SEO yeni başlayanlar için

SEO konusunda yeniyseniz veya birincil odak noktanız değilse, işinize yarayacak taktikleri ihmal ediyor olabilirsiniz.Yapmanız gereken 5 şeyi ana hatlarıyla açıklıyoruz ve bu görevleri yerine getirmenize yardımcı olacak araçları paylaşıyor

Kabul etmeyebilirsiniz, ancak Arama Motoru Optimizasyonunu hem sanat hem de bilim olarak görüyorum. Sağlam araştırma ve analitik temelli stratejiler uygularken, motorları ve rakipleri zekâsı aramak için yaklaşımlarınızda yaratıcı olmanız gerekir.

Bunu yapmak için çeşitli teknikler ve araçlar kullanmanız gerekir. Ancak ne yazık ki, çoğu insan bildiklerine bağlı kalmaya meyillidir. Arama motorları sürekli olarak aradıklarını ve sonuçları nasıl gösterdiklerini ayarladıklarından, hızla gelişen SEO alanında tehlikeli olabilir.

Aşağıda SEO verimliliğinizi artırmak için alabileceğiniz bazı önemli – ama bazen unutulmuş – kaldıraçlar bulunmaktadır.

 

Anahtar kelime gruplaması

Anahtar kelime gruplaması, anahtar kelimelerin çeşitli amaçlar için kümeler halinde düzenlenmesi anlamına gelir – sitenizin bilgi mimarisini bilgilendirmek, açılış sayfalarını optimize etmek, içerik geliştirme fırsatı potansiyel alanlarını ve daha fazlasını belirlemek için.

Ancak, arama anahtar kelimelerinizi en değerli gruplara göre düzenlemek, deneyimli bir guru için bile zor bir iş olabilir. Farklı SEO’lar ve araçlar çeşitli yaklaşımlar alırken, bunları kullanan sorguların Google’da en iyi 10 sonuçta görünen benzer URL’lerle sonuçlanıp sonuçlanmamasına bağlı olarak anahtar kelimeleri kümeler halinde birleştirmenin en iyi yolu olduğunu düşünüyorum.

Çalışılacak pek çok açılış sayfanız varsa, SEO projelerinizi raporlamak, optimize etmek ve yönetmek ağır bir görev olabilir. Anahtar kelime alanı sürekli değiştiğinden, zorluklarla başa çıkmak için bir araca ve sağlam bir stratejiye ihtiyacınız var.

Anahtar kelime gruplamanın faydaları

  • Bir anahtar kelime gruplama stratejisi, SEO ve PPC iş akışınızı geliştirmenize ve bir anahtar kelimenin her türünün sizin için nasıl çalıştığını daha iyi anlamanıza olanak sağlar.
  • Sayfada SEO optimizasyonu, metin yazarlığı, konu seçimi ve web sitenizin mimarisini düzenlemenize yardımcı olur.
  • En umut verici anahtar kelime gruplarının ne olduğuna göre açılış sayfası oluşturma işleminize öncelik verebilirsiniz.

Sayfa değişikliği izleme

Sayfa değişikliklerini izlemek benim için yeni bir taktiktir, ancak SEO için kesinlikle çok önemli olduğunu düşünüyorum. Sayfa değişikliği izleme araçlarıyla, optimize ettiğiniz sayfalarda yapılan değişiklikler hakkında uyarılar alabilirsiniz. Sayfalarınıza dokunan tek kişi olan küçük bir işletme sahibiyseniz, bu ipucu sizin için değildir. Ancak, büyük pazarlama ekipleri ve ajanslarında çalışanlar için web sitesine birçok webmaster, pazarlama uzmanı veya müşteri tarafından erişilen projeler için paha biçilmez olacaktır.

Sayfaları izlediğinizde, müşterinizin veya bir web yöneticisinin sıralamanızı etkileyecek bir web sitesi değişikliği yaptığını her zaman bilirsiniz – ve sıralamalarınız düşmeden veya Google tarafından cezalandırılmadan önce gerekli düzeltmeleri yapabileceksiniz. Küçük değişikliklerin bile ciddi sonuçları olabileceğini hepimiz biliyoruz, bu yüzden sayfaların arama motorları tarafından indekslenmeden önce ayarlanması gerektiğini bilmek çok önemlidir.

Herhangi bir sayfa değişikliği için uyarı ayarlamak için çeşitli araçlar ve uygulamalar kullanabilirsiniz. Bunlara  VisualPing  ve  ChangeDetection.com dahildir .

SE Ranking’in  Sayfa Değişikliği İzleme  ayrıca SEO uzmanlarının bir tarama sıklığı ayarlamasına ve her tarama arasında meydana gelen değişiklikleri izleyip analiz etmesine izin veriyor. Web siteniz saldırıya uğradığında, özellik kötü amaçlı kodları ve kötü bağlantıları da algılar ve gösterir. Herhangi bir sayfayı – sizin, müşterilerin veya rakiplerin ”izlemesini sağlayabilirsiniz.

seo,anahtar kelime gruplaması,seo rakip araştırması,uzun kuyruk anahtar kelime,anahtar kelime,mobil sıralama takip

Rakip SEO araştırması

Rekabetçi ortamda akıllı kalmak SEO ve pazarlamacılar için kritik öneme sahiptir. Rakiplerinizin pazarlama faaliyetlerini takip ederek, arama sıralarından başlayarak yeni içerik ve bağlantılara kadar kendinizi bilgilendirin.

Birçok araç, rakiplerin organik arama anahtar kelimelerini keşfetmenize yardımcı olabilir. SpyFu , SEMrush ,  BuzzSumo ve  Ahrefs  favorilerimden bazıları.

Yukarıda kısaca bahsettiğim gibi, genellikle gözden kaçan bir taktik, rakiplerin sitelerinde yaptıkları değişiklikleri (yeni bağlantılar veya yeni içerikler gibi) gözetlemek için bir izleme aracı kullanmaktır. Bu, kaliteli trafik oluşturmak için neler yaptıklarını keşfetmenize ve bu bulgulara dayanarak kendi üstünlük stratejilerinizi geliştirmenize olanak sağlar.

Yukarıda kısaca bahsettiğim gibi, genellikle gözden kaçan bir taktik, rakiplerin sitelerinde yaptıkları değişiklikleri (yeni bağlantılar veya yeni içerikler gibi) gözetlemek için bir izleme aracı kullanmaktır. Bu, kaliteli trafik oluşturmak için neler yaptıklarını keşfetmenize ve bu bulgulara dayanarak kendi üstünlük stratejilerinizi geliştirmenize olanak sağlar.

Uzun kuyruk anahtar kelime

Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri kullanmak, organik Google aramalarında üst sıralarda yer almak isteyen çevrimiçi işletmeler için hayati öneme sahiptir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler genellikle daha az trafik aldıkları için ihmal edilir, ancak bu terimleri arayanları geliştirerek uzun vadede daha iyi sonuçlar alırsınız. Çünkü bu arama yapanlar – çok düşük huni sorgularıyla – tam da aradığınız hedef kitledir.

Buradaki zorluk niş ve web siteniz için karlı ve kullanışlı uzun kuyruklu anahtar kelime varyasyonları bulmaktır. Neyse ki, birçok anahtar kelime önerme aracı, sayfalarınızı optimize etmede kullanım için bu özelliği sunar. Daha iyi bilinenlerden bazıları Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcısı  (AdWords’te) ve WordStream’in ücretsiz anahtar kelime aracıdır .

Mobil sıralama takibi

Mobil cihazların herkesin günlük yaşamındaki etkilerini görmezden gelmek imkansız, bu nedenle mobil ölçümler giderek daha önemli hale geliyor.

Google mobil ilk dizini henüz tam olarak açmamış olsa da , yolda. Ve mobil uyumlu algoritma zaten oyunda. Bu nedenlerden dolayı, mobil sıralamalarınıza, ve ortaya çıkan mobil dalgalanmalara ve değişikliklere yakından bakmak isteyeceksiniz.

Google Arama Konsolu’nu kullanarak, Search Analytics raporunu kullanarak mobil sıralamaları kontrol edebilirsiniz. Burada, masaüstü sıralamalarını ve mobil sıralamalarını karşılaştırabilir, zaman aralıklarına, gösterimlerin ve mobil sıralamaların tıklamalarına bakabilirsiniz.

Yerel anahtar kelime sıralaması

Ürünleriniz veya hizmetleriniz coğrafi bölgenizdeki kişilerin ilgisini çekiyorsa, yerel aramalar için de optimize ettiğinizden emin olun. İnsanlar akıllı telefonlarını taşıdıklarında ve dışarıdayken arama yaptıkları için, yerel arama – mobil gibi – giderek daha önemli hale geliyor.

Buradaki zorluk, yakınlığın yerel arama sıralamalarında anahtar bir faktör olarak tanımlanmasıdır ; bu, farklı yerlerdeki farklı kişilerin aynı sorgular için farklı sonuçlar alacağı anlamına gelir. Bu nedenle, özellikle bu görevi üstlenmek için tasarlanmış araçlar kullanmanız gerekir.

Yorumlarınız

WhatsApp chat