Organik SEO Nedir?

0
10

Organik SEO Nedir?

Organik arama motoru optimizasyonu, yani geleneksel SEO, şirketlerin web sitelerine trafik hedeflemek için Google gibi arama motorlarının üst arama sonuçlarında görünmeye çalıştığı süreçtir.

Bu, web sitesinin yapısını optimize ederek ve tüketicilerin arama amaçlarına karşılık gelen içerik oluşturarak elde edilir. Bir web sitesinin tek tek sayfaları arasında dahili bağlantılar oluşturmak, Google’ın bir web sitesinde arama yapmasını ve konuları kaydetmesini de kolaylaştırır. Öte yandan, bir şirket web sitesinin diğer web sitelerinden aldığı harici bağlantılar (sözde geri bağlantılar ) temelinde Google, bir web sitesinin hangi yetki veya güvene sahip olduğunu belirler.

İçerik açısından güven faktörü ve alaka düzeyi bu nedenle sadece çevrimiçi kullanıcı deneyimi için değil, aynı zamanda optimizasyonu için belirleyici sıralama faktörleridir. Google, web sitenizdeki içeriği ne kadar iyi anlar ve arama motorunun web sitenize ne kadar çok yetki verirse, arama sonuçlarında görünme ve böylece her gün yeni müşterilere ulaşma olasılığınız o kadar artar.

Organik Arama Motoru Optimizasyonu İçin Önemli Sıralama Faktörleri

yerel seo, yerel arama motoru, yerel arama motoru optimizasyonu, yerel ve organik arama motoru, seo stratejisi, arama motoru optimizasyonu, seo, organik seo,

Önemli anahtar kelimelerle web sitenizi zenginleştirmek, geri bağlantılar oluşturmak ve yüksek kaliteli ve bilgilendirici içerik oluşturmak gibi sayısız önlem, bir web sitesinin arama motoru sıralamasını artırabilir.

Organik arama motoru optimizasyonu şu şekilde gerçekleştirilebilir:

  • Hedef müşterinin kimliği. (“Kime ulaşmak istiyorum?”)
  • Çözümünü sunduğunuz hedef müşterinin arama amacını veya ihtiyaçlarını anlama
  • Müşteri ihtiyaçlarının sık arama sorgularıyla karşılaştırılması. (“Müşteri aramada hangi anahtar kelimeleri kullanıyor?”)
  • Tam olarak bu anahtar kelimeler için yüksek düzeyde alakalı web sitesi içeriği oluşturma
  • Web sitesinin dahili ve harici bağlantısı. (yukarıya bakın)
  • Web sitenizin arama motorlarında nasıl görüntülendiğini etkileyen ” meta öğeler ” (sayfa başlığı, sayfa açıklaması ve resim başlığı dahil) bakımı.

Organik arama motoru optimizasyonunun avantajları:

  • Şirkete doğru yeni müşterileri yönlendiren bu tür arama sorguları için sıralama
  • Web sitenizde daha alakalı trafik oluşturur
  • Şirketinizi sektörünüzde öncü olarak kurar
  • Ücretli arama ağı reklamlarından (ör. Google AdWords) daha ucuz ve genellikle daha etkilidir

Yerel Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?

Yerel SEO , şirketlerin yerel konumlarının her birinin çevrimiçi görünürlüğünü optimize etmeye çalıştıkları süreçtir. Özellikle de yakınındaki ürünleri ve hizmetleri çevrimiçi olarak arayan kullanıcılar için.

Yerel arama sonuçları kullanıcılara ilgili şirket konumlarını önerir ve arama sorguları yerel olarak ilişkili olduğunda, örneğin “süpermarket şimdi açık”, “yakınımdaki restoranlar” gibi bir yerde çalınır. Google’da “kafe” veya “postaneler” için basit aramalarda bile, üç yerel konum doğrudan arama sonuçları olarak görüntülenir

Yerel arama motoru optimizasyonu ile başarılı olmak istiyorsanız, bir konumun müşteri incelemelerinden açılış saatlerine kadar farklı sıralama faktörlerine dikkat etmelisiniz. Örneğin, bir kullanıcı “Yakınımdaki En İyi Hamburgerler” veya “Bölgemdeki En İyi Mekanik” için arama yaparsa, bir konumun müşteri puanları belirleyici sıralama faktörüdür: Google’ın görüntülediği arama sonuçları doğrudan bir konumun ortalama puanı. Buna ek olarak, kullanıcı arama sonuçlarını derecelendirme puanına göre filtreleyebilir.

Yerel Arama Motoru Optimizasyonu İçin Önemli Sıralama Faktörleri

yerel seo, yerel arama motoru, yerel arama motoru optimizasyonu, yerel ve organik arama motoru, seo stratejisi, arama motoru optimizasyonu, seo, organik seo,

Her bir şirket konumu, çeşitli önlemler yoluyla yerel arama ile ilgili hale getirilir. Atıf oluşturma , dizin girişleri oluşturma, müşteri puanlarını yönetme ve tüm konum bilgilerinin doğruluğunu sağlama arama motorları için önemli yerel sıralama sinyalleridir.

Yerel arama motoru optimizasyonu şu şekilde gerçekleştirilebilir:

  • Google My Business (GMB), Apple Haritalar ve diğer alakalı arama ve harita hizmetlerindeki her bir işletme konumu için eksiksiz ve doğru bir profil
  • web sitenize bağlantılar oluşturmak (bağlantıların miktarı ve kalitesi bir faktördür)
  • Dizinlerdeki ve Yelp , Facebook, Sarı Sayfalar , Bing ve Apple Haritalar gibi platformlardaki girişlerin aynılığı ve doğruluğu
  • müşteri yönetimi yönetimi

Yerel arama motoru optimizasyonunun avantajları:

  • Şirketinizin sunduğu ürün / hizmetleri arayan “satın almaya hazır” tüketicilere ulaşıyorsunuz
  • Optimum yönlendirmeler müşterileri doğrudan konumlarınıza getirir
  • Yerel aramalar, organik aramalardan ziyade satın alma eğilimindedir
  • Haritalar ve navigasyon hizmetleri, dizinler ve sosyal medyadaki girişler aracılığıyla yerel çevrimiçi görünürlüğün oluşturulması
  • Değerlendirmelerle güvenilirlik ve güven yaratır
  • Ücretli arama sonuçlarından daha ucuz ve daha etkili olabilir

Organik ve Yerel Arama Sonuçları Neye Benziyor?

Burada Google’dan örnek bir arama sonuçları sayfası görebilirsiniz. Google tarafından yapılan bir arama “yerel” olarak anlaşılırsa, bu arama için en alakalı konumlara sahip Yerel 3’lü Paket, organik sonuçların üzerinde görünür.

Yerel 3’lü Paket’te yalnızca ilk üç sonuç veya konum hemen görünür. Şirketiniz zaten bu değerli pozisyonlardan birini işgal ediyorsa, uzun vadede müşteri güvenini artırmak ve tüketicileri satın alma kararlarında desteklemek için iyi incelemeler çok önemlidir.

Ne fark eder ki?

yerel seo, yerel arama motoru, yerel arama motoru optimizasyonu, yerel ve organik arama motoru, seo stratejisi, arama motoru optimizasyonu, seo, organik seo,

Yerel ve organik arama motoru optimizasyonu arasındaki en büyük fark, bir şirketin ulaşmak istediği kullanıcının arama amacında yatmaktadır.

Organik Arama Sonuçları

Arama motorları, bir arama sorgusu için en alakalı ve ilgi çekici içeriği sunan web sitelerini gösterir; bu, bir sorgunun konuma özgü olup olmadığına bakılmaksızın bir arama motorunun geçtiği bir işlemdir.

Yerel Arama Sonuçları

yerel seo, yerel arama motoru, yerel arama motoru optimizasyonu, yerel ve organik arama motoru, seo stratejisi, arama motoru optimizasyonu, seo, organik seo,

Google ve diğer arama motorları bir kullanıcının sorgusunu “yerel” olarak algılarlarsa, organik arama sonuçlarına ek olarak, arama yapılan veya kullanıcının yakınındaki bölgedeki alakalı yerleri de gösterirler. Organik arama sonuçlarına benzer şekilde, arama motoru, ilgili arama sorgusu için en alakalı ve doğru şirket bilgilerine sahip konumlara öncelik verir.

Örneğin, Google uzun zamandır bir kullanıcı arama çubuğuna “pizza” girerse, büyük olasılıkla yakınlarda yerel bir pizzacı bulacağını veya bir pizza sipariş edeceğini anladı … Ancak, “pizza tarifleri” için arama tamamen farklı bir sonuç verir …

Yerel arama sonuçları yalnızca Google, kullanıcının arama amacının yerel bir bağlantıya sahip olabileceğini belirlerse görüntülenir.

Yerel Veya Organik SEO: Neye İhtiyacınız Var?

Şirketinizin çevrimiçi görünürlüğünü artırmak istediğiniz fiziksel konumları yoksa, yanıt açıktır: organik arama sizin için önemlidir. Bu durumda, orada daha fazla ve her şeyden önce doğru ziyaretçileri elde etmek için şirket web sitenizi optimize etmektir. Ne web siteniz ne de ziyaretçi akışınız öncelikle “yerel” değildir.

Farklı cihazlarda konum tabanlı bir şirket olarak daha fazla tüketiciye ulaşmak için, yerel bir SEO stratejisini mevcut SEO stratejinize entegre etmelisiniz. Yerel ve organik seo arama için bütünsel bir optimizasyon stratejisi, alakalı çevrimiçi ve çevrimdışı trafiği şirketinize yönlendirmenin en iyi yoludur.

Yerel ve Organik Aramalar İçin Bütünsel Bir Pazarlama Stratejisi Geliştirmek

yerel seo, yerel arama motoru, yerel arama motoru optimizasyonu, yerel ve organik arama motoru, seo stratejisi, arama motoru optimizasyonu, seo, organik seo,

  • Akıllı telefon kullanıcıları arasında daha fazla erişim için yerel arama
  • Yerel aramalar, şu anda satın alma işlemi yapmaya hazır olan tüketiciler tarafından yapılmaktadır.
  • Yerel aramaların yarısından fazlası, tüketicinin 24 saat içinde bir mağazayı ziyaret etmesine neden oluyor
  • “Şimdi yakınım” ifadesini içeren aramalar % 150 arttı

Masaüstü Kullanıcıları Arasında Daha Fazla Erişim İçin Organik Arama

yerel seo, yerel arama motoru, yerel arama motoru optimizasyonu, yerel ve organik arama motoru, seo stratejisi, arama motoru optimizasyonu, seo, organik seo,

Jumpshot’tan gelen son veriler, akıllı telefon kullanıcılarının organik sonuç sayfalarında 2015’e göre neredeyse% 50 daha az arama yaptığını gösteriyor

 

Masaüstü kullanıcıları organik içeriği iki sıl önce sık sık tıklıyor

Yerel bir arama motoru optimizasyonu yapıyorsanız, konumlarınızın her biri için bilgilerin tüm çevrimiçi platformlarda (örneğin, dizinler, sosyal medya, harita hizmetleri) doğru ve tek tip olup olmadığını kontrol etmelisiniz. Neyse ki, bu adım çok kolay. Çevrimiçi bir varlık kontrolü kullanarak , şirketinizin durumunu görebilir ve konumlarınızın çevrimiçi görünürlüğüne zarar veren yanlışlıkları düzeltebilirsiniz.

Yerel arama için optimizasyon: daha yüksek müşteri sıklığı ve daha fazla satış

Tüm Google aramalarının% 46’sı yereldir ve 2014 gibi erken bir tarihte Google, yerel aramaların yerel olmayan aramalardan üç kat daha fazla satın alma ile sonuçlanmaktadır. Bu eğilimin sadece yoğunlaşması muhtemeldir. 2015-2017 yılları arasında yapılan bir Google çalışması , “satın alabilir miyim” veya “satın alabilirim” kelimelerini içeren “yakınımdaki” aramaların% 500 arttığını gösteriyor.

Ancak, optimizasyon yalnızca aramada görünmekten daha fazlası anlamına gelir. Tüketicilerin sizi çevrimiçi bulması ve sonucunuzu tıklaması için mümkün olan her şeyi yapın.

İtibar Yönetimi Yerel SEO Stratejinizin Önemli Bir Parçasıdır

yerel seo, yerel arama motoru, yerel arama motoru optimizasyonu, yerel ve organik arama motoru, seo stratejisi, arama motoru optimizasyonu, seo, organik seo,

Yerel SEO stratejiniz, müşteri yorumlarını yönetme stratejinizle el ele gitmelidir. Tüm tüketicilerin% 59’u diğer müşterilerin çevrimiçi incelemelerini arkadaşların ve tanıdıklarının kişisel önerileri kadar güvenilir buluyor. Aktif itibar yönetiminin satışlarınız üzerinde düşündüğünüzden daha fazla etkisi olabilir.

Aynı zamanda, müşteri puanları yerel arama motoru optimizasyonu için önemli bir sıralama faktörüdür. Bir tüketici çevrimiçi olarak konumlarınızdan birini derecelendirme (veya kötü derecelendirme) görmediğinde görünürlük elde edersiniz, ancak tüketici güvenini kazanmazsınız. Ancak, bu konum iyi puanlarla görünürse, güven oluşturulur ve tüketicinin daha fazla araştırma yapmadan mağazanızı ziyaret etmesi ve satın alma kararı vermesi daha olasıdır.

Kullanıcıların Google arama sonuçlarındaki tıklama davranışlarını analiz etmek için ısı haritaları kullanıldı. Tüketicilerin genellikle yerel paketi tıkladıkları, ancak yerel paket içindeki tıklamaların dağılımı büyük ölçüde müşteri puanlarına göre belirlenir.

İlk sonuç çok sayıda tıklama oluşturur, üçüncü sonuç birkaç ve orta sonuç neredeyse hayır. Yerel 3’lü Paket’te en iyi sonuç, aynı zamanda en iyi müşteri puanına sahip olanıdır. Olumlu derecelendirmeler yalnızca yerel aramada bir sıralama faktörü değildir, aynı zamanda daha fazla kullanıcının bu sonucu tıklamasını sağlar.

Yerel 3’lü Paketteki hiçbir şirketin bir derecesi yoktur. Sonuç olarak, Yerel Paket’teki sonuçlarda genel olarak çok az tıklama vardır. Bunun yerine, kullanıcılar ezici bir şekilde ilk organik arama sonucunu tıklamaya karar verdiler.

Tüketicilerin en iyi sonuçlarda orantısız bir şekilde tıkladığı organik aramanın aksine, yerel paket içindeki tıklamalar doğrudan derecelendirmeden etkilenir. Yerel Paket’teki üçüncü sonuç ortalama 4,5 yıldız derecelendirmesi gösteriyorsa ve ilk sonuç ortalama oluşturmak için yeterli derece almadıysa, tüketicilerin yerleşik güven faktörüne sahip üçüncü sonucu tıklama olasılığı daha yüksektir. değerlendirme puanı.

Kısacası: Stratejik itibar yönetimi, daha fazla tüketicinin şirket konumlarınızı tıklamasını sağlar. Uberall’dan derecelendirme yönetimine yönelik bu pratik kılavuzda etkili bir itibar yönetimi stratejisi geliştirmeyi öğrenebilirsiniz.

Yerel + Organik: Tüm SEO temellerini kapsar

Yerel ve organik arama motoru optimizasyonu, farklı hedefleri takip eden, ancak birbirlerini etkili bir şekilde tamamlayabilen iki alandır.

İki SEO alanından biri için bir sıralama stratejisinin diğeri üzerinde olumlu bir etkisi yoktur. Bununla birlikte, her iki alana güvenmenin belirgin avantajları vardır: genel olarak çok daha güçlü bir çevrimiçi mevcudiyet, daha yakın müşteri sadakati ve hedeflenen yerel müşteri iletişimi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz