Hemen Çıkma Oranı

Hemen Çıkma Oranı

Bounce rate, hemen çıkma oranı, web trafiği analizinde kullanılan bir ölçüttür. Bu terim, site içerisine açılış sayfasına girdikten sonra, site içerisindeki sayfaları gezinmek yerine, başka bir sayfa görüntülemeden, hemen çıkan ziyaretçilerin yüzdesini gösterir. Bu ölçüt her internet sitesi için çok önemlidir. Sitenizin bounce rate’ini Google Analiz kullanarak inceleyebilirsiniz. Hemen çıkma oranı ne kadar düşük olursa, site için o kadar faydalı olacaktır.

İnsanlar sitenizi ziyaret ettikleri sürece, hangi sayfaları görüntülediklerinin, sitenizde ne kadar kaldıklarını önemsemiyor olabilirsiniz. En azından işletmenizden ve sitenizden haberdarlar. Ama bu yeterli değil. Ziyaretçiler, siteniz içerisinde kaldıkları süre boyunca, onları abone olmaya ya da alışveriş yapmaya teşvik edebilirsiniz. Bunun için sitenizin hemen çıkma oranı düşük olmalı.

hemen çıkma oranı, hemen çıkma oranı nasıl düşürülür, hemen çıkma oranı düşürme, hemen çıkma oranı nedir

Bounce rate, hemen çıkma oranı, web trafiği analizinde kullanılan bir ölçüttür. Bu terim, site içerisine açılış sayfasına girdikten sonra, site içerisindeki sayfaları gezinmek yerine, başka bir sayfa görüntülemeden, hemen çıkan ziyaretçilerin yüzdesini gösterir. Bu ölçüt her internet sitesi için çok önemlidir.

Hemen Çıkma Oranı Nasıl İyileştirilir?

1.İstikrarlı bir şekilde içerik üretin

İstikrarlı bir şekilde içerik üretmek, hemen çıkma oranını düşürmek için kullanılabilecek ilk yöntemdir. Kullanıcıları sitenizde daha uzun süre tutmak ve birden fazla sayfa görüntülemelerini sağlamanın en iyi yoludur. Faydalı ve ilgi çekici içerikler, sitenize trafik çekmenize yardımcı olacaktır. Kullanıcılar bir kere sitenize geldikten sonra, sitenizde de çok sayıda aydınlatıcı blog yazısı varsa sayfalarda gezinecekler, içerikleri okuyacaklar ve en sonunda abone ya da müşteri olacaklar.

Yapılan bir araştırmaya göre, ayda 16’dan fazla blog gönderisi yayınlayan siteler, ayda 4 blog postu yayınlayan sitelere göre 4.5 kat daha fazla ziyaretçi trafiği çekiyorlar. Düzenli ve istikrarlı bir şekilde çeşitli içerikler yayınlamak hemen çıkma oranını iyileştirmenize yardımcı olacaktır.

Herkesin ilgisini çekebilecek, istikrarlı içerikler üretin. Yazılı içerikler herkesin ilgilisini çekmez, video, görsel, ses kaydı gibi içerikleri de göz ardı etmeyin. Bir diğer önemli ipucu ise, sitenizin içerisindeki diğer sayfalara link inşa edin. Bu yöntem, kullanıcıların sitenizde, sayfadan sayfaya atlaması ve hemen çıkma oranını düşürme konusunda size yardımcı olacaktır.

2.Görseller ve videolar ekleyin.

Web sitenizin hemen çıkma oranını düşürmek için, göze çarpan, ilgi çekici görseller ve videolardan yararlanın. Bir çok kullanıcı, website içerisindeki içerikleri okumaya pek zaman ayırmazlar, bu kullanıcıların dikkatini görsel ve videolar ile çekebilirsiniz. Ana sayfanıza ekleyeceğiniz yüksek kaliteli görsel ve videolar, ziyaretçiler sayfaya girer girmez, ilgilerini çekecektir. Bir çok web sitesi, sitedeki diğer her şeyi basit tutarak, ana sayfalarına ekledikleri yüksek kaliteli görsellerle hem sitelerine kullanıcıların dikkatini çekiyor hem de hemen çıkma oranını düşürmek için bu yöntemi kullanıyorlar.

3.Sitenizi hızlandırın

Daha önce fark etmemiş olabilirsiniz ama sitenizi hızlandırmak, sitenizin hemen çıkma oranını düşürmek açısından çok büyük önem arz ediyor. Google’a göre, mobil ziyaretçilerin %53’ü, sitenin yüklenmesi 3 saniyeden daha uzun sürüyorsa, yüklenmesini beklemeden siteden çıkıyorlar. Ve bu yüklenme süresi arttıkça, hemen çıkma oranı artıyor. Bu yüzden, ziyaretçilerinizi bekletmeyin.

Sitenizin hızını test etmek için GTmetrix gibi sitelerden yararlanabilirsiniz. Size sadece sitenizin hızını değil, nasıl hızlandırabileceğiniz yönünde tavsiyeler de verecektir. WordPress üzerinden bir site yönetiyorsanız, WP Smush ve W3 Total Cache gibi ücretsiz eklentiler yüklemek, sitenizin hızını artırmak için mantıklı bir yöntem olacaktır. Siteniz önceki haline göre daha hızlı yüklenmeye başladığında, hemen çıkma oranını düşürmek için çok faydalı bir yöntem olduğunu fark edeceksiniz.

4.A/B testi

Sitenizin hemen çıkma oranını düşürme işini şansa bırakmayın. Hangisinin daha kullanışlı olduğunu anlamak için, her şeye A/B testi uygulayın. A/B testi, sitenizdeki sayfaların ya da uygulamaların, iki veya daha fazla versiyonunu karşılaştırmak için kullanılan bir testtir. Kullanıcıların, ne zaman, hangi küçük detaylara takılıp siteyi terk etmeye karar verdiklerini bilmek sizi çok şaşırtabilir. Bazen kullanıcılar  “satın al” butonunun rengini beğenmeyip, siteden çıkmaya karar verebilir ve hemen çıkma oranı artabilir.

Bu nedenle sitenizin her sayfasına A/B testleri uygulayın. Hemen çıkma oranı, ana sayfadaki bir açılır pencereyle artar mı, yoksa azalır mı? Bir yazı tipi, diğer yazı tipine göre daha çok ziyaretçiyi sayfada tutar mı? İşlem sırasında ilerleme çubuğu kullanmak, hemen çıkma oranı üzerinde nasıl bir etki yaratır? Her şeye A/B testi uygulayarak, çıkan sonuçlar ile hemen çıkma oranını düşürecek optimal seçeneği seçin.

hemen çıkma oranı, sitenizden hemen çıkma oranı, siteden hemen çıkma oranı, hemen çıkma oranını düşürme, siteden hemen çıkma oranını düşürme

İnsanlar sitenizi ziyaret ettikleri sürece, hangi sayfaları görüntülediklerinin, sitenizde ne kadar kaldıklarını önemsemiyor olabilirsiniz. En azından işletmenizden ve sitenizden haberdarlar. Ama bu yeterli değil. Ziyaretçiler, siteniz içerisinde kaldıkları süre boyunca, onları abone olmaya ya da alışveriş yapmaya teşvik edebilirsiniz. Bunun için sitenizin hemen çıkma oranı düşük olmalı.

5.Siteden çıkmak üzere olan kullanıcıları hedefleyin.

Hemen çıkma oranı, önemli bir ölçek ve bu oranı düşürmek için ne kadar erken işe koyulursanız o kadar iyi. Sitenizi terk eden kullanıcıların %70’inin bir daha sitenize girmediğinizi biliyor muydunuz? Hemen çıkma oranını düşürmek için kullanabileceğiniz, diğer bir yol da, siteden çıkmak üzere olan kullanıcıları engellemek için kullanılan, bu kullanıcıları abone olmaya, alışveriş yapmaya yönlendiren exit-intent popups (çıkış eğilimi açılır pencereleri) kullanılabilir. Exit-intent popup’lar, kullanıcının tam siteden çıkmak üzere olduğunu algılar, ve site içeriğine uygun fırsatlar sunar. Bu açılır pencereler, kullanıcılara abone olma, içerik indirme, hatta indirim fırsatları sunarlar. Bu sebeplerden ötürü, çıkış eğilimli açılır pencereler (exit-intent popups) hemen çıkma oranını düşürmekle kalmaz, satışlarınızı da artırmaya da yardımcı olur.

 

Yorumlarınız

WhatsApp chat