Sosyal Medyanın SEO Faydaları Nelerdir?

0
7

2008 yılında, Arama Motoru İzlemesi ‘ Sosyal Medya ve SEO – Yararları Olan Arkadaşlar ‘ başlıklı makaleyi yayınladı ve dijital dünyanın son dokuz yılda ne kadar ilerlediğinin kesin bir hatırlatması için şimdiden tekrar okumanızı tavsiye ederim.

Makalede yer alan temel istatistiklerden ve noktalardan bazıları (o zamanlar çağdaş olmasına rağmen) 2017’de biraz arkaik görünebilir:

  • 140 milyon aktif kullanıcısı olan Facebook (şimdi 2 milyarın üzerindeyken )
  • 30 milyon kullanıcıya sahip LinkedIn ( mevcut kullanıcı tabanının % 10’undan az )
  • Şimdilik , 2012’de geri kalan 500.000 dolara satılan Digg gibi sosyal platformlardan vazgeçildi.
  • MySpace, Facebook, LinkedIn, Reddit ve Twitter ile aynı nefeste belirtiliyor (ha!)
  • Sosyal profillerden bağlantı verirken ‘ SEO dostu’ bağlantı metninin kullanılması ( ahem … ‘ para anahtar kelimeler ‘)

Hiç kimse sosyal medyanın bu kadar kısa sürede ne olacağını tahmin edemezdi. Neredeyse on yıl sonra ve Facebook bir sosyal medya süper gücünden başka bir şey değil , Instagram sadece yedi yıl boyunca sıfırdan 700 milyondan fazla kullanıcıya ulaştı, MySpace, popüler pop-kültür referanslarının derinliklerinde popülerliğini yitirdi ve ‘ SEO dostu’ bağlantı metnini kullanmak, Google’ın güçlü Penguen güncellemelerinin ışığında oynamak için çok tehlikeli bir oyundur.

Artık her şeyin çok farklı olduğunu söylemek güvenli ve sosyal medya ortamı da değiştikçe arama motorları ve SEO uygulamaları ile olan ilişkisi de değişiyor . Fakat 2017’deki bu ilişki tam olarak nedir?

Sosyal medya ve SEO: Karmaşık

sosyal medya, seo, sosyal medya ve seo, link kazanç, akıl cephanesi, marka otoritesi ve td, arama sonuçlarında sosyal medya,
Ama diğer yandan, sosyal ölçümlerini anlamına belirttiğimiz değil direkt sıralamasında faktörleri oluşturmaktadır.

Geçmişte, Google, sosyal medyanın sıralama algoritmalarındaki rolüyle ilgili çelişkili açıklamalar yaptı. Bir yandan, sosyal medya sayfalarının diğer web sayfalarıyla aynı şekilde dizine alındığını ve bu nedenle sosyal bağlantıların link olarak sayıldığını belirtmişlerdir.

Ama diğer yandan, sosyal ölçümlerini anlamına belirttiğimiz değil direkt sıralamasında faktörleri oluşturmaktadır. Microsoft’ta, Bing’in arkasındaki adamlar, sosyal medya profillerinin (örneğin Twitter profili ölçümleri) otoritesini de dikkate aldıklarını ve arama motorlarında çok sayıda sosyal platformdan bahsettiğini söylediler.

Her zamanki gibi, Google kartlarını göğsüne yakın tutar. Neil Patel’in beğenisine göre yapılan araştırmalar, Matt Cutts’ın 2014’te bir korelasyon olarak neyi kastettiğini ancak bir nedensellik olmadığını gösteriyor.

Hepsi çok kafa karıştırıcı.

% 100 sosyal metriklerin arama motoru sıralamalarını doğrudan etkilediğini söyleyebilir miyiz ? Muhtemelen değil. Ancak, sosyal medyanın arama motoru sıralaması üzerindeki etkisine bakacak olursak, hikaye farklı.

Benim kişisel görüşüm, sosyal medya platformlarından gelen bağlantıların, yüksek kaliteli ve çok alakalı bir web sitesindeki bağlantıyla aynı şekilde değerlendirilip değerlendirilmediği konusunda endişelenmememiz gerektiğidir. Bunun yerine, arama motorlarının önemsediğini bildiğimiz sıralama sinyallerini artırmak için sosyal medyayı kullanmanın yararlarına bakmalıyız .

Sosyal medyanın, arama motoru sonuç sayfalarının (SERP’ler) manzarası üzerindeki etkisine de dikkat etmeliyiz.

Belirli bir ‘SEO metriğine’ odaklanmak, MySpace kadar eski bir okul. SEO, anahtar kelimeler ve linklerden çok daha fazlası haline geldi. Great SEO, bütüncül, bütünleşik dijital pazarlama kampanyalarına yönelik temel bir işlevdir.

Bağımsız olarak faaliyet gösteren pazarlama departmanlarının günlerini tarih kitaplarına bırakmalı ve bütünleşik kampanyaların çoğu zaman önemli yararlarına odaklanmalıyız. Bunu söyledikten sonra, sosyal medyanın sağlayabileceği birkaç SEO metrikine özel destekçi var.

Link kazanç

Herhangi bir bağlantı kurma kampanyasının kutsal kâsesi. Link kazanma, geleneksel misafir gönderme taktikleriyle aynı anda birden fazla kazanılan bireysel linklerle karşılaştırıldığında, tek bir içerik parçasından çoklu linkler kazanma gücüne sahiptir.

Steroidler üzerinde bağlantı kuruyor, ancak web sitenizin içeriğinde çok sayıda ziyaretçi veya abone bulunmuyorsa, link kazanma potansiyeliniz önemli ölçüde azalır.

Sol aşamaya girin: sosyal medya.

2017 yılında sosyal medya hakkında harika şey? Neredeyse tanıdığınız herkes, muhtemelen yüzlerce bağlantıdan oluşan bir profile sahip olacak. Bu, içeriğin tanıtımının yalnızca yüzlerce kişiye anında dağıtılmasının yanı sıra içeriğinizle ne kadar çok kişi etkileşime geçerse ve etkileşime girdiğinde, doğrudan ağınızın dışındaki kişilerin de içeriğinizi görmesini sağlayan bir platform sağlar.

Viral. Bu kelimeden nefret ediyorum. Çoğu zaman gerçekçi olmayan beklentiler oluşturur. Bana göre Viral, Gangnam Style’ın açıkça çılgınca popülerliğini ve Youtube’da 3 milyara yakın görüşü kavrama zorluğuna benzeyen milyonlarca görüş anlamına geliyor .

İçeriğiniz viral hale geldiğinde harikadır , ancak sosyal medyada arama sıralamalarını etkilemek için milyonlarca görüşe ve sosyal medyada onbinlerce hisseye ihtiyacınız yoktur. Miktar üzerinden kalite, canım.

Hatta onlarca veya yüzlerce kişiden bile beğenilerinize ve içeriklerinize LinkedIn gibi bir platform aracılığıyla katılıyorsanız, söz konusu sözleşmelerin kalitesinin oldukça yüksek olduğuna bahse girebilirsiniz. Doğru yapılırsa, içeriğinizin sosyal medyadaki görüşleri, diğer içerik oluşturucuların içeriğinde kendi makalelerinde alıntı yapan sonuçlara yol açacaktır. İçeriğiniz, arama sıralaması üzerinde doğrudan bir etkisi olan yeni kazanılmış bağlantılara sahip.

Akıl cephesi: Birlikte-alıntı ve birlikte-oluşma

Kazanç bağlamak için kısa bir takip olarak, içeriği sosyal yoluyla yaymanız, markanızla çoklu platformlarda temas noktaları sağlayacaktır. Sevmediğim bir kategoriye giren başka bir kelimeyi kullanmak için, markanız ‘zihnin önü’ olmaya devam ediyor.

Buna karşılık, bu durum, web’de yüksek oranda alakalı içerik olması muhtemel olan şeylerden bahsedebilir, bu nedenle birlikte-alıntı ve birlikte oluşma metriklerinizi artırın.

Marka otoritesi ve TO

Sosyal, sadece farkındalık değil, aynı zamanda marka otoritesi oluşturmak için de kullanılabilir. İnsanların sosyal medyadaki sahte bilgiler ve haberler konusunda birkaç yıl öncesine kıyasla daha temkinli olduklarından emin olun, ancak bu, iyi düşünülmüş, kaliteli bir sosyal medya kampanyasına katılmanın markanızı halkın gözünde geliştirmeyeceği anlamına gelmez.

Bil bakalım ne oldu? Bir ürünü aradıklarında, doğrudan marka adınızı veya markanızla doğrudan ilişkili olan ilgili arama terimlerini bile arayabilirler. Bunun nedeni, markanızın arama sonuçlarında bildikleri tek sonuç olması durumunda, tıklama oranlarınızı aramadan artırabilirsiniz.

Arama sonuçlarında sosyal medya

sosyal medya, seo, sosyal medya ve seo, link kazanç, akıl cephanesi, marka otoritesi ve td, arama sonuçlarında sosyal medya,
Sonuç olarak, sosyal medya varlığınızın SERP varlığınız üzerinde bir etkisi var.

Sosyal medya profilleri, SERP’ler içinde ve Twitter’ın Google’ın gerçek zamanlı tweet’lerinin “firehose” larına erişme şartı nedeniyle tweet’leri sunuyor. Sonuç olarak, sosyal medya varlığınızın SERP varlığınız üzerinde bir etkisi var.

Kuşkusuz, SERP’ler içerisindeki sosyal bağlantıların çoğu, markalı arama terimleri için görünür, ancak bu iskonto edilmemelidir. Aslında, dijital çağda pazarlamaya daha bütünsel bir uygulama olarak bakıyorsak, markalı arama terimlerinizin aramada yüksek tıklama oranlarına yol açmasını sağlamamız gerekir.

Hiç bir şirketin veya bireyin sosyal varlığının olmayışı beni korkuttu mu? Bu özellikle yeni işler veya ev dışı isimler için belirgin olabilir. Takipçi sayıları, beğeniler ve payların otorite üzerinde gerçek bir etkisi olduğu günümüz toplumunda, sosyal medya sonuçlarının markalı aramalarda görünmesi gerçeği, yalnızca SERP’lerden gelen tıklama oranlarında değil gelecekteki dönüşümlerde de göz ardı edilmemelidir.

Sosyal ölçütler hiç doğrudan bir sıralama faktörü olacak mı?

Araştırmamızdan, sosyal ölçümleri doğrudan bir sıralama faktörü olarak kullanan arama motorlarıyla ilgili bazı büyük problemlerin olduğu açık. Bunlar arasında, platformların taranması ve bu nedenle sosyal otoriteyi anlaması için robotlara sınırlı erişim ve ücretli bağlantılar ile aynı ışıkta görülmesi muhtemel olan sahte profillerin veya ‘satın alınan beğenilerin’ yaygınlığı bulunmaktadır.

Kısacası, şu anda bu metriklerin arama motorlarının bunlara dayandırılması için manipülasyonu için çok fazla bir hüküm var. Bu gelecekte değişecek mi?

Google ve Facebook’un dünyanın en büyük iki şirketi olduğunu göz önünde bulundurarak, hepimizin ilgisini çeken, bir süre sonra ellerinde bir araya geldiklerini, kapılarını açtıklarını ve bir kamp ateşi etrafında Kumbaya şarkı söylemediklerini görüyoruz.

Sosyal medyanın kendi yararları var

sosyal medya, seo, sosyal medya ve seo, link kazanç, akıl cephanesi, marka otoritesi ve td, arama sonuçlarında sosyal medya,
Unutursak, işletmeler arama sıralaması üzerindeki etkisinden bağımsız olarak doğrudan sosyal medyadan elde edilen gelirden yararlanabilirler.

Google’ın veya Bing’in sosyal ölçümleri doğrudan sıralama faktörü olarak sayıp saymadığı bir tartışma konusu. Sosyal medya ve SEO birlikte çalışmalı, içerik paylaşmalı veya etkileşim metriklerini gelecekteki içerik oluşturma verileri olarak kullanmalıdır.

Unutursak, işletmeler arama sıralaması üzerindeki etkisinden bağımsız olarak doğrudan sosyal medyadan elde edilen gelirden yararlanabilirler. Sosyal medya kampanyaları, öncelikle ikincil (ama yine de önemli) bir değerlendirme olarak SEO ile birlikte kendi başarılarını oluşturmaya odaklanmalıdır.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz