Arama Motoru Sıralamaları

0
12

Arama Motoru Sıralamaları

Arama motoru sıralamaları çok önemlidir. Nihayetinde, içerikleriniz Google’ın ilk sayfasına ulaştığında kayda değer trafik çeker. Bu büyük bir zafer anlamına gelir. Maalesef, sıralamada her an ani düşüşler olabilir. Bu düşüşlerin kesin nedenleri yok, birçok sebebi olabilir.

Arama motoru sırlamalarındaki sorunların kaynağını tanımlamak için birçok şeyi gözden geçirmelisiniz.

Bu yazı, arama motoru sıralamaları ve trafikteki ani düşüşlere neyin sebep olabileceğini, ve bunların nasıl iyileştirilebileceğini gösterir.

Açıkçası, söz konusu SEO olunca, bir sorunun tek bir çözümü, ya da bir amacın tek bir yolu olmuyor. Site trafiğinizde ani düşüşlerle yüzleştiğinizde, bu aslında buzdağının görünen kısmıdır. Arama motoru sırlamalarındaki sorunların kaynağını tanımlamak için birçok şeyi gözden geçirmelisiniz.

SerpTesti

Öncelikle SERP testi yapın. SERP teriminin açılımı Search Engine Results Page. Arama motoru sonuç sayfası anlamına gelir. Arama motorunda bir kelime arattığınızda, karşınıza çıkan ilk sayfaya verilen isimdir. SERP test edilmeli çünkü, sıralaması değişen tek site sizinki olmayabilir. Böyle keskin değişiklikler, Google kendi algoritmalarını test ettiğinde meydana gelebilir. Böyle bir durumda, herhangi bir değişiklik yapmanıza, herhangi bir önlem almanıza gerek yoktur, çünkü sonuçlar bir süre sonra kendiliğinden eski haline dönecektir.

Sıralamalarınızı Serpstat ile incelerseniz, rakiplerinizin sıralamalarını da kontrol altında tutabilirsiniz. Bu yöntem, belirli bir zaman dilimi içerisinde SERP’in büyük ölçüde değişip değişmediğini anlamanıza da yardımcı olur. Yeni bir proje yarattığınız anda, Serpstat, seçilen anahtar kelimeler için ilk 100 sıralamasını ve geçmişini takip etmeye başlar. “Storm Graph”, “Fırtına Grafiği” arama sonuçlarında meydana gelen değişiklikleri ve sonuçlarını grafik olarak gösterir. Bu grafikte ani bir düşüş görüyorsanız ve bir iki gün içerisinde sıralamalar normale geldiyse, hemen bir SERP analizi yapmalısınız. Yüksek bir SERP puanınız varsa tek yapmanız gereken biraz beklemek olacaktır.

Eğer rakiplerinizin sıralamasını kontrol ettiğinizde, bir hareketlilik görmüyorsanız yapmanız gereken adımları inceleyelim.

Teknik Sorunlar

Web sitenizi teknik olarak optimize etseniz bile, her dosya veya sayfa eklediğinizde, bir takım sorunlar oluşma ihtimali vardır.

Teknik SEO, arama robotlarının sitenizin içeriğini nasıl taradığınız ve dizine nasıl eklediğini etkiler. Web sitenizi teknik olarak optimize etseniz bile, her dosya veya sayfa eklediğinizde, bir takım sorunlar oluşma ihtimali vardır. Bu sebeple, sitenizdeki teknik SEO sorunlarının farkında olduğunuzdan emin olun.

Google’ın URL İnceleme Aracı ile, arama motorlarının sitenizi nasıl gördüğünü kontrol edebilirsiniz. Sıralamanız için en önemli faktörler şunlardır.

  1. Sunucuya aşırı yüklenme

Eğer sunucunuz, yoğun dalgalanmalar için hazırlıklı değilse, sunucuya aşırı yüklenme meydana gelebilir ve siteniz her an devre dışı kalabilir. Bu sorunu çözmek için,web sitenize bir CDN ekleyebilir, içeriğinizi önbelleğe alabilir, load balancer (yük dengeleyici) kurabilir veya bulut saklanama alanı kullanabilirsiniz.

  1. Sayfa Hızı

İçeriklerinize ne kadar resim, dosya, açılır pencereler eklerseniz, sayfa hızı etkilencek ve sayfanızın açılması o kadar zaman alacaktır. Sayfa hızı sadece bir sıralama etkeni değildir, aynı zamanda kullanıcı deneyimini de etkiler.  Hızlı bir şekilde sorunu tespit edebilmek için Google PageSpeed Insights aracını kullanabilirsiniz. Web sitenizi hızlandırmak için şunları yapabilirsiniz.

  • HTTP isteklerini en aza indirmek
  • Dosyaları küçültmek ve birleştirmek
  • CSS ve JavaScript dosyaları için asenkron yükleme kullanmak
  • Javascript yüklemesini ertelemek
  • Sunucu yanıt süresini düşürmek
  • Tarayıcı önbelleklemesini etkinleştirmek
  • Görsel boyutlarını düşürmek
  • CDN kullanmak
  • CSS dağıtımını optimize etmek
  • Ekranın üst kısmındaki içeriklere öncelik vermek (tembel yükleme)
  • Sitenizde kullandığınız eklenti sayısını azaltmak
  • Yeniden yönlendirmeleri ve harici komut dosyalarını azaltmak
  • Mobil sayfa hızını gözlemlemek
  1. Yeniden Yönlendirmeler

Sıralama kaybının en yaygın sebebi yeniden yönlendirmelerdir. Yeni bir sunucuya geçtiğinizde ya da sitenizin yapısını değiştirdiğinizde, 301 yeniden yönlendirmelerini kurmayı unutmayın. Aksi halde, arama motorları sitenizin yeni sayfalarını indeksleme konusunda başarısız olabilirler ya da sitenizi yinelenen içerik için cezalandırabilirler.

Site hatalarını tespit etmek oldukça zor olabilir. Özellikle hata sadece bir sayfada bulunuyorsa daha da zorlaşacaktır. Her sayfanın incelenmesi zaman alır. Ayrıca, bir işletmeyi yönetiyorsanız oldukça maliyetin artmasına sebep olur. Bu tür hataları tespit etme sürecinin hızlandırmak için, Serpstat, OnCrawl gibi farklı SEO araçlarını ve site denetim araçlarını kullanabilirsiniz.

Yanlış Anahtar Kelimeler

Doğru anahtar kelimeleri kullandığınızdan emin olmalısınız. Anahtar kelimeleri toplarken kullanıcıların niyetinin göz önüne alınmaması bazı sorunlara neden olmuş olabilir. Siteniz bu sorgular için bir süredir üst sıralarda olsa bile, Google, sitenizin amacını anlama şeklini değiştirebilir.

İşletme amaçlarınıza uygun doğru anahtar kelimeleri seçebilmek için KWFinder’ı kullanabilirsiniz. Bu araç ile, kolayca üst sıralara çıkabileceğiniz ilgili anahtar kelimeleri bulabilirsiniz.

Güncel Olmayan İçerikler

Güncel içerikler önemlidir çünkü içerikleriniz artık taze ve güncel değilse, insanlar uzun süre sitenizde kalmayacaklardır. Ayrıca eski içerikler paylaşım ve bağlantı çekmez. Tüm bunlar, arama motorlarında sıralamanızın gerilemesine sebep olabilir. Bu durumu düzeltmenin kolay bir yolu var. İçeriğinizi düzenli olarak güncelleyin ve trafik kaybetmesini engelleyin. Trendler sürekli değişiyor. Belirli bir konu hakkında kapsamlı bir rehberiniz varsa ve bu içerik güncelliğini kaybetmesin istiyorsanız, yeni içerik yaratmak yerine, eski verileri yenileri ile güncelleyebilirsiniz. Böylece hala güncel içeriklere sahip olacaksınız.

Kayıp Linkler

Linklerinizi, kayıp linkler için sürekli kontrol altında tutmalısınız. SEO için sitenizdeki link profilleri çok önemlidir. Web sitesi sahipleri, yeni içeriklere kaliteli linkler kurmak için çaba harcarlar. Ancak çok sayıda link kazanmayı başardığınızda, link profillerini gözlemlemeyi bırakmamalısınız. Link profillerinizin belirli bir zaman diliminde, herhangi bir değişikliğe uğrayıp uğramadığını test etmek için, Moz ya da Majestic gibi araçlar kullanabilirsiniz. Bu araçlar, seçilen dönem için keşfedilen ya da kayıp linkler hakkında veri sağlayacaklardır.

Güvenilir kaynaklardan gelen linkleri kaybettiğinizi fark ederseniz, bu linkleri neden kaybettiğinizi anlamaya çalışın. Linklerin bozulmuş olması durumunda, onları yeniden düzenleyebilirsiniz. Web sitesi sahipleri bu linkleri tesadüfen kaldırmışlarsa, bağlantıları geri yüklemelerini isteyin. Kasten yaptılarsa, yeniden inşa edebilirsiniz. Her şekilde kayıp linklerle başa çıkabilirsiniz.

Zayıf Kullanıcı Deneyimi

Sitenizin sıralaması için kullanıcı deneyimi en önemli noktalardan biridir. Eğer arama motoru, sayfanızın sıralamasını yükseltmeye başladıysa ve sonradan kullanıcı deneyimi açısından, istek ve beklentilerini karşılamadığını fark ettiyse, sıralamanız ani bir düşüş yaşayabilir. Arama motorları, tıklanma oranları, sayfanızda geçirilen süre, hemen çıkma oranı, ziyaretçi sayıları gibi birçok ölçüte göre karar verirler. Bu yüzden sitenizi düzenlerken ve optimize ederken, belirli kuralları takip etmeli ve kullanıcı deneyimini ön planda tutmalısınız.

Diğer Siteler ile Rekabet

Bunların hiç biri işe yaramadıysa, arama motoru sıralamalarınızın düşmesinin sebebi, rakiplerinizin performansının artmış olması olabilir. Rakiplerinizin sıralamalarını Serpstat ve Moz gibi araçlarla analiz edip gözlemleyebilirsiniz. Bu araçlarla, backlink kaynaklarını, anahtar kelimelerini en iyi içeriklerini keşfedebilirsiniz. Rakiplerinizin stratejilerini izleyerek, kendi siteniz için nasıl stratejiler geliştirmeniz gerektiğini fark edebilirsiniz.

Takibi Asla Bırakmayın

İş işten geçmeden, trafik kaybetmeden ne kadar önce fark ederseniz, sizin için o kadar iyi olacaktır.

Sıralamalarınızın ne zaman düşeceğini tahmin edemezsiniz. İş işten geçmeden, trafik kaybetmeden ne kadar önce fark ederseniz, sizin için o kadar iyi olacaktır. Bunun için, her zaman arama motoru sıralamanızı kontrol edin ve bir değişiklik fark ederseniz hemen müdahale edin.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz