Arama Ağı Reklamcılığı ve Görüntülü Reklamcılığı: Hangisi En İyi Getiriyi Sağlar?

0
7

Acemi veya tecrübeli bir veteriner de olsanız da , pazarlama kampanyanız için arama ağı reklamcılığı mı yoksa reklam gösterimi mi kullanmanız gerektiğini belirlemek zordur.

Yanlış kanalı kullanın ve kampanyanızın maksimum başarısını potansiyel olarak imha edin.

Neyse ki, işiniz için hangisinin en iyi, hangisinin en çok dönüşüm elde edeceğine karar vermenin yolları var.

Görüntülü reklamcılık

görüntü reklamcılığı, marka bilinirliği, yeniden hedeflemek, yüksek ses, arama reklamcılığı, ölçülebilir veri, arama hacmi, SEO
Görüntülü reklamlar bazen bunun gibi başlık reklamları olarak da bilinir.

Görüntülü reklamcılık her yerde çevrimiçidir. Ziyaret ettiğiniz her web sitesinde satılık ürünleri gösteren reklamlar bulunur. Ancak, sosyal medya yayınlarınızda ve benzerlerinde aynı reklamları görmeye devam ettiğinizi hiç fark ettiniz mi?

Bunun nedeni görüntülü reklamcılığın, doğru reklamları doğru müşterilerin önüne koymak için bir kullanıcının davranışını izlemesidir. Görüntülü reklamlar bazen bunun gibi başlık reklamları olarak da bilinir.

Başlıca avantajlar

Marka bilinirliği

görüntü reklamcılığı, marka bilinirliği, yeniden hedeflemek, yüksek ses, arama reklamcılığı, ölçülebilir veri, arama hacmi, SEO
Müşteri bu tür bir mağazanın farkında olmayabilir, ancak reklam farkındalık yaratır.

Görüntülü reklamcılığı düzgün bir şekilde kullanabilmek için amacını anlamanız gerekir. Kısacası, görüntülü reklamlar marka bilinirliğinin artırılması için harikadır, çünkü genellikle bu tür reklamlar potansiyel bir müşterinin bulunabileceği bir yerde bulunur.

Örneğin, bir vejetaryen yemek tarifleri için bir web sitesinde bir müşteri varsa, gösterilebilecek bir görüntülü reklam bir sağlık gıda mağazasının bir reklamı olabilir. Müşteri bu tür bir mağazanın farkında olmayabilir, ancak reklam farkındalık yaratır. Pazarlamacılar bu bilgileri genellikle müşteri davranışlarını, demografik bilgilerini ve önceki arama geçmişlerini inceleyerek toplar.

yeniden hedeflemek

Bir kullanıcının web sitenizi ziyaret ettiğini ancak dönüşüm sağlamadığını varsayalım. Görüntülü reklamlar, bu kullanıcıları yeniden hedefleme ile geri alma fırsatı sunar . Görüntülü reklamınız, kullanıcıya markanızı hatırlatır; Böylece onların dönüşüm şansını arttırmak. Bir bütün olarak yeniden hedefleme hakkında daha fazla bilgi edinmek için ‘ 4. Çeyreğe hazırlık için 5 yeniden pazarlama stratejisine ‘ göz atın .

Yüksek ses

Görüntülü reklamlar, markanızı doğru kişilere tanıtır, ancak yüksek görünürlükleri de vardır. Görüntülü reklamlar kullandığınızda, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi aramayı düşünmemiş olabilecek müşterilere de gösterilir (demografik bilgilerinizin bir parçası olmasalar bile).

Bir hedef kitleyi hedeflemeseniz bile, işinizi onların önünde görmeye devam ederler.

Arama reklamcılığı

görüntü reklamcılığı, marka bilinirliği, yeniden hedeflemek, yüksek ses, arama reklamcılığı, ölçülebilir veri, arama hacmi, SEO
Neredeyse anında sonuç veren reklamları kimin göreceğini kontrol edebilirsiniz.

Arama reklamcılığı veya tıklama başına ödeme (PPC) reklamcılığı, doğru hedef kitleye ulaşmanın kolay ve düşük bütçeli bir yoludur. Neredeyse anında sonuç veren reklamları kimin göreceğini kontrol edebilirsiniz.

Başlıca avantajlar

Nitelikli müşteri adayları

Etkili bir şekilde yapılan bir PPC kampanyası, web sitenize gelen trafiği artırır ve daha yüksek dönüşüm sağlar. Bunun nedeni, müşterilerin, anahtar kelimeleriniz ürün veya hizmetinizle eşleştiği sürece, PPC reklamlarınızı görmesiyle sonuçlanan anahtar kelimeleri aktif olarak aramasıdır. PPC reklam kampanyaları, nitelikli müşteri adayları nedeniyle genellikle görüntülü reklamlardan daha yüksek tıklama oranları sağlar.

Ölçülebilir veri

Google AdWords, yalnızca arama ağı reklam kampanyanızı ayarlayacağınız yer değildir, aynı zamanda PPC kampanyanızın ne kadar iyi çalıştığını izlemenizi de kolaylaştırır. AdWords hesabınızı kolayca çekip Kampanyalar sekmesini seçin ve “Anahtar Kelimeler” i seçin. Bu, müşterilerin anahtar kelimelerinize ve ifadelerinize ne kadar iyi yanıt verdiğini gösterir.

Bütçe dostu

Kampanyanızı daha düşük bir bütçeyle yeni başlatıyor veya başlatıyorsanız, PPC paranızın karşılığını en iyi şekilde alabilir. Bir PPC kampanyasıyla, bir kullanıcı tıkladığında, bu nedenle adlarını almadıkça, reklamlar için ödeme yapmazsınız.

Bu, ürününüz veya hizmetinizle alakalı anahtar kelimeler seçip teklif ediyorsanız, kullanıcıların büyük olasılıkla nitelikli müşteri adayları olduğu ve daha yüksek dönüşüm oranları sağladığı anlamına gelir.

SEO ve içerik gibi daha fazla zaman alan pazarlama stratejilerine geçmeden önce neyin işe yarayıp yaramadığını test etmek için harika bir yol.

Belirleyici faktörler

Artık, arama ve görüntülü reklamcılık arasındaki büyük farkların farkında olduğunuza göre, bir karar vermeden önce göz önünde bulundurmanız gereken faktörleri göz önünde bulundurun.

Arama hacmi

Potansiyel müşterileriniz ne arıyor? Halen aktif olarak satmakta olduğunuz ürünleri arıyorlar mı? İşte Google AdWords’ün bir daha yardım ettiği yer. Kullanmakta olduğunuz anahtar kelimelerin yüksek hacimli olup olmadığını belirlemek için bu aracı kullanın.

İşletmeniz için alakalı anahtar kelimeler yüksek rekabet gösteren anahtar kelimeler olarak gösteriliyorsa, en iyi seçeneğiniz bir PPC kampanyası ile başlamaktır. İşte “sağlık gıdaları” anahtar kelimelerini kullanan bir örnek.

farkında olma

Marka bilinirliği karar verirken belirleyici olan başka bir faktördür. Sormanız gereken ilk soru: Markanızdan zaten kaç kişi haberdar? Marka bilinirliğini artırmak istiyorsanız, görüntülü reklamlar en iyi seçeneğinizdir. Ancak, bir arama kampanyası, özellikle kampanyanız markaya özgü anahtar kelimelere odaklanıyorsa, marka farkındalığından da yararlanabilir.

Hizmet veya ürün türü

Bazı reklamlar, sunduğunuz ürün veya hizmetin türüne bağlı olarak size en yüksek YG’yi getirmeyebilir.

Örneğin, çekme, çilingirler ve doktorlar (“acil” hizmetler olarak da bilinir) gibi hizmetler, kullanıcıların özel olarak arayacakları ve ihtiyaç duyacakları tüm hizmetlerdir. Hizmetiniz hemen müşterilerin ihtiyaç duyabileceği bir şeyse, reklam vermek için bir görüntülü reklam kullanmak en yararlı olmayabilir.

Ancak, bu, hizmetlerinizin görüntülü bir reklamdan yararlanamayacağı anlamına gelmez; ihtiyaç anında müşteriye faydası olmaz.

İlk önce mobil

Aramaların neredeyse % 60’ının bir mobil cihazda yapıldığını biliyor muydunuz ? Genellikle, arama ağı reklam kampanyaları, mobil aramalarla daha iyi bir şekilde donatılmıştır.

Örneğin, bir kullanıcı mobil cihazında bir servis arayabilir, bu da bir web sitesinde gezinmeyecekleri anlamına gelir. İlk çıkan reklamı seçecekler ve bu genellikle bir PPC reklamı olacak.

Götürmek

Yeni bir kampanya başlatırken, hangi reklam türünün kullanılacağını belirlemek çoğu zaman kolay değildir. Bütçeniz, arama hacminiz ve ana hedefiniz gibi faktörler, birini seçmeden önce göz önünde bulundurmanız gereken şeylerden yalnızca birkaçıdır.

Bazen, yatırım getirinizi en üst düzeye çıkarmak için her iki platformu kullanmak da sizin yararınıza olabilir. Her ikisini aynı anda kullanmak, müşteri yolculuğunda farklı noktalarda müşterilere ulaşacağınız anlamına gelir; bu, sonuçta sizin için büyük bir kazanç olabilir.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz