Arama motorları internet kullanıcılarının iyi ve kaliteli bilgiye, ürüne daha çabuk ulaşabilmesi için gün geçtikçe daha iyi sistemler, algoritmalar geliştirmektedir. Dijital çağın en önemli olgularından hız kavramının karşılığını internet kullanıcılarına sunmaktadırlar. Bu anlamda Google başta olmak üzere tüm arama motorları yapay zekâ teknolojisinden faydalanarak en iyi sonucu ortaya çıkarmak istemektedirler. Birçok internet kullanıcısının aşina olduğu Google Zengin Cevaplar bu aşamalardan bir tanesini oluşturmaktadır. İnternette aramak istediğiniz bilgilerin özellikle “nedir, kimdir” tarzındaki sorulara hızlı bir şekilde cevap veren, arama sonuçlarında karşınıza çıkan çerçevelerin içindeki tanımlamalardır.
Arama motorlarına bu tarz sorular sorduğunuzda Google Zengin Cevaplar devreye girmekte, Google dizinlerde yer alan sayfalardan sizin sorunuza en uygun, en güvenilir tanımlamayı, içeriği içeren sonucu karşınıza getirmektedir. Böylece internet kullanıcıları karşılarına çıkan sonuca güvenerek doğru bilgiyi elde edeceklerini bilerek hareket etmektedirler. Google’ın özellikle RankBrain ve HummingBird gibi yapay zeka kapsamlı algoritmalarının bir sonucu olan Google Zengin Cevaplar internet kullanıcılarına sunduğu hizmeti, her yeni dönem geliştirerek, en iyi sonucu vermeyi hedeflemektedir. Hali hazırda sadece “nedir, kimdir” ile biten sorulara karşılık gelen aramalarda çok iyi sonuçlar veren uygulama, ileride daha kapsamlı aramalarda da kendini gösterecektir.
Google Zengin Cevaplar ile SEO Değerinizi Yükseltin
Google Zengin Cevaplar ile ilgili bilgileri aktarırken, aklınıza bazı soruların da geldiğini tahmin edebiliyoruz. Bunlardan bir tanesi de bu uygulama ile arama sonuçları hangi kritere göre belirlendiği sorusudur. SEO konusunda ciddi yatırımları olan bu çerçevede tüm siteler yer almak isteyeceklerdir. Ki yapılan aramalarda konu ile ilgili 1. Sayfada yer alan sitelerin içeriklerinden faydalanılmaktadır. Tabii şu anlam çıkarılmamalıdır: Google Zengin Cevaplar sadece 1. Sayfada ve ilk sırada yer alan sitelerin içerikleriyle oluşturulmaktadır. Bu doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Öyle ki aranılan bilgi, eğer ilk sayfanın alt sıralarında daha kaliteli, doğruysa o bilgi kullanılacaktır. Bununla beraber İngilizce bir kelime arattığınızda da, arama sonuçlarında hemen yine bir çerçeve içerisinde İngilizce-Türkçe karşılığı şeklinde hızlı cevap modülü karşınıza çıkacaktır.
Yapılan SEO çalışması için %30 -%40’lara varan bir fayda yaratması da gözlemlendiğinde Google Zengin Cevaplar, organik trafik çekmek anlamında gerçekten etkili bir unsur olmaktadır. Bunun farkında olan siteler Google Zengin Cevaplar radarına girip burada yer almak için birçok strateji uygulamaya çalışmaktadır. Tabi ki rekabetin çok olduğu arama sonuçlarında sadece bir sitenin içeriğinin yer alması, durumu daha da önemli ve zor hale getirmektedir. Bu şekilde arama sonuçlarında yer almak istiyorsanız, yapay zekanın mantığı olan “nedir, kimdir” bazında bir başlık ve içerik oluşturmanız gerekmektedir. İçeriğinizin etiket bölümünde de nedir ya da kimdir ile kurduğunuz başlığı eklemeniz ve bu etikete de başlığınızı kısaca anlatan, tanımlayan bir açıklama oluşturmanız gerekmektedir. Bu aşamadan sonra Google Zengin Cevaplar bazında çıkmanız için içeriğin arama sonuçlarında çıkması için yoğun bir çalışmaya girişmeniz ve popüler hale getirmeniz gerekecektir. Bunu backlink ve sosyal medya kanallarını kullanarak yapabilirsiniz. Reklam verebilirsiniz. İçeriğiniz çok görüntülendiğinde, fazlasıyla paylaşıldığında Google botlarının algısı “Çok görüntülenip paylaşıldığı için bu içeriği, siteyi referans olarak kabul edebiliriz. İlk sıralarda yer vermekten öte Google Zengin Cevaplar bölümünde yer alabilir. Sonuçta ilgili konuda otorite sahibi bir sitedir” şeklinde çalışmaktadır.
Yorumlarınız