HTML Kodu ve Arama Motoru Başarı Faktörleri Nelerdir?

0
29

HTML Kodu ve Arama Motoru Başarı Faktörleri Nelerdir?

HTML, web sayfaları oluşturmak için kullanılan temel koddur. Arama motorları belirli HTML öğelerinden sıralama sinyalleri alabilir. SEO başarısı elde etmek için en önemli HTML öğelerinden bazıları aşağıdadır.

Ht: HTML başlık etiketi

HTML, HTML basliklari, Siralama faktoru, Yapisal veri, Siralama faktoru, HTML kodu, H1, H2, Web sayfasi, Siralama, Google, Baglanti kalitesi, Baglanti, SEO,
HTML başlıkları, arama motorlarının bir sayfanın ne hakkında olduğunu anlamak için her zaman kullandığı en önemli HTML sinyali olmuştur.

Birbirinden farklı tam 100 kitap yazdığınızı ancak hepsine aynı başlığı verdiğinizi düşünün. Herkes farklı konularla ilgili olduğunu nasıl anlardı?

100 farklı kitap yazdığınızı ve bunların farklı başlıkları olmasına rağmen, başlıklar çok açıklayıcı değildi – belki sadece bir veya iki kelime. Yine, birisi bir bakışta kitapların ne hakkında olduğunu nasıl bilebilirdi?

HTML başlıkları, arama motorlarının bir sayfanın ne hakkında olduğunu anlamak için her zaman kullandığı en önemli HTML sinyali olmuştur. Sayfalarınızda olan kötü başlıklar, yukarıda verdiğimiz örneklerde kötü kitap başlıklarına sahip olmak gibidir. Aslında, HTML başlıklarınız kötü kabul edilir veya açıklayıcı değilse, Google bunları değiştirir .

Bu nedenle, daha önce gerçekleştirdiğiniz anahtar kelime araştırmasına dayanarak, her sayfanın ne için bulunacağını umduğunuzu düşünün. Ardından, sayfalarınızın her biri için benzersiz, açıklayıcı başlıklar hazırlayın.

Hd: Meta açıklama etiketi

HTML, HTML basliklari, Siralama faktoru, Yapisal veri, Siralama faktoru, HTML kodu, H1, H2, Web sayfasi, Siralama, Google, Baglanti kalitesi, Baglanti, SEO,
Dikkat edin, bir meta açıklama etiketine sahip olmak, açıklamanızın gerçekten kullanılacağını garanti etmez.

En eski desteklenen HTML öğelerinden biri olan meta açıklama etiketi, sayfalarınızın arama listelerinde nasıl tanımlanmasını istediğinizi önermenizi sağlar. HTML başlığı bir kitap başlığına eşdeğerse, meta açıklama kitabı açıklayan arkadaki bulanıklık gibidir.

SEO uzmanları, meta açıklama etiketinin bir “sıralama faktörü” olmadığını ve sayfalarınızın daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olmadığını savunur. Aksine, bu bir “görüntüleme faktörü”, diğer faktörler nedeniyle en iyi sonuçlarda göründüğünüzde nasıl görünmenize yardımcı olan bir şeydir.

Teknik olarak, bu doğru. Ve sıralama faktörleri yerine bu “başarı” faktörlerini adlandırmaya karar vermemizin nedenlerinden biri de budur.

Aranan (kalın harflerle) anahtar kelimeleri içeren bir meta açıklama kullanıcının dikkatini çekebilir. İyi hazırlanmış bir meta açıklama, bu sonucu kullanıcıya “satmaya” yardımcı olabilir. Her ikisi de sitenize ek tıklamalarla sonuçlanabilir. Bu nedenle, meta açıklama etiketinin bir başarı faktörü olarak sayılması mantıklıdır.

Dikkat edin, bir meta açıklama etiketine sahip olmak, açıklamanızın gerçekten kullanılacağını garanti etmez. Arama motorları, belirli bir sorgu için en alakalı olduklarına göre farklı açıklamalar oluşturabilir. Ancak bir tanesine sahip olmak, tercih ettiğiniz şeyin görünme olasılığını artırır. Ve bunu yapmak kolaydır.

Hs: Yapısal veriler

Arama motorlarına içeriğinizin kendi “dillerinde” ne hakkında olduğunu söyleyebilseydiniz, siteler perde arkasında, arama motorlarının sayfa içeriğinin ve yapısının ayrıntılarını anlamasını kolaylaştıran belirli işaretleme (kod) kullanabilir.

Yapısal verilerin sonucu genellikle Google’ın “zengin snippet” olarak adlandırdığı şeye dönüşür; bu da onu kullanıcılar için daha çekici ve kullanışlı hale getiren ekstra çan ve ıslık içeren bir arama listesidir. Karşılaşabileceğiniz en yaygın zengin snippet, genellikle göz alıcı yıldızları içeren incelemeler / derecelendirmelerdir.

Yapısal verilerin kullanımı doğrudan bir sıralama faktörü olmasa bile, açıkça bir başarı faktörüdür. Her şey eşit olduğunda, zengin snippet’e sahip bir girişin, olmadan birinden daha fazla tıklama alması muhtemeldir.

Hh: Başlık etiketleri

HTML, HTML basliklari, Siralama faktoru, Yapisal veri, Siralama faktoru, HTML kodu, H1, H2, Web sayfasi, Siralama, Google, Baglanti kalitesi, Baglanti, SEO,
Ana başlığınız varsa, bir H1 etiketi kullanın. İlgili alt başlıklar H2 etiketi kullanmalıdır.

Bu sayfanın üst kısmındaki başlığı görüyor musunuz? Sahnelerin arkasında, bunu başlık etiketi yapmak için HTML kodu kullanılır. Bu durumda, bir H1 etiketi.

Sayfadaki alt başlıklara bakın mı? Bunlar ayrıca başlık etiketleri kullanır. Her biri H2 etiketleri kullanarak bir sonraki “seviye” dir.

Başlık etiketleri, bir web sayfasının önemli bölümlerini tanımlamanın resmi bir yoludur. Arama motorları uzun zamandır onları bir sayfanın ne hakkında ipucu olarak kullanmıştır. Bulmak istediğiniz kelimeler başlık etiketlerinde yer alıyorsa, bu kelimelerin aramalarında görünme şansınız biraz artar.

Doğal olarak, bu bilgi bazı insanların denize girmesine neden oldu. Tüm paragrafları başlık etiketlerine koyacaklar. Bu yardımcı olmuyor. Başlık etiketleri, içeriğin arama motorları için olduğu kadar kullanıcılar için okunmasını kolaylaştırmak için de geçerlidir.

Üstbilgi etiketleri, bir sayfanın mantıksal yapısını (veya anahatını) yansıttıklarında kullanışlıdır. Ana başlığınız varsa, bir H1 etiketi kullanın. İlgili alt başlıklar H2 etiketi kullanmalıdır. Başlıkları mantıklı olarak kullanın ve diğer sıralama faktörlerini güçlendirebilirler.

Arama Motorlarında Sıralama ve Link Oluşturma

Bağlantılar, arama motorları tarafından kullanılan ilk “Sayfa Dışı” sıralama faktörüdür. Google, bağlantıları “oy” olarak sayan ilk arama motoru değildi, ancak alaka düzeyini artırmanın bir yolu olarak bağlantı analizine büyük ölçüde güvenen ilk arama motoruydu.

Diğer sinyaller etrafındaki sohbetlere rağmen, bağlantılar ve içerik Google’ın arama sıralamaları için en önemli harici sinyal olmaya devam ediyor . Ancak bulacağınız gibi, bazı bağlantılar diğerlerinden daha değerlidir.

Lq: Bağlantı kalitesi

Eğer hasta olsaydın, hangisine daha fazla güvenirsin, beş doktorun ya da sokakta yürürken önerilerini sunan 50 rastgele insanın tavsiyesi?

Doktorlarla gerçekten kötü bir deneyiminiz olmadıkça, muhtemelen doktorların tavsiyesine güvenirsiniz. Daha az fikir alsanız bile, bu fikirleri uzmanlardan alırsınız. Görüşlerinin kalitesi çok daha iyidir, bu yüzden daha çok ağırlık taşırlar.

Arama motorları ile aynı şekilde çalışır. Web sitelerini işaret eden tüm bağlantıları sayarlar ( nofollow veya diğer yöntemler kullanılarak engellenenler hariç ), ancak hepsini eşit saymazlar. Daha kaliteli olduğu düşünülen bağlantılara daha fazla ağırlık verirler.

Bağlantı kalitesi nedir? Birçok durumda “gördüğünüzde anlayacaksınız” türlerinden biri. Ancak, büyük, saygın bir siteden gelen bağlantı, kalite ölçeğinde bir blogda yorum yapmaktan alabileceğiniz bir bağlantıdan daha yüksek olacaktır. Ayrıca, sitenizle ilgili olarak konuyla alakalı olan “mahallenizdeki” sitelerden gelen bağlantılar da daha fazla olabilir.

Lt: Bağlantı Metni

Amazon’da milyonlarca bağlantı var. Yine de, “tekneler” için sıralanmaz. “Kitaplar” için sıralanır. Neden? Amazon’a işaret eden bu bağlantıların birçoğu bağlantılar içinde “kitap” kelimesini söylerken, nispeten azı “tekneler” diyor, çünkü Amazon tekneler satmıyor.

Bir bağlantı içindeki kelimeler – bağlantı metni veya “bağlantı metni” – arama motorları tarafından bir web sitesinin başka bir web sitesini tanımlama şekli olarak görülür. Sanki birileri size gerçek hayatta işaret ediyor ve “kitaplar” söylüyor ve size bu konuda bir uzman ilan ediyor.

İnsanların sizinle bağlantı kurmak için kullandıkları kelimeleri sık sık kontrol edemezsiniz, bu nedenle, bağlantı metnini akıl yürütme fırsatlarınızdan yararlanın.

Ln: Bağlantı sayısı

Birçok site bağlantıları bir sürü elde SEO başarı kadar ekleyebilir bulduk. Dahası, birçok farklı siteden çok fazla bağlantı alıyorsanız. Her şey eşit olduğunda, bir siteden 1.000 bağlantı 1000 siteden 1000 bağlantıdan çok daha az anlamına gelir.

Uzun zaman önce, bağlantıların sayısı çok daha önemliydi, ancak arama motorları bağlantıların kalitesini daha iyi nasıl değerlendireceğini öğrendikçe, sayı giderek önem kazandı.

Viral linkbaiting kampanyaları, rozetler ve widget’lar gibi taktiklerin hepsi çok sayıda bağlantıyı sağlamada etkili olabilir ve hatta arama motoru temsilcileri bu yöntemleri önerdi.

Ancak bağlantı arayışınızda, otomatik yazılımları ateşlemeyin ve blogları spam göndermeye başlayın. Bu kılavuzda daha sonra araştıracağımız için birçok açıdan kötü bir şey.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz