Negatif Anahtar Kelimeler Ve Ppc Nedir ?

0
8

NEGATİF ANAHTAR KELİMELER VE PPC

Negatif anahtar kelime, negatif anahtar kelimeler bulmak, yeni arama terimleri, SEO, rakip sektör,
Arama yapan kişilere ulaşmak isterken elbette boşa harcanan tıklamalar da olacaktır.

Negatif anahtar kelime kullanımı, maliyetleri düşürüp, daha doğru bir hedef kitleye ulaşmanıza yardımcı olacaktır. Nasıl mı?

Google Adwords’e kayıt oldunuz, ödeme bilgilerinizi kaydettiniz, birkaç reklam yarattınız. Yapmanız gereken birkaç şey daha var. PPC biraz pahalı bir hobi olabilir ama değerli bir pazarlama kanalı olduğu konusunda hiç şüphe yok.  PPC yatırımınızdan en iyi şekilde yararlanmak için reklamlarınızı sürekli olarak düzenlemek için hem iç güdülerinizi hem de verileri kullanmanız gerekecektir. Arama yapan kişilere ulaşmak isterken elbette boşa harcanan tıklamalar da olacaktır. Boşa harcanan tıklamalardan kurtulmak için, kalite puanlarını değerlendirmek, reklam biçimlerini A/B testi ile değerlendirmek, anahtar kelimelerinizi düzenlemek gibi birçok yöntem kullanabilirsiniz. Ancak bu yazıda negatif anahtar kelimelerden bahsediyor olacağız.

Negatif anahtar kelime, negatif anahtar kelimeler bulmak, yeni arama terimleri, SEO, rakip sektör,
Anahtar kelimeler belirlerken kullanıcının niyetini ve bu kelimelerin alaka düzeyini göz önünde bulundurmalısınız.

Negatif Anahtar Kelimeler Nedir?

Negatif anahtar kelimeler bulurken anahtar kelimelerden yararlanabiliriz. Reklam oluştururken yaptığınız ilk şey, arama yapan kişilerin reklamlarınızı görebilmesi için arama terimleri türlerini atamak, yani anahtar kelimeleri belirlemektir. Anahtar kelimeler belirlerken kullanıcının niyetini ve bu kelimelerin alaka düzeyini göz önünde bulundurmalısınız. Negatif anahtar kelimeler de, isminden de anlaşılacağı üzere, hedef anahtar kelimelerinizin tam tersidir. Görünmek istemediğiniz, arama terimlerinin türlerini belirleyerek, Google’a hangi anahtar kelime aramalarında görünmek istemediğinize dair bir takım kurallar sunmuş olursunuz. Anahtar kelime bulurken neyi hedeflememiz gerektiğini seçiyorsak, negatif anahtar kelimeler bulurken de neyi hedeflememek istediğimizi seçmeliyiz.

Ne Zaman Negatif Anahtar Kelimeler Kullanmalısınız?

 Google’a göre, negatif anahtar kelimelerin tanımı: “Reklamlarınızın belirli bir kelime veya kelime öbeği tarafından tetiklenmesini önleyen bir anahtar kelime türüdür.” SEO kampanyalarınızdan arama terimlerini hariç tutmanıza olanak tanır ve yalnızca müşterileriniz için önemli olan anahtar kelimelere odaklanmanıza yardımcı olur. Reklamlarınız bu anahtar kelimelerle arama yapan kişilere gösterilmez. Aynı zamanda negatif eşleşme olarak da bilinir.

Negatif anahtar kelime kullanmanın başlıca amaçları:

  • Doğru hedef kitleye ulaşmak
  • Maliyeti minimuma indirmek
  • Tıklanma oranlarını yükseltmektir.

Negatif anahtar kelime kullanımına verilebilecek en yaygın örnek “ucuz” kelimesidir. Özel üretim mobilyalar, kıyafetler, yüksek kaliteli saatler veya son teknoloji arabalar ürettiğinizi düşünün. Böyle bir durumda daha ucuz alternatifler arayan internet kullanıcıları gelen tıklamalar sizin için boşa harcanmış tıklamalar olacaktır. Bunun olmasını istemezsiniz.

Negatif Anahtar Kelimeler Bulmak

Reklam kampanyanız uzun süredir devam ediyorsa bile negatif anahtar kelimeler bulmak için hala vaktiniz var demektir. Sektörünüzdeki size uygun olmayan işletme türlerini, ürün ve hizmetleri aklınızdan bir geçirin. Bu şekilde arama yapan kullanıcılar da size ulaşıyor ve siz bunun için para ödüyorsunuz. Bu arama terimlerini bulduktan sonra bu terimlerle arama yapan kullanıcıların size ulaşmaması için negatif anahtar kelimeler sekmesine bu terimleri girmeniz yeterli olacaktır.

SEO kampanyanız için veri toplayıp bu verileri analiz ederseniz, web sitenizin göründüğü organik aramalardan da negatif anahtar kelimeler bulma konusunda yararlanabilirsiniz. SEO ve Google AdWords’un yolları çoğu zaman ortak bir noktada kesişir. Bazı durumlarda ikisini bir olarak değerlendirebilirsiniz. Kampanyanızı, olabilecek en etkili şekilde yürütmek için, birlikte uygulanabilirler.

Negatif anahtar kelime, negatif anahtar kelimeler bulmak, yeni arama terimleri, SEO, rakip sektör,
belirli reklam grupları için ayrı ayrı da tanımlayabilirsiniz. Bu durumda sadece reklam grubunu seçmeniz yeterli olacaktır.

Negatif Anahtar Kelimeleri Google Adwords’e Eklemek

Daha önce bir kampanya ya da reklam için anahtar kelime eklerken fark etmiş olabilirsiniz, çünkü “negatif anahtar kelimeler” sekmesi, anahtar kelimeler sekmesinin hemen sağ tarafında yer alıyor. İsterseniz bu kelimeleri tüm kampanyanıza uygulayabilirsiniz, ya da kampanyanızın detaylandırılma düzeyine göre, belirli reklam grupları için ayrı ayrı da tanımlayabilirsiniz. Bu durumda sadece reklam grubunu seçmeniz yeterli olacaktır.

Aynı anahtar kelime gibi, negatif anahtar kelimeleri de geniş eşleme, tam eşleme ve sıralı eşleme olarak tanımlayabilirsiniz. Bu yöntemi kullanırken dikkatli olmakta da fayda var, çünkü çok sayıda negatif anahtar kelime kullanırsanız, reklamlarınız daha az kullanıcıya ulaşabilir ve hedef kitlede kayıp verebilirsiniz.

Takipte Kalın

SEO kampanyanız, ya da PPC reklamlarınız hiçbir zaman mükemmel olamaz, her zaman için, ufak tefek düzenlemeler yapılabilir. Dünyamızda bir şeyler sürekli değişiyor, ortaya yeni veriler çıkıyor, yeni arama terimleri gelişiyor, yeni rakipler sektöre giriş yapıyor, bunların hiçbiri olmasa da rakipleriniz kendi stratejilerini değiştiriyorlar.

Bunun için her zaman AdWords kampanyanızı, seçtiğiniz anahtar kelimeleri ve negatif anahtar kelimeleri düzenli aralıklarla kontrol edin ve sonuçların analizini yapın. İşletmenizi büyütmek, sitenize daha çok trafik çekmek, ürün satmak gibi fırsatlar varken, bu fırsatları kaçırmayın. Google’ın siz ve işinizle alakalı olmayan arama terimleriyle yapılan aramalar ve tıklamalar için sizden ücret almasına izin vermeyin.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz