Herkesin gözünün bir ekrana yapıştırıldığı gittikçe artan dijital bir dünyada, reklamların çoğu beyaz ses gibi görünebilir. Dolayısıyla, uygun bir yerde değerli reklamlar tasarladığınızdan ve tanıttığınızdan emin olmak istersiniz.

Burada, görüntülü bir reklam oluşturmak için bazı basit en iyi uygulamaları gözden geçireceğiz : nerede reklam vereceğinize ve nasıl bir reklam yayınlamak istediğinize nasıl karar vereceksiniz. Doğrudan web sitelerine ulaşabilir ve kirli işleri kendiniz yapabilir ya da pazarlamanızı yönetmek için bir pazarlama ağı kullanabilirsiniz.

Son olarak, dolarlarınızı akıllıca harcadığınızdan emin olmak istediğinizden, kampanyanızın etkisini ölçmeniz gerekir.

Temel görüntülü reklamcılık türleri nelerdir?

Görüntülü reklamcılık bir battaniye terimidir, çünkü bir web sitesindeki görsel reklamları kapsar. Ancak, bu geniş kategori birkaç ana türe ayrılabilir:

  • Site yerleşimi reklamı:  Bu, bir pazarlamacı / reklamveren reklam vermek istediği siteyi seçtiğinde gerçekleşir.
  • İçeriksel reklamcılık:  Ürün veya hizmetinizi benzer içerikli bir web sitesinde tanıtırken bu olur. IE – bir balayı hedefi web sitesinde gelinlik tanıtımı yapmak.
  • Yeniden pazarlama reklamı:  Bu reklamlar, bir kullanıcı zaten web sitenize gittiğinde görünür. Bir hizmet, ziyareti izlemek için çerezler kullanır ve ardından reklamınız ziyaret ettikleri başka bir web sitesinde görünecektir ve bu ideal olarak kullanıcının web sitenize dönmesine neden olur. Bu, Google Görüntülü Reklam Ağı gibi bir pazarlama ağı aracılığıyla yapılır
Reklamları görüntülemek,Temel görüntülü reklamcılık,Temel görüntülü reklamcılık türleri,görsel reklamlar,Site yerleşimi reklamı,İçeriksel reklamcılık,Yeniden pazarlama reklamı
Reklamları görüntülemek,Temel görüntülü reklamcılık,Temel görüntülü reklamcılık türleri,görsel reklamlar,Site yerleşimi reklamı,İçeriksel reklamcılık,Yeniden pazarlama reklamı

Reklam standartlarını görüntüle

Dijital reklamcılık söz konusu olduğunda, hem reklamverenlerin hem de yayıncıların uyması gereken standartlar vardır.

İnteraktif Reklamcılık Bürosu (IAB), dijital medya için endüstri standartlarına ilişkin içgörü sağlayan bir organizasyondur. Görüntülü reklam kılavuzlarında, IAB , görüntülü reklamların “normal web sayfası içeriğinden ayırt edilebilir olması gerektiğini ve reklam biriminin sınırları açık ve normal web içeriğiyle karıştırılmaması gerektiğini” belirtir .

Ayrıca, reklamların biriminin, kullanıcının görüntülediği ekran boyutuna göre ayarlayabilecek en boy oranları ile tanımlandığı esnek reklam boyutlandırma önerileri de sunar. Google, reklam boyutlarına yönelik kılavuzunda , en iyi performans gösteren reklam boyutlarını 300 × 350 (orta boy dikdörtgen), 336 × 280 (büyük dikdörtgen), 728 × 90 (büyük afiş), 300 × 600 (yarım sayfa) ve 320 × 100 ( büyük mobil afiş).

Reklam oluşturma en iyi uygulamalarını göster

Tasarım üzerinde çalışırken, benzersiz ve hedefinizi açıkça tanımlayan reklamlar oluşturmak önemlidir, burada oluşturma için bazı basit uygulamalar bulunmaktadır.

İlgili olduğunuzdan emin olun

Reklamların, hedefinizle ve ana hedefinizle alakalı olması gerekir. İzleyiciyi etkilemek istiyorsun, onları kızdırmak istemiyorsun.

İçeriksel görüntülü reklamcılık kullanıyorsanız, reklamınız zaten ürününüzle benzer içeriğe sahip bir web sitesinde. Bir kullanıcı reklamınızı tıkladığında, yalnızca ana web sitenize değil, ilgili bir açılış sayfasına yönlendirmesi de önemlidir .

Örneğin, izleyici Sevgililer Günü satışına yönelik bir afiş reklamı tıklarsa, bu bağlantıyı ana e-ticaret sitenize değil, o konuya odaklanan tek başına bir açılış sayfasına yönlendirmelisiniz.

Akılda tutmaya devam et

Görüntülü reklamlar başlangıçta bir masaüstü kullanıcısına yönelikti ve mobil kullanıcılar ikinci olarak kabul edildi. Ancak gelgitler döndü ve bu tersine döndü.

Son eMarketer araştırmalarına göre , ABD’deki tüm görüntülü reklamların% 70.5’i mobildir . Anlamı, Hedeflemeye çalıştığınız kitleye bağlı olarak, önce mobil görüntülemeyi ön planda tutan reklamlar oluşturmak isteyebilirsiniz.

Zorlayıcı, özlü, net tasarım

Google Pazarlama , görünen reklamlar söz konusu olduğunda “3 C’ler” kullanılmasını önerir: zorlayıcı, özlü, temiz. Reklamınızın göze çarpan tasarımı, net bir harekete geçirme butonu (CTA) ile göze çarpmasını istiyorsunuz.

Yüksek çözünürlüklü görüntüler kullanın. Görüntülü reklamlar çok kompakt olabilir, bu nedenle seslendirmeniz ve CTA’nızın kısa olması gerekir. Son olarak, pazarlama hedefinizin net olması gerekiyor, yalnızca bir mesaj gönderin, şimdi kaydolun, tatil satışımıza bakın, vb. İzleyicinizi aşırı yüklemekten kaçınmak istersiniz.

Görüntülü reklam pazarlamaya nasıl başlanır 

Site yerleşimi reklamcılığıyla doğrudan bir web sitesine veya yayıncıya kendi başınıza yaklaşabilirsiniz. Bu, pazarını bilen küçük bir yerel işletme için işe yarayabilir.

Örneğin, bir etkinlik planlama şirketiyseniz, yerel ticaret odasına web sitelerinde reklam vermek için yaklaşabilirsiniz. Ancak, dijital pazarlama hedeflerinize bağlı olarak, üçüncü taraf bir hizmetle çalışmak daha iyi olabilir.

Google Görüntülü Reklam Ağı

Bu, Google AdWords’ün görüntülü reklam koludur . Google Görüntülü Reklam Ağı, reklamınızın görünebileceği 2 milyondan fazla web sitesi sunar. Ayrıca, uygulamalar ve mobil tabanlı programlar gibi diğer platformlarda reklamları da teşvik eder.

Kitlenizi hedeflemek için içeriksel ve yeniden pazarlama reklamcılığını kullanırlar. Kurallarına uymak biraz katı olabilir, ancak bu Google’ın desteğiyle ulaşabileceğin en büyük izleyicilerden biri. AdWords, kampanyanızın performansıyla ilgili derinlemesine bir analiz sunar.

Facebook İzleyici Ağı

Dünya çapında 1 milyardan fazla kullanıcısı olan Facebook, dijital pazarlama için muazzam bir izleyici kitlesi sunuyor. Reklamları yalnızca Facebook’ta değil, diğer yüksek trafikli uygulamalarda ve sitelerde de görünür. İşletme sayfanız için zaten Facebook reklamcılığını kullanıyorsanız, izleyici ağını kullanmaya geçmek oldukça basittir, reklam kılavuzları aynıdır.

Media.net

Bu, Yahoo! Bir zamanlar olduğu kadar büyük olmayabilecek (veya Google’ın) olabilecek Bing Ağı, ancak Google’ı kullanmayan 46 milyon tekil arama yapan kişiye ulaştıklarını iddia ediyorlar.

Sonuçlarınızı ölçün

Ancak, reklamı görüntülemeyi seçtiyseniz, reklamınızın performansını izlemeniz gerekir. Pazarlama hedefiniz nedir ve dijital kampanyanız sizi oraya ulaştırıyor mu?

Hubspot , aşağıdaki KPI’lerin izlenmesini önerir:

  • Yeni site ziyaretçileri:  Kampanya başlatıldıktan sonra kaç yeni ziyaret
  • Etkileşim:  Sitenize harcanan zaman, sayfa görüntüleme sayısı, hemen çıkma oranı
  • Dönüşüm sayısı

Görüntülü reklamlarınızı ayrı ayrı yönetiyorsanız, bu bilgileri yayınlama web sitenizden talep edebilir veya açılış sayfalarınızdaki trafiğin nereden geldiğini izleyebilirsiniz.

Google Görüntülü Reklam Ağı gibi bir servis kullanıyorsanız, analitik raporları indirebilir ve dönüşüm izlemeyi izlemek için araçlarını kullanabilirsiniz.

Buna değer mi?

Görüntülü reklamcılık, hedefli bir müşteri tabanına ulaşmanıza, etkileşimi artırmanıza ve kullanıcıları sitenize çekmenize yardımcı olabilir. Bu tür dijital pazarlamayı gezinmek karmaşık olabilir. Görüntülü reklamlardaki tıklama oranı, dünya genelinde% 0.07 civarındadır ve bu da pazarlamacıları korkutur.

Ancak buna rağmen, görüntülü reklamcılık büyümeye devam ediyor. Yakın zamanda yapılan bir IAB çalışması , görüntülü reklamların 2017’de% 13,1 oranında büyüdüğünü tespit etti (arama reklamlarıyla karşılaştırıldığında sadece% 12,8). Kampanyanız için ölçülebilir bir hedefiniz varsa, çekici reklamlar oluşturun ve sonuçları takip edin, kısa sürede yüksek bir YG görebilirsiniz.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz