Dijital SWOT Analizi Nedir Ve Nasıl Yapılır ?

Dijital SWOT analizi; bir şirketin dijital dünyada güçlü ve zayıf yönlerini, fırsatları ve tehditleri göz önünde bulundurarak başarılı olmasına yardımcı olmaktadır.

Eric Kessler, Encyclopedia of Management Theory’de  güçlü ve zayıf yanlarını, fırsatları ve tehditleri düzenli olarak analiz eden şirketlerin diğerlerinden % 60 daha fazla hayatta kalma şansı olduğunu belirtiyor. Güçlü yönler, Zayıf Yönler, Fırsatlar, ve Tehditler, kısacası SWOT pazarlama da en çok bilinen ve kullanılan paradigmalardan biridir.

Modern iletişim, tanıtım ve pazarlama çağında SWOT analizi önemini korumakta. Bununla beraber, tamamen yeni bir düzeyde SWOT analizi yapan dijital markalar görmekteyiz.

Bu makalede SWOT analizinin, bir şirketin tehditlere ve zayıf yanlarına rağmen, güçlü yanlarına ve fırsatlara odaklanarak pazarlama planı yapmasına nasıl yardımcı olabileceğini analiz edeceğiz. Öyleyse, öncelikle SWOT analizinin ne olduğuna bir göz atalım.

SWOT Analizi Nedir ?

SWOT bir şirketin operasyon, kazanç ve performansının dört ana kategoriye göre analizidir. Bu dört temel bileşen, şirket için taktiksel strateji oluşturmaya yardımcı olur.

  • Güçlü yönler (Strengths); Bir işletmenin ya da markanın rakiplerine üstünlük sağlayabileceği güçlü yönleri ve özellikleri.
  • Zayıf yönler (Weaknesses); Bir öncekinin aksine, bir işletmenin ya da markanın rakiplerine göre dezavantaj olacak güçlü yönleri ve özellikleri.
  • Fırsatlar (Opportunities); Bir işletmenin ya da markanın fırsata çevirebileceği ögeler ve riskler.
  • Tehditler (Threats);  Bir işletmenin ya da markanın sorun yaşamasına neden olabilecek çevresel faktörler ve durumlar.

Dijital SWOT Analizi Nedir ?

İzmir Seo, seo, seo araçları, seo uzmanı, swot analizi, dijital swot analizi

Artan rekabet ortamı markaların iş yapılan çevreye karşı bir farklılık yaratmalarını mecbur kılar. Farklılık ürün/hizmet bazında olmakla birlikte tüketici ile buluştuğu kanal olarak da yorumlanabilir.  Dijital SWOT Analizi; markanızın online platformlardaki güçlü yanlarını, zayıf yanlarını, fırsatlarını ve tehditlerini belirlemenize yardım eden bir stratejik analizdir. Bu süreç sayesinde markanızın online duruşunun ne kadar güçlü olduğu ve gelişmek için sahip olduğunuz fırsatlar ile ilgili daha iyi bir fikriniz olur. Bu süreç kullanılmayan kaynakları ve tüm online varlığınızı daha iyi optimize etmenize yardımcı olur. Sürecin ‘Tehdit’ kısmı rekabetçi analiz sağlar ve markanızı Google algoritma güncellemeleri gibi internet dinamiklerinden ve rekabetten kaynaklanan tehditlere hazırlar.

Temelde bir marka için güçlü bir dijital varlık, doğru tasarlanan ve yönetilen bir web sitesi ile başlar. Daha sonra online markanızın tanıtımında kullanmak üzere kendinizi sosyal medya ağları, blog, içerik oluşturma ve içerik yönetimi konularında da geliştirmelisiniz. İçeriğiniz ne kadar odaklanmış, hedeflenmiş ve alakalı olursa müşterilerinizle ilişki kurarken o kadar etkili olur.

Reklamcılık ve pazarlama dünyası değişmeye  devam ederken etkileşimli içerik oluşturmak önemli bir konu haline geliyor. Ancak içeriğinizin başarısı ile etki yaratmadan önce güçlü, birbirine bağlı bir dijital varlığa sahip olmanız gerekiyor.

Yeni bir müşteri ile çalışmadan önce, kurumsal bir kıstas belirlemek için markanın dijital SWOT analizini yapmak gerekmektedir. Başarılı dijital pazarlama kontrol ve denge gerektirir. Bir başlangıç noktanız olmazsa pazarlama çalışmalarınızın başarılı olup olmadığını anlamanız güçleşecektir.

Bir strateji ve plan belirlemeden önce portföyünüzü, sosyal profillerinizi, web sitenizi ve diğer online iletişim kanallarınızı gözden geçirmeniz çok önemlidir. Yaptığınız en küçük değişiklik ve güncellemelerin ne kadar etkili olduğunu görünce şaşıracaksınız.

SWOT Analizi Kullanmanın Faydalı Yönleri Nelerdir?

Bir organizasyonun her bir tanımlanmış veriyi nasıl kullandığı, geniş ölçüde  planlama sürecine ya da SWOT’un başlatılma sebebine  bağlı olarak belirlenmektedir. Uzun dönemli plan yapmak ya da kısa dönem gerçekleştirilmemiş hedefleri anlamak amacıyla kullanılması fark etmeden SWOT, ilerlemeyi etkileyecek organizasyonel ve dış etkenlerin keşif sürecini başlatır.

Bir çok kaynaktan geri bildirim içeren, özenle yapılmış bir SWOT analizi çok uzun zaman alabilir ama fikir ve yeni bilgi ortaya çıkarmak çok makul sonuçlar doğurabilir. Tüm organizasyonel süreçler, bölümler ve alanlar farklı analizler başlatabilir ve özel sonuçlar üst yönetime yönlendirilebilir. Bir organizasyonun baştan sona analiz edilmesini ve yönetimin her bir organizasyonel bölümün detaylarına ulaşmasını sağlayacaktır.

Organizasyonun analiz edilmesi sürecinde departmanlar için ayrı SWOT sayesinde zamandan tasarruf edilebilir. Böylece organizasyonun kaliteli bir şekilde incelenmesi mümkün kılınır.

Pazarlama, gelişimine devam ederken eski pratikler hala kullanılıyor. Bunlardan biri de SWOT analizi ama bu kez dijital markanız için uygulanıyor.

Yorumlarınız

WhatsApp chat