Google Sıralama Faktörleri Nelerdir?

0
9
Google, Arama motoru, Sayfa Faktörleri, Başlık eklentileri, Anahtar Kelimeler,Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, Kalite içeriği, İçerik Tazeliği, Yenilenen içerik ve sendikasyon, Güven, yetki ve uzmanlık, Site düzeyinde sinyaller, Dahili Bağlantılar, Mobil kullanım kolaylığı, Giden bağlantılar, Backlink,
İçerik tazeliğinden içerik kalitesine, geri bağlantılara iç bağlantılara kadar, sağlam bir Google sıralaması için vurmanız gereken ana noktalar…

Google’ın sıralamasını bildiren 200’den fazla sinyal olduğu söyleniyor (bu istatistik 2006’da yayınlanmış olsa da, o zamandan bu yana işlerin biraz değiştiğini söylemek muhtemelen güvenli) ve bu listeyi oluşturan faktörlerin yanı sıra önem sırası, çok yıllık tartışmaların konusudur.

Arama Motoru İzleme’de hiçbir şekilde Google sıralama faktörlerinin tam bir listesine hak iddia edememekle birlikte (ve yapabileceklerini söyleyen herhangi biri size yalan söylüyor – evet, muhtemelen Google’dan olsalar bile) konu adil bir bit.

İçerik tazeliğinden içerik kalitesine, geri bağlantılara iç bağlantılara kadar, sağlam bir Google sıralaması için vurmanız gereken ana noktaları ve bunlara nasıl ulaşılacağını vurguladık.

Sayfa Faktörleri

Rehberimiz ilk bölümü hakkında basit faktörler görünüyor sıralamasında, teknik elemanlar Google : sayfanızı sıralamak için kullandığı başlık eklentilerinin, H1 etiketleri ve meta açıklamaları.

Bunların tümü tamamen sizin kontrolünüz altında olan ve hem Google’ın sitenizi nasıl sıraladığı ve sitenizin SERP’de nasıl göründüğü üzerinde önemli bir etkiye sahip. Bu nedenle, nasıl düzgün bir şekilde optimize edileceğini öğrenmek inanılmaz derecede önemlidir.

Başlık etiketlerinizi, H1 etiketlerinizi ve arama için meta açıklamalarınızı nasıl optimize edebileceğinize dair bazı önemli noktalar:

  • Sıralama etiketinde yer almak istediğiniz tüm anahtar kelimeleri başlık etiketine ekleyin. Anahtar kelimenin etiketinin başına ne kadar yakınsa, sayfanızın o anahtar kelime için sıralaması o kadar yüksektir.
  • Bununla birlikte, başlık etiketlerinizin insanlar için yazıldığından emin olun – bu, yine de mantıklı olmaları ve yalnızca anahtar kelimelerle doldurulmaları gerekmediği anlamına gelir
  • Başlık etiketlerini web sitenizde yinelemeyin, çünkü bu durum görünürlüğünüzü olumsuz yönde etkileyebilir
  • Hedef anahtar kelimeleriniz de H1 etiketinde olmalıdır, ancak H1’iniz başlık etiketinizden farklı olabilir
  • Genel olarak sayfa başına yalnızca bir H1 etiketi kullanabilirsiniz, ancak içeriğinizi daha da parçalamak için H2 ve H3 etiketleri kullanılabilir
  • Meta açıklamaları kesinlikle bir sıralama sinyali olmasa da, iyi bir meta açıklama, tıklama oranını büyük ölçüde artırabilir, bu yüzden akıllıca kullandığınızdan emin olun!

Anahtar Kelimeler

Google, Arama motoru, Sayfa Faktörleri, Başlık eklentileri, Anahtar Kelimeler,Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, Kalite içeriği, İçerik Tazeliği, Yenilenen içerik ve sendikasyon, Güven, yetki ve uzmanlık, Site düzeyinde sinyaller, Dahili Bağlantılar, Mobil kullanım kolaylığı, Giden bağlantılar, Backlink,
Ancak, son bölümde ele aldığımız gibi, sadece anahtar kelimeler önemli olduğundan, onları deli gibi doldurmanız gerektiği anlamına gelmez.

Sıralama faktörleri kılavuzumuzun 2. Kısmı, SEO tartışmalarının sonsuz konusuna bakar: anahtar kelimeler.

Anahtar kelimelerin SEO’daki rolü, aramaların ilk günlerinden bu yana büyük ölçüde değişmiş olsa da, uzun kuyruklu anahtar kelimeler ve doğal dil aramasının  gelişmesiyle birlikte , mütevazi anahtar kelime hala arama optimizasyonunun temel yapı taşlarından ve önemli bir Google sıralamasından biridir.

Ancak, son bölümde ele aldığımız gibi, sadece anahtar kelimeler önemli olduğundan, onları deli gibi doldurmanız gerektiği anlamına gelmez. Anahtar kelimelerimizin akıllıca kullanılmasıyla ilgili olarak, kılavuzumuzdan Google sıralama faktörlerine ilişkin bazı önemli noktalar:

  • Anahtar kelime alaka düzeyi ve yerleştirme sıklıktan çok daha önemlidir. Anahtar kelimeniz veya anahtar ifadeniz, ilk cümle olmasa da, sayfanızın ilk 100 kelimesinde görünmelidir.
  • Google önce meta bilgileri ve başlıkları, ardından vücut kopyasını ve son olarak kenar çubukları ve altbilgileri önceliklendirir
  • Anahtar kelime öbeğinin, aramanın bir arama motoruna yazacağı ile tam bir eşleşme olduğundan emin olun. Bu, doğal dilde arama sorguları için optimize etmek istiyorsanız, anahtar kelimelerinizi konuşma biçiminde ifade etmek anlamına gelir.
  • Anahtar kelimelerin aşırı tekrarı ve içeriğinizin geri kalanıyla alakalı olmayan anahtar kelimeler kullanılması, size bir ceza kazandırabilir
  • Etin alan URLolması , size küçük bir SEO artışı da sağlayabilir.

Kalite İçeriği

Blogunuzun veya sitenizin Google tarafından en üst sırada yer almasının bir yolu olarak “kaliteli içerik” ifadesini duyduğunuzdan hiç şüpheniz yok: “Kaliteli içerik üretin”.

Eh, hepsi bu çok iyi ve güzel, ama pratik açıdan ne anlama geliyor? Ürettiğiniz içeriğin Google için yeterince kaliteli olup olmadığını nasıl anlayabilirsiniz?

Google sıralama faktörlerine yönelik kılavuzumuzun 3. Kısmında, içeriğinizin kalitesini ölçmek için yazım ve dilbilgisinden okunabilirliğe, biçimlendirmeye ve uzunluğa kadar her şeyi kapsayan 14 ipucu veriyoruz. İşte işaretçilerimizden birkaçı:

  • Daha önce ele aldığımız gibi, içeriğinizin yalnızca algoritmalara değil, insana hitap edecek şekilde yazıldığından ve onu anahtar kelimelerle doymadığından emin olun
  • İçeriğinizin okunabilirlik puanını Flesch okuma kolaylığı testi ile kontrol edin ve % 60’ın üzerine çıkmayı hedefleyin
  • Cümlelerinizi ve paragraflarınızı kısa tutun ve bunları satır sonları ile ayırın (beyaz boşluk mobil cihazlarda daha güzel bir okuma deneyimi için çok önemlidir) ve alt başlıklar
  • Cümlelerinizin ve paragraflarınızın kısa olmasını istediğiniz halde, genel içeriğiniz, derinlemesine bir içerik göstermenin kalitesi için büyük bir gösterge olduğu sürece olabilir.

İçerik Tazeliği

Sayfa içi içerik sinyalleriyle devam ederken, web sayfanızın ne kadar süre önce yayınlandığı da bir sıralama sinyalidir – ancak farklı arama türlerinin en son olayları aramaları, güncel konuları ve düzenli olarak yinelenen olayları arama gibi farklı tazelik ihtiyaçları vardır.

Google’ın algoritmaları, bir aramayı en alakalı ve en güncel sonuçlarla eşleştirirken bunu dikkate almaya çalışır.

Geçen yıl, Moz , içeriğin tazeliğinin Google sıralaması faktörlerinin kılavuzunun 4. Bölümündeki içgörülerimizin temelini oluşturan Google sıralamasını nasıl etkileyebileceğine dair kapsamlı bir bakış yayınladı . Bazı önemli paketler şunlardır:

  • Bir web sayfasına, yayınlanma tarihine göre derhal “tazelik puanı” verilebilir ve içerik büyüdükçe zamanla bozulur. İçeriğe yapılan düzenli güncellemeler bu puanı korumaya yardımcı olabilir
  • Bir içerik parçasına bağlanan dış sitelerin sayısındaki artış, alaka ve tazeliğin bir göstergesi olarak görülebilir.
  • “Taze” sitelerden gelen bağlantılar bu tazeliğin içeriğinize aktarılmasına yardımcı olabilir
  • En yeni sonuç her zaman en iyisi değildir – daha az haber değeri olan konular için, daha uzun süredir devam eden derin ve güvenilir bir sonuç daha yeni ve daha ince içeriklerin önüne geçebilir.

Yenilenen İçerik ve Sendikasyon

Bir başkasının içeriğini web sitenizde yeniden yayınlamak ya da kendi içeriğinizi dahili olarak kullanmak ne zaman kabul edilebilirdir? SEO topluluğunun yanlışlıkla “yinelenen içerik cezası” ndan kaynaklandığına dair paylaşılan bir korku var ve birinden nasıl kaçınılacağına dair tavsiyeler yer alıyor.

Elbette, başkasının içeriğini izinleri olmadan çalmak ve yeniden yayınlamak korkunç bir uygulamadır ve bunu sık sık yapmak, spam, düşük kaliteli bir web sitesinin bariz bir işaretidir. Ancak, Ann Smarty’nin çift içerikle ilgili SSS bölümünde  açıkladığı gibi, “çift içerikli ceza” diye bir şey yoktur. Google’dan hiç kimse böyle bir cezanın varlığını onaylamadı ve “yinelenen içerik” algoritması güncellemesi de olmadı.

Peki, yinelenen içerik yayınlamanın tehlikeleri nelerdir? Kısacası, arama görünürlüğünü ilgilendiriyorlar: Çevrimiçi aynı gönderinin birden fazla sürümü varsa, Google hangisinin sıralanacağına dair bir arama yapar ve muhtemelen ilk önce hangi sitenin yayınlandığını, hangi sitenin yayınlandığını gösterir. en yüksek otorite.

Aynı şekilde, sıralama için yarışan aynı dahili içeriğin birden fazla sürümüne sahipseniz (bu, aynı sitenin ayrı masaüstü ve mobil sürümlerini içerir), kendinizi çekerek ayağınıza çekebilirsiniz.

Tüm bunlardan nasıl kaçınabilirsin? Google sıralama faktörleri makalemizin 5. bölümü, Google’ın yalnızca tercih ettiğiniz URL’yi endekslediğinden emin olmak için yinelenen ve sendikalı içeriğin nasıl yönetileceğini içerir. Bazı noktalar:

  • Google’ın tercih ettiğiniz sayfayı dizine eklediğinden emin olmak için kendi sitenizde yinelenen içerik varsa 301 yönlendirmesi ayarlama
  • Ayrı bir mobil site yerine duyarlı bir web sitesi kullanmak
  • Hangi makalenin orijinal olduğunu söylemek için bir rel = canonicaletiketi veya birleştirilmiş içerik üzerinde meta noindex etiketi kullanmak.

Güven, Yetki Ve Uzmanlık

Yüksek düzeyde yetkiye sahip web sitelerinin , özellikle bağlantı kurma kampanyaları söz konusu olduğunda daha fazla ağırlık taşıdığını biliyoruz . Ancak Google, web sitenizin güven, yetki ve uzmanlık düzeyini tam olarak nasıl değerlendiriyor?

Google Sıralama Faktörleri Rehberimizin 6. Bölümünde, sitenizin Sayfa Kalitesi Derecelendirmesini oluşturan faktörlerin yanı sıra Google’ın otorite, güven ve uzmanlığı nasıl hesapladığını da inceliyoruz. Bazı kilit noktalar şunlardır:

  • İçerik kalitesi, içerik miktarı ve web sitesi bilgileri, Sayfa Kalite Puanınızdaki tüm faktörlerdir.
  • Mantıksal bir site mimarisi daha yüksek bir yetki düzeyine yardımcı olabilir
  • Bir blog başlatmak, işletmenizin alakalı ve güvenilir olduğunu göstermenin yanı sıra içerik tazeliğine de yardımcı olabilir
  • Olumsuz müşteri incelemeleri, özellikle de toplam inceleme sayınız varsa, Sayfa Kalitesi Puanınızı mutlaka etkilemez. Google, gerçek derecelendirme yerine içerik için incelemeleri kontrol etme eğilimindedir.

Site Düzeyinde Sinyaller

Sayfa içeriğinden uzaklaşırken, Google Sıralaması Faktörlerine Yönelik Kılavuzumuzun 7. Bölümü site düzeyinde sinyallere bakar.

Google, sıralamanızı etkileyebilecek site düzeyinde hangi faktörleri dikkate alır? Burda biraz var…

  • HTTPS: Google, 2014 yılında HTTPS’yi “çok hafif bir sinyal” olarak kullanmaya başladığını duyurdu. O zamandan beri güçlenip güçlenmediği bilinmese de, HTTPS kullanmak, özellikle web siteniz finansal işlemleri kullanıyorsa, genel olarak sadece iyi bir uygulamadır.
  • Mobil kullanım kolaylığı: Mobil kullanım kolaylığı,2015`in ilk “ mobilegeddon ” güncellemesinden bu yana Google arama sonuçlarında önemli bir etken oldu ve bu sinyal sadece ozamandan beri güçlendi
  • Site hızı : Site hızınızı, özellikle mobil cihazlarda değerlendirmek ve optimize etmek için zaman ayırın ve arama sıralamanızın arttığını bulmanız olasıdır.

 Dahili Bağlantılar

Google, Arama motoru, Sayfa Faktörleri, Başlık eklentileri, Anahtar Kelimeler,Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, Kalite içeriği, İçerik Tazeliği, Yenilenen içerik ve sendikasyon, Güven, yetki ve uzmanlık, Site düzeyinde sinyaller, Dahili Bağlantılar, Mobil kullanım kolaylığı, Giden bağlantılar, Backlink,
dahili bağlantı Google’a (ve ziyaretçilere) belirli bir içerik sayfasının önemli olduğunu söylemek için kullanabileceğimiz birkaç yöntemden biri.

Sıralama faktörlerimizin 8, 9 ve 10. bölümleri, internetin sinir sistemi ile ilgili tüm konuları ele almaktadır: bağlantılar. Farklı bağlantı türleri sitenizin aramada iyi bir sırada olmasına nasıl yardımcı olur?

İlk: iç bağlantılar. Starcom’dan Jason McGovern’a göre, dahili bağlantı Google’a (ve ziyaretçilere) belirli bir içerik sayfasının önemli olduğunu söylemek için kullanabileceğimiz birkaç yöntemden biri. Öyleyse, web sitenizin diğer sayfalarına dahili olarak bağlantı kurmaya ne dersiniz?

Bölüm 8, dahili bağlantıların sitenizin “hub sayfaları” dahil olmak üzere metriklerini ve kullanıcı deneyimini geliştirmesine nasıl yardımcı olabileceğini ve bunların nasıl oluşturulacağını anlatır.

Önemli noktaları sindirdikten sonra, SEO için Dahili Bağlantı: Örnekler ve en iyi uygulamaları  başlıklı tam kılavuzumuza göz attığınızdan emin olun .

Giden Bağlantılar

Giden veya harici bağlantılar, sitenizden başka bir web sitesine dışa dönük bağlantılardır. Bağladığınız siteye kendi sitenizin sıralama gücünün bir kısmını (bağlantılar süper spam web sitesine gitmediği sürece size zarar vermeden) geçirirler.

Fakat bu size nasıl yarar sağlar? Meyve suyu freebiesini diğer sitelere esasen bağlayan şeyleri neden vermelisiniz?

Aslında, Google Sıralama Faktörleri Kılavuzumuzun 9. Bölümünde ortaya koyduğumuz gibi, alakalı, yetkili sitelere giden bağlantılar sıralamanız için faydalıdır. Giden bağlantılar ve SEO ile ilgili diğer önemli noktalar:

  • Pagerank tutma bir efsanedir – sitenizin dahili linklerden daha fazla harici olarak link suyunu ‘sızdırması’ mümkün değildir
  • Aslında, giden bağlantılar bir güven işareti olarak sayılır – verilerinizi ve araştırmanızı yedeklemek için referanslara bağlanıyorsanız, çalışmanızı net bir şekilde yaptınız ve güvenilir olabilirsiniz
  • Ortak bağlantılar da iyidir, ancak Google’ın en iyi uygulamalarına göre nofollowmeta etiketi kullandığınızdan emin olun .

Backlink

Google, Arama motoru, Sayfa Faktörleri, Başlık eklentileri, Anahtar Kelimeler,Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, Kalite içeriği, İçerik Tazeliği, Yenilenen içerik ve sendikasyon, Güven, yetki ve uzmanlık, Site düzeyinde sinyaller, Dahili Bağlantılar, Mobil kullanım kolaylığı, Giden bağlantılar, Backlink,
Google, çeşitli zamanlarda ücretsiz hediye alışverişi yapan bloglarda ki bağlantılar gibi farklı ücretli bağlantı türlerini kısıtlamıştır

Geri bağlantılar (üçüncü bir tarafın sitenize geri dönmesi) SEO için neden önemlidir? Daha önce ele aldığımız gibi, kendi sitenizden başka bir web sitesine harici bağlantılar sıralama gücünüzün bir kısmını geçiyor – bu yüzden bunun da doğru olması gerekir.

Çevrimiçi olarak başka bir yerden sitenize bağlantı vermek, arama sıralamanızı iyileştirmenin önemli bir yoludur; Aslında, Google İrlanda’daki Arama Kalitesi Kıdemli Stratejisti Andrey Lipattsev’in de açıkladığı gibi, web sitenizi gösteren linkler, en üstteki üç sıralama faktöründen biridir.

Google, çeşitli zamanlarda ücretsiz hediye alışverişi yapan bloglarda ki bağlantılar gibi farklı ücretli bağlantı türlerini kısıtlamıştır . Bu, pek çok SEO’yu tamamen bağlantı kurma pratiğine karşı temkinli hale getirdi . Ancak Google’ın bağlantı oluşturmaya karşı hiçbir prensibi yoktur – aksine, Google web sitelerinin neyle ilgili olduğunu ve belirli aramalarda ne kadar tercih edileceğini bilmekle ilgili bağlantılara güvenir.

Peki nasıl doğru şekilde geri kazanmaya devam edebilirsiniz? Rehberimizin 10. Bölümünden Google Sıralama Faktörlerine ilişkin bazı öneriler:

  • Söylemeye gerek yok, web sitenize başvuran alan adlarının sayısı Google’ın algoritmasında önemli bir faktördür – ancak yetkileri de öyle. Daha az sayıda, yetkili backlinkler, SEO değeri bakımından çok düşük kaliteli bağlantılara sahip olmaktan daha değerlidir (yerel SEO hariç, Greg Gifford`un size söyleyeceği gibi ).
  • Nişenizdeki alakalı sitelerden geri bağlantılar, alakasız sitelerden veya sayfalardan da önemli ölçüde daha değerlidir
  • Aynı etki alanındaki birçok bağlantı spam olarak görülebildiğinden, çok çeşitli web sitelerinden bağlantılar iyidir.
  • Uzun formdaki, her zaman yeşil alandaki bağlantılar de kısa, haber tabanlı yayınlardaki bağlantılardan daha değerlidir.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz