Marka İçi SEO Metin Yazarlığı İle Dönüşümler Nasıl Artırılır?

Bu makalede, marka içi içeriğin neden bu kadar önemli olduğu ve doğru kitleye doğru mesajın doğru zamanda nasıl seçileceği hakkında bir fikir edineceksiniz.

Marka bilinci oluşturmanın bununla ne ilgisi var?

marka bilinci oluşturma, SEO, anahtar kelime, marka mesajı, hizmet, ürün, SEO ajansı, SEO içeriği, web site, müşteri, A/B testi, sayfa başlığı, yazı başlığı, içerik uzunluğu, içerik tasarımı, içerik yapısı, H1, H2, H3, BEO uzmanı, SEO içerik yazımı,

Sitenize trafik çekmek veya sosyal medyada bir sürü makale paylaşmak yeterli değildir.

Gördüğüm trendler göz önüne alındığında “2018 kişisel markalaşma yılı” demeyi seviyorum. Her ne kadar daha büyük ölçekli marka bilinci oluşturma önemli olsa da, giderek daha fazla müşterinin çalışmak istedikleri işe bir “yüz” koymak istediğini görüyorum. Sitenize trafik çekmek veya sosyal medyada bir sürü makale paylaşmak yeterli değildir. Kitlenizle, güveni teşvik eden ve sizi nişinizde bir otorite olarak kuran bir bağlantı kurmalısınız.

Harika SEO metin yazarlığı, yalnızca Google için yazmaktan, hatta hedef kitleniz için yazmaktan çok daha fazlasını içerir . Her ikisinin de güzel bir dengesidir ve etkili bir şekilde yapmak için genellikle kutunun dışında düşünmeniz gerekir.

Onu bozmak için, SEO metin yazarlığı hem SEO dostu hem de kitlenize onları çeken ve dönüştüren bir şekilde konuşan bir yazma yoludur. Sadece anahtar kelimeleri takıp çekip gitmenin bir yolu DEĞİLDİR.

Aslında, insanlar genellikle benim yazım söz konusu olduğunda anahtar kelime yoğunluğu hakkında sorular soruyor ve gerçekte, bu metrik aklıma neredeyse hiç girmiyor.

Hedef kitlenizin sahip olabileceği bir soruyu cevaplayan yüksek kaliteli, doğru ve bilgilendirici içeriği gerçekten paylaşıyorsanız, zaten SEO dostu olma yolunda. Ardından, bu terimlerin peşinde olduğunuz arama trafiği ve rekabet düzeyine sahip olduğunu doğrulamak için araştırma yapmanız yeterlidir.

Yukarıda da belirttiğim gibi, marka mesajınız SEO metin yazarlığının önemli bir bileşenidir – genellikle metin yazarları ve SEO uzmanları tarafından göz ardı edilir. Nasıl yazdığınız, kime yazdığınız, yapmasını istediğiniz eylem ve daha fazlası için büyük bir rol oynar.

Peki, SEO içeriğini yazmak için marka mesajınızı nasıl kullanıyorsunuz?

Marka mesajınızı bulma

Birçok işletme sahibi bu adımı atlasa da, bir marka mesajı oluşturmak, bir iş kurmak için önemli bir adımdır. Belki de pazara bakmışlar, hedef kitlelerine odaklanmışlar ve neler sunduklarını biliyorlar, ancak hepsini uyumlu bir şekilde bir araya getirmediler.

Sonuç genellikle düz okuyan web sitesi ve pazarlama kopyasıdır. Bir çok jenerik jargon haline gelir ve işin ne hakkında olduğunu özünde yakalamaz.

Sonuç nedir? Potansiyel müşteriler sitelerine ulaşsalar bile, sitenin ne hakkında olduğu ve hizmetlerin kendileri için nasıl uygulandığı konusunda sağlam bir fikir edinmezler. Bağlantıyı görmezlerse, dönüşmezler.

Bir işletmenin marka mesajını bulmak için, sorulması gereken birkaç temel soru vardır. Aşağıda, kitleniz için doğru mesajı bulmaya geldiğinde tekerleklerin dönmesine yardımcı olacak bazı sorular var.

  1. Hizmetiniz veya ürününüzle ilgili benzersiz kılan nedir?

Öncelikle, sizi rekabetinizden öne çıkaran ne sunduğunuzu tanımlamanız gerekir. Oldukça benzer hizmetlere / ürünlere sahip olsalar bile, sizi ayıran en az bir şey olması muhtemeldir.

Örneğin, SEO söz konusu olduğunda “köşeleri kesmeyin” veya sunduğunuz ürünler “yerel kaynaklı ve organik olarak yetiştirilir” olabilir. Ne olursa olsun, sizi farklı kılan tek şeyin ne olduğunu bilmek benzersiz teklifinizden etkilenen izleyicileri çekmenize yardımcı olacaktır.

  1. Müşterilerinize veya müşterilerinize hangi değeri sağlıyorsunuz?

Yüzey düzeyinde değerin (para veya ürün vermek gibi) ötesinde düşünün ve işletmenizin sunduğu değere gerçekten inin.

Örneğin, dijital pazarlama ihtiyaçlarını dışarıdan temin etmenin kolaylığı olabilir. Ya da sırtı olan güvenilir bir SEO ajansı ile çalışmanın rahatlığı olabilir. Bunu düşünürseniz, bu tekliflerin her ikisi de kendi başlarına slogan olabilir.

Çoğu zaman kitlenizin mutlaka daha fazla para aramadığını, ancak bundan daha fazlasını aradığını göreceksiniz. Rakiplerinizin “daha ​​fazla satış” yapması muhtemeldir, ancak anlaşmayı nasıl tatlandırabilirsiniz?

  1. ideal müşteri / müşteri kimdir?

Müşterilere bu soruyu sorduğumda, olağan cevap “küçük işletme sahipleri”, “dijital pazarlama uzmanları” ve hatta “yaratıcı girişimciler” gibi bir şey. “ideal müşterinize” hitap eden bir marka mesajı oluşturmak için

Bu kişinin / kişilerin kim olduğunu sorarak daha bütünsel bir profil oluşturmak isteyeceksiniz:

  • Ne tür küçük işletme sahipleri bunlar?
  • Sorunları neler?
  • İlgi alanları neler?
  • Neye benziyorlar?

Onlar hakkında ne kadar çok şey bilirseniz, ne istediklerini ve onlara nasıl ulaşacaklarını bulmak o kadar kolay olacaktır. Bu, SEO içeriğinize dahil edeceğiniz bilgilerdir.

  1. Web sitenize gelince 1 numaralı hedefiniz nedir?

Genellikle, web sitenizin amacı dönüşüm sağlamaktır. Ama yine de, bu yeterince spesifik değil. Kullanıcıların web sitenizle nasıl etkileşime girmesini istediğinize dair bir planınız olmalıdır.

  • Blogunuzu ziyaret etmelerini ve belirli bir konu hakkında daha fazla bilgi edinmelerini ister misiniz?
  • Satış sayfanızdan ürün satın almalarını istiyor musunuz?
  • Sizinle ücretsiz bir şekilde görüşme planlamak için bir iletişim formu doldurmalarını ister misiniz?

Tüm bu eylemler biraz farklıdır ve bu nedenle her biri farklı bir mesaj türü gerektirir. Kullanıcıların hangi işlemleri yapmasını istediğinizi ve marka mesajlaşmanızı, bir web sitesi üzerinden dönüşüm sağlamaya yardımcı olmak için birlikte çalışmalıdır.

  1. Hizmetleriniz / ürünleriniz müşterileriniz / müşterileriniz için hangi sorunları çözüyor?

Soru 2’ye benzer şekilde, bu soru müşterileriniz veya müşterileriniz için gerçekte ne yaptığınızı daha derinlemesine incelemeye yarar.

İşletmeniz bilgisayar satmaksa, sorun “Müşterimin bir dizüstü bilgisayara ihtiyacı vardı ve şimdi bir tane var.” Değildir. Daha iyi bir cevap ise “Müşterim dizüstü bilgisayar olmadan evden çalışamazdı. Onlara uygun bir fiyata bir tane verebildim. ”O zaman nasıl daha spesifik bir problemi tanıdığınızı ve nasıl çözebileceğinizi görün.

Potansiyel ve geçmiş müşterilerinizle ilgili en yaygın soruların veya mücadelelerin bir listesini bile yapmak isteyebilirsiniz. Onlar için iş ve hayatı nasıl kolaylaştırabilirsiniz? Bu soruların cevapları web sitenizdeki içerik için fırsatlar sunmaktadır.

  1. Hedef kitlenize en uygun stil / ton hangisi?

Birçok işletme sahibi, çevrimiçi gördükleri pazarlama jargonuna çekilir ve kendi sitelerine uygular. Bu, bazı işletmeler için geçerli olabilir, ancak hepsi için geçerli olmayabilir. Web sitenizin kopyası size neyin hitap ettiği ve hedef kitlenize neyin hitap ettiği hakkında daha az olmalıdır.

Soru 3’ü tam olarak cevapladıysanız, bu konuda zaten sağlam bir fikriniz olabilir. Kişiliklerine ve neyin peşinde olduklarına en uygun tonu ve stili bilmelisiniz.

Test edin, test edin ve tekrar test edin!

marka bilinci oluşturma, SEO, anahtar kelime, marka mesajı, hizmet, ürün, SEO ajansı, SEO içeriği, web site, müşteri, A/B testi, sayfa başlığı, yazı başlığı, içerik uzunluğu, içerik tasarımı, içerik yapısı, H1, H2, H3, BEO uzmanı, SEO içerik yazımı,

A / B testi ile hangisinin daha iyi performans gösterdiğini görmek için içeriğinizin iki (veya daha fazla) sürümünü test edersiniz.

Harika SEO içeriği yazmanın önemli bir bileşeni, farklı sürümleri ve kopya stillerini test etmektir.

Bunu yapmanın birçok yolu vardır, ancak belki de en iyi bilinen ve en kolay yol A / B testidir . A / B testi ile hangisinin daha iyi performans gösterdiğini görmek için içeriğinizin iki (veya daha fazla) sürümünü test edersiniz.

Örneğin, neredeyse aynı iki gönderi olabilir, ancak iki farklı başlığın etkinliğini test etmek istersiniz. Daha sonra her iki yayını da dolaştıracak ve hangisinin en iyi performans gösterdiğini (trafik, dönüşümler, tıklamalar vb. Bakarak) görürsünüz. Bu testin sonuçları, kitlenizle hangi tür başlıkların yankılandığını söylemelidir.

Neredeyse her şeyde değişiklik yapabilirsiniz. En yaygın olanları:

  • Sayfa başlığı.
  • Yazı başlığı.
  • İçerik Uzunluğu.
  • İçerik tasarımı.
  • İçerik yapısı.

İçeriğinizin daha iyi veya daha kötü performans göstermesinde belirleyici unsurun hangi unsur olduğunu tespit edebilmeniz için yalnızca bir veya iki değişiklik yapmanızı öneririm.

İçerik yayınlamadan önce A / B testi için zamanınız yoksa, zaman içinde her zaman artımlı düzenlemeler yapabilir ve performans metriklerini izleyebilirsiniz.

Örneğin, sayfa iyi performans göstermiyorsa (trafik yönünden veya sosyal ağlarda) ve başlığı değiştirirseniz ve bu metrikler iyileşirse, bir varyasyonun suçlu olduğunu varsaymak güvenlidir.

Kitlenizde neyin en iyi olduğunu görmek için farklı kopya türlerini denemede sorun yoktur. Aslında, kesinlikle tavsiye ederim! Ek bir önlem olarak, içeriğinizin izlenimini ve etkinliğini değerlendirmek için potansiyel müşteriler veya geçmişteki müşteriler için bir tür anket bile oluşturabilirsiniz .

Bu soruları derinlemesine cevaplayabiliyorsanız, uyumlu bir marka mesajı oluşturma yolundasınız. Marka üzerindeki SEO metin yazarlığı gerçekten bu farklı bileşenleri kopyanıza dahil etmekle ilgilidir, böylece ideal müşterinize ve istedikleri / ihtiyaç duyduklarına odaklanır. Bunu yapabilirseniz, sunduğunuz şeydeki değeri görecek ve satın alma olasılığı daha yüksek olacaktır.

Açılış / hizmet sayfalarınızı optimize etme

marka bilinci oluşturma, SEO, anahtar kelime, marka mesajı, hizmet, ürün, SEO ajansı, SEO içeriği, web site, müşteri, A/B testi, sayfa başlığı, yazı başlığı, içerik uzunluğu, içerik tasarımı, içerik yapısı, H1, H2, H3, BEO uzmanı, SEO içerik yazımı,

Bu sayfalardaki fark, ana sayfada yaptığınız gibi bir dizi avantajı kapsamak yerine, yalnızca bir konuyu veya acı noktasını ele almanızdır.

Ana sayfanıza benzer biçimde, açılış sayfaları ve hizmet sayfaları, kullanıcıların internet sitenize geldiklerinde karşılaştıkları ilk şey olabilir.

Bu sebeple, bu sayfalar hem dönüşümler hem de SEO için optimize edilmelidir. Yani, sonradan düşünülmemeli ve internet sitenizdeki diğer sayfalar kadar işinize de hizmet etmelidir.

Bu sayfalardaki fark, ana sayfada yaptığınız gibi bir dizi avantajı kapsamak yerine, yalnızca bir konuyu veya acı noktasını ele almanızdır.

Müşterileriniz / müşterileriniz için hangi sorunu çözmeye çalıştığınızı, bu sayfada hangi bilgileri bulabileceğinizi ve sizinle iletişim kurmak veya daha fazla bilgi edinmek için hangi işlemleri yapmaları gerektiğini erkenden açıklığa kavuşturmalısınız.

Etkileyici bir H1 etiketi bu süreçte ilk adımdır. Ana sayfa örneği gibi, bu da mümkünse o sayfa için odak anahtar kelimesini içermekle birlikte doğrudan kullanıcıların aradıklarıyla ilgili olmalıdır.

Sayfayı, kullanıcıları okumaya ve daha fazla bilgi aramaya teşvik edecek şekilde ana hatlarıyla belirtin. Çok az veya hiç kuruluş içermeyen bir metin duvarına sahip olmak, kullanıcıların esnemesini veya daha da kötüsünü sayfadan geri dönmelerine neden olur.

H2 ve H3 etiketleriniz, düşündürücü sorular, açıklayıcı başlıklar ve daha fazlası aracılığıyla kullanıcıları bu yolculuğa yönlendirebileceklerinden en iyi arkadaşlarınızdır. Ayrıca, daha fazla anahtar kelime kullanımı için bir fırsattır.

Son olarak, ana sayfa gibi, sayfanın her yerine ve altına CTA’ları (harekete geçirici mesajlar) dahil etmek isteyeceksiniz. Bu şekilde, sizinle iletişim kurmaya hazır olduklarına karar vermeleri durumunda kullanıcıları sayfanın sonunda yakalayabilirsiniz.

Açılış ve hizmet sayfalarınız iyi organize edilmiş ve kasıtlı olarak yazılmış olmalıdır. Anahtar kelimeleri, büyük metin bloklarını veya iğrenç satış kopyalarını doldurmak için bir yer değildir. Buradaki temel amacınız, izleyicilerinizin sahip olduğu çok gerçek bir mücadeleyi veya endişeyi ele almak ve ardından bu soruna nasıl benzersiz ve etkili bir çözüm olduğunuzu aktarmak olmalıdır.

Blog gönderileri

Birçok SEO uzmanı ve işletme sahibi, blog gönderilerini dolgu içeriği olarak kullanma hatasını yapar . Bir içerik için zaman veya para harcayacaksanız, bunun sizin için bir şekilde çalışması gerektiğini hissediyorum. Bu, organik trafik oluşturarak, içerik yükseltmeyi teşvik ederek veya kitlenize değer sağlayarak olabilir.

Kısa blog yazıları üzerinde daha uzun bilgilendirici içeriğin savunucusuyum. Marka mesajlaşmanız burada çok önemli. Blog gönderileriniz web kopyanızın geri kalanıyla uyumlu bir şekilde çalışmazsa, kullanıcılar şaşkın ve hatta huzursuz hissedilir. Blog içeriğiniz ayrılırsa, kitlenizin bilginize güvenmesini ve onlar için en uygun olduğunuzu hissetmesini zorlaştırır.

Kitlenizi dinleyin ve sorgularını yanıtlayan ve endişelerini gideren içerik oluşturun. SEO konusunda bilgili olmasanız bile, bunun kitlenizin okumak istediği içerik olduğunu bilerek rahatlayabilirsiniz.

Blog gönderileri, iyi yapılırsa, kendi başlarına satabilir. Yeterli değer sağlarsanız, kitleniz daha fazla bilgi edinmeye, özgürce katılmaya ve bülteninize kaydolmaya teşvik edilecektir.

Blog yayınlarını optimize etmeye yardımcı olacak birkaç ipucu:

  • İçeriği okuyucuyu yazı boyunca yönlendiren iyi düzenlenmiş parçalara ayırmak için H2 ve H3 etiketlerini kullanın .
  • Etkileşimli tutmak için italik ve kalın yazı tipi, fotoğraflar, videolar, GIF’ler ve daha fazlasını kullanın.
  • Bu tavşan deliğine yönlendirmek için dahili bağlantılar aracılığıyla sitenizdeki diğer yayınlara ve sayfalara referanslar ekleyin.
  • Blog yazılarınızı ilginç, okunması kolay ve tüysüz hale getirin.
  • Markanızda kalın ve kitlenizin ilişkilendireceği ve anlayacağı terminolojiyi kullanın.

Genel olarak, blog yayınlarınız kitlenizle ilgili başka bir fırsattır, bu yüzden boşa harcamayın! Marka mesajlarınızı yayınlarınıza ekleyerek kitlenizin gerçek kaygılarını giderebilir ve daha fazla değer sunarak güven oluşturmanıza yardımcı olabilirsiniz.

Mevcut SEO stratejinizi ekleyin ve içeriğiniz hem arama motorları hem de potansiyel müşterileriniz / müşterileriniz için daha uygundur.

Marka mesajlaşmanız önemlidir

marka bilinci oluşturma, SEO, anahtar kelime, marka mesajı, hizmet, ürün, SEO ajansı, SEO içeriği, web site, müşteri, A/B testi, sayfa başlığı, yazı başlığı, içerik uzunluğu, içerik tasarımı, içerik yapısı, H1, H2, H3, BEO uzmanı, SEO içerik yazımı,

Web sayfalarınız organik trafik oluşturuyor ancak dönüşüm gerçekleştirmiyorsa, kitleniz için henüz doğru mesajı bulamıyor olabilirsiniz

SEO içerik yazımının sıkça gözden kaçan bir yönü olmasına rağmen , web kopyanız aracılığıyla dönüşüm sağlama konusunda marka mesajlaşması önemlidir.

Ana sayfanız, açılış sayfalarınız ve hatta blog yayınlarınız, hedef kitlenizle ilgili olma ve işletmenizin gerçekte ne hakkında olduğunu aktarma fırsatlarıdır. İşletmenizin neyi temsil ettiğini, neyi sağladığını ve neden onlar için en uygun olabileceğinizi öğrenir.

Web sayfalarınız organik trafik oluşturuyor ancak dönüşüm gerçekleştirmiyorsa, kitleniz için henüz doğru mesajı bulamıyor olabilirsiniz. Buna katılın, içeriğinize ekleyin ve sonuçlara hayran kalın.

 

Yorumlarınız

WhatsApp chat