip en kısa sürede düzeltilmesi gerekir.

 

Sitenizin 60 Dakikada SEO Teknik Analizi için Neler Yapabilirsiniz?

 

 60 dakikada seo, hızlı seo teknikleri, hızlı seo yöntemleri, seo, seo optimizasyonu

SEO teknik analiz ile eksik ya da düzeltilmesi gereken unsurları kısa sürede görmüş olursunuz. Ve ona göre hareket edebilirsiniz. Sitenizi 60 dakika gibi bir sürede daha iyi bir değerlendirmeyle daha etkin bir hale getirmeniz SEO Optimizasyonu için önem taşımaktadır.

 

Siteniz için analize başlarken, “site:” araması ile arama sonuçlarını 100 yaparak sonuçlarınızı görebilir ve değerlendirebilirsiniz.

  • Google arama: İndex analizi yapabilirsiniz. Bu yolla çifte içerik, kopya içerik sorunu analizi, sitenizin url’lerinde bir problem olup olmadığına dair, 404, 301ve 302 gibi olasılıkları inceleyebilirsiniz. İncelemeyi yaparken sağlıklı sonuçlara ulaşmak için de Open Site Explorer raporundan ve webmaster araçlarından faydalanabilirsiniz.
  • SEO toolbar: Özellikle Nofollow linklerini görüp inceleyebilmek adına bir eklenti kullanabilirsiniz. Sitenizde botların gezinmesini sınırlayan, engelleyen durumların olup olmadığını, varsa ne olduklarını görebilirsiniz.
  • Google Chrome ve Firefox: Arama motoru botlarının gözünden siteniz nasıl görünüyor, bunu anlayıp değerlendirmek için çok güzel bir sistem olarak Firefox’u Javascript ve CSS disabled yaparak User Agent olarak da Googlebot seçebilirsiniz. Bu yöntemle oldukça yararlı sonuçlara ulaşabilirsiniz.

Sitenizin SEO konusunda yapısal olarak ihtiyacı olabilecek konulara da bakmadan geçmeyin.

  • Gereksiz yönlendirmeler: Sitenizde var olmayan sayfalara yönlendirme yapılıp yapılmadığı gibi bağlantıları gözden geçirmenizde fayda olacaktır.
  • Kırık linkler: Her şeyden önce, ana sayfa ve önemli olabilecek temel sayfaların linklerinin doğru ve düzgün oluşturulduğunu kontrol edin.
  • Farklı subdomainler – Canonicalization: Sitenizin farklı adreslerden erişilebilir olması için aynı içeriği farklı yerlere yüklediğinizden emin olmalısınız. Bununla beraber www’li veya www’siz durumlarda örnek olrak www.siteadi.com, siteadi.com gibi adreslerin de farklı olarak çalışıp çalışmadığına bakmalısınız.
  • Url yapısı: Oluşturulan url’nin sonunda / olup olmadığına, sitenin tüm Url yapılarının birbirleriyle bağlantılı ve tutarlı olmasına kadar detayların irdelenmesi siteniz için iyi olacaktır.

Daha sonra Google index ve sitenizin sayfaları ile ilgili de, analiz yapmanız gerekecektir. Sitenizde bulunan sayfa sayısını Google indexi ile karşılaştırabilir, indexlenmemiş sayfalarınız varsa müdahale edebilirsiniz. Sitenize ait herhangi bir cezalandırma olup olmadığını Google’da site adınızı ve tam adresinizi yazarak kontrol edebilirsiniz. robots.txt, noindex, canonical, nofollow, follow  unsurlarının İndex’te olmaması gereken bir sayfa arama sonuçlarında görünüp görünmediğini inceleyebilirsiniz.

Yorumlarınız

Arama